Bezuinigen op kleding kopen.
zondag 29 december 2013 om 15:12
Heb een discussie met mn vriend over bezuinigen op het kopen van kleding , om dat mn vriend zn werk kwijt is geraakt.
We hebben beide bijna de zelfde kleding maten, nu zou ik gewoon alle kleding spijkerbroeken etc op een hoop gooien en gewoon aantrekken wat boven aan ligt, kan zijn de ene keer dat ik een heren broek aan heb en mn vriend een dames model spijkerbroek etc, net als sommige truien overhemden etc.
Mijn vriend verklaart me voor gek, dat dit geen goede mannier van bezuinigen is.
hoe denken jullie hier over, gaan jullie ook zo te werk ( ja we hebben dikke 30%inkomens verlies )
We hebben beide bijna de zelfde kleding maten, nu zou ik gewoon alle kleding spijkerbroeken etc op een hoop gooien en gewoon aantrekken wat boven aan ligt, kan zijn de ene keer dat ik een heren broek aan heb en mn vriend een dames model spijkerbroek etc, net als sommige truien overhemden etc.
Mijn vriend verklaart me voor gek, dat dit geen goede mannier van bezuinigen is.
hoe denken jullie hier over, gaan jullie ook zo te werk ( ja we hebben dikke 30%inkomens verlies )
zondag 29 december 2013 om 15:59
Ik kom niet meer bij hier... Ik ziet het al voor mij. Mijn man in een skinny spijkerbroek hahahaha......
Besparen kun je door leuk te shoppen bij de wat goedkopere winkels. Hier in het noorden hebben wij bv. een Jensen. Ik heb voor de winter hele leuke dingen kunnen kopen voor weinig. Dit aangevuld met wat duurdere items, zodat ik er altijd leuk en verzorgd uitzie. Dit doe ik dan aan het begin van het seizoen en aan het eind koop ik nog wat bij in de uitverkoop.
En je bespaart ook niets. Want je draagt de kleding net zo vaak als anders. Ik zou de besparing zoeken in andere dingen. Zoals abonnementen, boodschappen, uitjes etc.
zondag 29 december 2013 om 16:00
Toen ik nog thuis woonde hadden we wel op een gegeven moment een algemene sokkenmand voor het gezin. Tis echt niet te doen om zwarte sokken maat 39, 40 of 42 uit elkaar te houden, maar met mannen en vrouwen broeken is dat toch geen enkel probleem?
Ik zou trouwens eerder investeren in een goed net setje voor je man, zodat hij met zelfvertrouwen naar een sollicitatiegesprek kan.
Ik zou trouwens eerder investeren in een goed net setje voor je man, zodat hij met zelfvertrouwen naar een sollicitatiegesprek kan.
zondag 29 december 2013 om 16:00
zondag 29 december 2013 om 16:04
Hoeveel kledingstukken hebben jullie per persoon? Het lijkt me dat drie broeken en zes 'bovenstukken' wel voldoende is, en als er iets stuk gaat vervang je dat. En voorlopig geen dure winkels maar naar de Hema, Hennes of Primark. Als je goed zoekt, vind je daar best leuke spullen.
Delen van kleding lijkt mij echt helemaal niets. Het ziet er niet uit en je bespaart ook niet want alles slijt twee keer zo snel.
Delen van kleding lijkt mij echt helemaal niets. Het ziet er niet uit en je bespaart ook niet want alles slijt twee keer zo snel.
zondag 29 december 2013 om 16:05
quote:borderwalk schreef op 29 december 2013 @ 16:00:
Toen ik nog thuis woonde hadden we wel op een gegeven moment een algemene sokkenmand voor het gezin. Tis echt niet te doen om zwarte sokken maat 39, 40 of 42 uit elkaar te houden, maar met mannen en vrouwen broeken is dat toch geen enkel probleem?
Ik zou trouwens eerder investeren in een goed net setje voor je man, zodat hij met zelfvertrouwen naar een sollicitatiegesprek kan.Sokken worden hier (damesgezin) ook gedeeld. Het is nog even afwachten tot jongste ook maat 35+ heeft want dat maakt mijn leven een stuk makkelijker
Ik zou trouwens eerder investeren in een goed net setje voor je man, zodat hij met zelfvertrouwen naar een sollicitatiegesprek kan.Sokken worden hier (damesgezin) ook gedeeld. Het is nog even afwachten tot jongste ook maat 35+ heeft want dat maakt mijn leven een stuk makkelijker
zondag 29 december 2013 om 16:05
Ik zie ze wel eens lopen, vrouwen waarvan het lijkt of ze in mannenkleding lopen.
slecht zittende spijkerbroek, zwart of blauw tshirt met hoge hals, fleecejack of geruite blouse, bergschoenen
Ik word daar niet vrolijk van
Zelf koop ik bijna alles in de uitverkoop, en dan nog ga ik in gedachten eerst na wat ik thuis heb...en kom vaak tot de ontdekking dat ik al een paars vest heb hangen in de kast, of al een zwart truitje met een glitter heb van vorig jaar
Gisteren net mooie laarzen gescoord, 69 euro uitverkoop, nog best duur natuurlijk, maar oké, daar doe ik ook weer de hele winter en voorjaar mee
slecht zittende spijkerbroek, zwart of blauw tshirt met hoge hals, fleecejack of geruite blouse, bergschoenen
Ik word daar niet vrolijk van
Zelf koop ik bijna alles in de uitverkoop, en dan nog ga ik in gedachten eerst na wat ik thuis heb...en kom vaak tot de ontdekking dat ik al een paars vest heb hangen in de kast, of al een zwart truitje met een glitter heb van vorig jaar
Gisteren net mooie laarzen gescoord, 69 euro uitverkoop, nog best duur natuurlijk, maar oké, daar doe ik ook weer de hele winter en voorjaar mee
zondag 29 december 2013 om 16:09
zondag 29 december 2013 om 16:14
zondag 29 december 2013 om 16:17
Toen ik eens vrij langdurig werkeloos was, was mijn besparing op kleding 100%, oftewel: ik kocht geen kleding. Ik hoefde niet netjes naar kantoor, hoefde niet iedere dag een andere nette combinatie aan, geen nette schoenen ..... In huis droeg ik de kleding die ik in de kast had gewoon af, en hield een paar nette combinaties stand-by voor sollicitatiegesprekken.
zondag 29 december 2013 om 16:23
zondag 29 december 2013 om 16:30
Ik vind het totaal idioot om dezelfde kleding als mn man te gaan dragen. Sorry,mijn mening.
Ik zie hem al lopen! Zou hem enig staan,mijn skinny jeans en damesblousje en mijzelf dan in zijn pantalon,of herenblouse. Er zit verschil in heren en dameskleding en dat is niet voor niks. Of wil je ook gelijk je haren kort knippen en op bergschoenen gaan lopen?
Ik koop veel op marktplaats,heb je toch vrouwelijke kleding,maar wel voor een zacht prijsje. Misschien kan je daar eens op kijken. Soms verkopen mensen echt leuke,mooie dingen voor niet teveel geld.
Ik zie hem al lopen! Zou hem enig staan,mijn skinny jeans en damesblousje en mijzelf dan in zijn pantalon,of herenblouse. Er zit verschil in heren en dameskleding en dat is niet voor niks. Of wil je ook gelijk je haren kort knippen en op bergschoenen gaan lopen?
Ik koop veel op marktplaats,heb je toch vrouwelijke kleding,maar wel voor een zacht prijsje. Misschien kan je daar eens op kijken. Soms verkopen mensen echt leuke,mooie dingen voor niet teveel geld.
zondag 29 december 2013 om 16:33
Ik ben ook werkeloos geweest en ik heb in die periode bijna geen kleding gekocht. Ik heb het gewoon gedaan met wat ik had. Ik geloof dat ik één spijkerbroek heb gekocht. Want ik was gevallen in mijn oude en daar zat een gat in. Heb ik toen bij bonprix.nl gekocht. Die is erg goedkoop. Als het nu langdurig is dan zou ik op marktplaats en het goed kijken voor 2e handskleding.
zondag 29 december 2013 om 16:39
quote:Joyce48 schreef op 29 december 2013 @ 16:17:
Toen ik eens vrij langdurig werkeloos was, was mijn besparing op kleding 100%, oftewel: ik kocht geen kleding. Ik hoefde niet netjes naar kantoor, hoefde niet iedere dag een andere nette combinatie aan, geen nette schoenen ..... In huis droeg ik de kleding die ik in de kast had gewoon af, en hield een paar nette combinaties stand-by voor sollicitatiegesprekken.
Joyce slaat de spijker op zijn kop
En als ik zie hoelang kleding mee gaat zou ik mij geen zorgen maken.
Bij mij gaat een spijkerbroek zo 10 tot 15 jaar mee net als een goede trainingsbroek, T-shirts wel 20 jaar en goede schoenen ook wel 10 jaar.
Joyce slaat de spijker op zijn kop
En als ik zie hoelang kleding mee gaat zou ik mij geen zorgen maken.
Bij mij gaat een spijkerbroek zo 10 tot 15 jaar mee net als een goede trainingsbroek, T-shirts wel 20 jaar en goede schoenen ook wel 10 jaar.
zondag 29 december 2013 om 16:42
Hier geldt de vijf-sets-regeling. Elk lid van ons gezin heeft tenminste vijf setjes nodig. Vier voor door de weeks, en één voor netjes! Als je onder het minimum in je kast hebt, heb je pas iets nodig. Man en ik hebben iets meer, want wij groeien er niet meer uit en kopen elk seizoen één nieuwe set voor netjes. Tenminste nu dat weer kan. Toen we bijna tien jaar geleden heel krap zaten en begonnen met die afspraak had ik echt maar vijf sets. Voor de jongens geldt het nog steeds, dochter is uitgegroeid dus die begint ook aan de opbouw van iets meer. Hoewel ze vaak goedkoop koopt en het dan ook snel weer stuk, of armoedig is.
zondag 29 december 2013 om 16:50
Dit is waarschijnlijk al gezegd, maar je kleding gaat sneller slijten daardoor.
Het handigste is om te zorgen dat je kleding hebt die makkelijk met elkaar te combineren is. Zo heb je toch iedere keer een ander setje aan.
Een vriendin van me doet aan kledingruilparty's, handig als je mensen kent met ongeveer dezelfde maat.
Basics en zo koop ik bij de hema, niet al te duur, vaak goede kwaliteit.
Het helpt ook om niet iedere nieuwe modetrend te volgen ;- )
Het handigste is om te zorgen dat je kleding hebt die makkelijk met elkaar te combineren is. Zo heb je toch iedere keer een ander setje aan.
Een vriendin van me doet aan kledingruilparty's, handig als je mensen kent met ongeveer dezelfde maat.
Basics en zo koop ik bij de hema, niet al te duur, vaak goede kwaliteit.
Het helpt ook om niet iedere nieuwe modetrend te volgen ;- )
zondag 29 december 2013 om 17:11
Of jij die herenbroek nou draagt, of je vriend, in beide gevallen moet ie regelmatig gewassen worden. Kun je net zo goed elk je eigen kleding dragen.
Ik geef je vriend dus gelijk.
En dan nog. Wij hebben ook een periode met minder uitgeefmogelijkheden gehad. Er lag genoeg in de kast, dus de eerste besparing was gewoon niet uitgeven.
Ik geef je vriend dus gelijk.
En dan nog. Wij hebben ook een periode met minder uitgeefmogelijkheden gehad. Er lag genoeg in de kast, dus de eerste besparing was gewoon niet uitgeven.
zondag 29 december 2013 om 17:15
Niks mis met bezuinigen op kleding, maar om elkaars kleding nou te gebruiken? Dat doe ik (vrouw) zelfs niet eens met mijn vrouw. (Oke, zelden.. pak wel eens haar wanten omdat ik de mijne weer eens niet kan vinden).
Heb ooit geprobeerd een jaar lang niks nieuws te kopen maar dat is niet gelukt. Heb dat een maand of vier volgehouden. Was ook meer een principedingetje dan bezuinigingsmaatregel.
Heb ooit geprobeerd een jaar lang niks nieuws te kopen maar dat is niet gelukt. Heb dat een maand of vier volgehouden. Was ook meer een principedingetje dan bezuinigingsmaatregel.