Stoppen met roken. Iemand tips?

31-12-2013 10:12 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forumleden,

Heel cliche, maar vanaf morgen wil ik graag een serieuze poging wagen om te stoppen met roken. Heeft er iemand tips of ervaringen die hij/zij wilt delen?

Rook je?

Totaal aantal stemmen: 24

Ja (21%)
Nee (8%)
Ik ben inmiddels gestopt :) (71%)
Allen Carr
Elektronisch roken werkt heel goed. Je kan in redelijk korte tijd de nicotineinname verlagen en zo binnen een bepaalde tijd alles dat met rook te maken heeft laten liggen.
quote:Cateautje schreef op 31 december 2013 @ 10:15:

Elektronisch roken werkt heel goed. Je kan in redelijk korte tijd de nicotineinname verlagen en zo binnen een bepaalde tijd alles dat met rook te maken heeft laten liggen.+1
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Eens met Cateautje, succes is niet gegarandeerd met een e-sigaret, maar het slagingspercentage ligt wel stukken hoger dan bij welke andere methode dan ook

Hell, het werkt zelfs bij een niet serieuze poging tot stoppen!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Bedankt white-linen, ik heb even gegoogeld en het klinkt goed. Echter 275 euro vind ik best veel geld voor een stoppen-met-roken-cursus, dus die optie zal ik niet kiezen. Echter, bedankt voor je vlugge reactie!

Cateautje, wellicht een goed idee! Ik zit al een aantal dagen te twijfelen of ik inderdaad die E-sigaret zal aanschaffen. Heb jij er een goede ervaring mee?
Ja, sinds ik hem heb, heb ik niet meer gerookt, dat wil zeggen, ik heb een haaltje genomen van een sigaret en aantal dagen geleden en toen werd ik echt beroerd. Dus dat doe ik niet meer.
*
Maar je kan ook gewoon het boek van Allen Carr bij de bibliotheek halen hoor. Kost niks.

Het boek heeft zowel mij als mijn man van het roken afgeholpen. Echt een aanrader.
Haha super! Jullie hebben me over de streep getrokken, die E-sigaret gaat er vanmiddag nog komen. Ik ben benieuwd. Hebben jullie een smaakje aan te raden? Een collega heeft mij laten proberen van zijn smaakjes. Koffie en kauwgombal vind ik dus NIET lekker. ;) Misschien mint?

In dat geval ga ik zeker even in de bieb gluren. Thanks!
Het is heel makkelijk, je doet gewoon twee dingen nooit meer:

- nooit meer een pakje sigaretten kopen.

- nooit meer een sigaret van iemand aannemen.

Verder gewoon streng naar jezelf zijn: als je (weer) een sigaret rookt ben je niet meer gestopt en moet je overnieuw beginnen. Uitzonderingsavondjes "omdat je het al een maand zo goed volgehouden hebt" bestaan niet. En je stopt ook niet om later eventueel een gezelligheidsroker te worden... Gewoon stoppen met roken, dan ben je een niet-roker, en dat blijf je...

Succes
Ik gebruik gewoon tabakssmaak.
Ik wil ook...
Pocketsize, dat streng naar mezelf zijn wordt denk ik nog het lastigst. Maar je hebt volgens mij wel gelijk! Bedankt.

Cateautje, merk je veel verschil qua smaak als je het vergelijkt met "echte" tabakssmaak?
Die ik gebruik smaakt naar Camel zonder filter met een iets zwaardere gier.
Wat kost zoiets Cateautje?
Ik heb eerst geminderd. Toen acupunctuur in combinatie met t boek de opluchting van jan geurtz. Ik rook al 4 jaar niet meer. Veel succes met stoppen!!
Ik merk dat ik in paniek schiet als ik bedenk dat ik het dan niet meer kan doen, roken. Ja, het heeft alleen maar voordelen om te stoppen, maar ik vind het oprecht eng. Raar?
Electronisch roken werkt inderdaad erg goed. zelf ervaring mee!

Wel even opletten dat je een goeie koopt. Er bestaat een forum waar je ontzettend veel informatie kunt vinden. Bedenk je dat het in het begin een wat groter bedrag is wat je kwijt bent (zeg 100 euro), maar dan kun je ook weer een tijdje vooruit.

Omdat je in het begin vaak door de bomen het bos niet meer ziet qua onderdeeltjes enzo, is dit t lijstje wat ik aan de mensen heb gegeven die er ook mee wilden beginnen:

- batterij +/- 15 Euro p/s (liefst 2, als de ene opgeladen wordt, gebruik je de ander)

- clearomizer, hier zit de vloeistof in en het mechanisme dat de vloeistof laat 'verdampen'. Ik gebruik de Justfog Maxi (komt lekker veel stoom af :D, deze kost +/- 9 Euro p/s (om mee te beginnen is 1 voldoende)

- oplader, +/- 10 Euro (om te beginnen is 1 genoeg, later wel een reserve aanschaffen aangezien deze stuk kunnen gaan en dan is het crisis!)

- vloeistof (e-liquid) prijs varieert tussen 3-10 euro per flesje 10 ml, waar je wel een week mee doet. Er zijn vloeistoffen met geen, weining, medium en veel nicotine. 1 flesje is goed om mee te beginnen.

Het voelt tijdens het inhaleren als een echte sigaret. Wat ff wennen is, is dat je lichamelijk geen directe 'hit' voelt zoals bij een sigaret. Maar na een week ben je daar aan gewend.

Ik hoop dat je de stap gaat nemen! Succes :D
Cold turkey.... Nu 3 dagen gestopt, op 3 halen aan de e smoker na. Is ff doorbijten maar werkt het beste bij mij
Love the life you live
Wat ik me overigens wel afvraag bij zo'n e smoker.. Dan verander je dus puur je verslaving. Alsnog in het rookhok/buiten staan op het werk, alsnog de stress of je nog wel voldoende in huis hebt...
Ik zou het roken niet gaan vervangen door een E sigaret. Dat lijkt nu een ''makkelijke'' en gezondere optie, maar daar zul je uiteindelijk ook weer vanaf moeten/willen stappen. De ene verslaving vervang je door de andere. Ik ben zelf 3,5 jaar geleden gestopt, ineens! Het is mij gelukt door veel afleiding te zoeken en veel te lezen over de nadelen van roken en de voordelen van stoppen. Iedere keer als ik las hoeveel schade het toebrengt aan je lichaam, was ik blij dat ik gestopt was, en nog steeds! En bedenk je ook dat je het best moeilijk mag vinden, dat hoort erbij.
Ik heb na lang zoeken gekozen voor de Kangertech evod. Na het lezen en kijken van alle reviews, kwam deze als beste uit de test, zowel qua gebruiksgemak en plezier, als financieel.

De meeste starterspakketten zijn ongeveer gelijk aan elkaar qua prijs, maar het zijn de onderdelen die je er later bij moet kopen, waar veel verschil in zit.

Aan het einde van mijn zoektocht bleven er eigenlijk twee over, de evod en de Ego cc, maar de atomizers van de Ego cc zijn 18,50 voor 5 stuks en voor de evod 6,95 voor 5 stuks en dat scheelt nogal. Plus de Ego cc heeft erge koele damp.

Het is ook mogelijk om andere onderdelen te kopen voor de evod en dat is allemaal goed te doen. De evod is ook te krijgen in, geloof ik, 8 verschillende kleuren.

Het startbedrag was voor mij 50 euro. Daar had ik het starterspakket voor met twee evods en een paar flesjes liquid.
Klopt Nemesis, je ruilt de ene verslaving in voor de andere.

Maar e-roken (of liever gezegd dampen, want roken is het niet) is veel minder schadelijk dan roken. Alle teer en andere vieze goedjes zitten er namelijk niet in. Het stinkt niet. Of het helemaal onschadelijk is vraag ik me af, dat zal over 20 jaar wel duidelijk worden. Ik denk iig dat het stukken beter is dan gewoon roken.
Ja. De eerste tip is dat je je taalgebruik moet aanpassen, niks "serieuze poging wagen om te stoppen" - je gaat stoppen!

Verder lullig maar ja je krijgt het dus zwaar. Want roken is een hardnekkige verslaving. En daar moet je doorheen. Bereid je daarop voor. Bedenk jezelf wanneer je het het moeilijkst krijgt - wanneer en waar was je gewend om te roken, en wat kan je doen om die situatie te veranderen of ontwijken. Of jezelf af te leiden. En doe dat dan ook.

(Ondertussen 7 jaar - cold turkey- gestopt na 25 jaar roken als een ketter, en als ik het kan kan iedereen het maar makkelijk is het niet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven