Welk behang kinderkamer?

31-12-2013 12:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben opzoek naar leuk behang voor de kinderkamer. Ben heel erg aan het twijfelen tussen muurstickers van Kek Amsterdam (www.kekamsterdam.nl), behang van Studio Ditte (studioditte.nl) of behang van Perron 11 (www.perron11.nl). Wat zijn jullie ervaringen?
Zelf een muurschildering maken.
verba volant, scripta manent.
Ik zou geen van drieën doen, maar gewoon kiezen voor iets neutraals, in 1 kleur. Kun je veel makkelijker variëren met je accessoires, en hoef je niet de hele kamer opnieuw te behangen als je het behang niet meer mooi vindt.

Daarbij: ik wordt al gillend gek van alle drukke afbeeldingen. Laat staan je kind, die kan die prikkels niet verwerken.

Edit: of je bent gewoon aan het spammen, dat kan natuurlijk ook.
Wij hadden gewoon wit, met ieniemienie roodgeelgroenblauw verfspatjes.

Lekker neutraal en met posters en wandkleden is het veel makkelijker om een persoonlijk tintje te geven.

Bij ons was het thema 'De mooiste vis van de zee'

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hier ook gewoon wit met ingelijste posters. Wel zo rustig, want ik wordt ook een beetje tureluurs van die motieven (en één zo'n boom vind ik weer te 'hip')
Wel motief, maar een gezellig, rustig dierengebeuren. Eén muur in motiefbehang, een andere muur in twee bijpassende kleuren, gescheiden door een behangrand met weer diezelfde dieren, en weer een andere muur in één weer andere bijpassende kleur.

Toch niet druk. En ook niet kinderachtig. Heb oudste van 4 nog niet horen klagen :-)
Bedankt voor de reacties! Ben het er niet mee eens dat het te druk is. Ik heb me er in verdiept en behang kan juist prikkelen bij kinderen, ook als het wat drukker is. En met pastel zit je volgens mij altijd goed. Dus gewoon alleen verven vind ik helemaal niet leuk.

Maar zelf een muurschildering maken of de kamer met posters enzo behangen, is natuurlijk ook leuk. Alleen ben ik zeg maar niet zo creatief... Haha! Ik zou zelf ook niet voor de boom gaan, maar misschien wel een muursticker van 1 dier. Vind Studio Ditte misschien toch te duur. Hmm, lastig. Zo veel opties! Of ik wacht tot de kids zo oud zijn dat ze zelf kunnen beslissen..
Het schijnt dat kleine kinderen nou juist weer veel meer kunnen met primaire kleuren. Die zien ze beter, want ook daarom zijn de meeste kinderspeelgoedjes in het rood, geel, blauw (en groen, oranje, dus de felle secundaire kleuren). Dus dat je met pastel altijd goed zit, vind ik dan weer van niet. Maar dat komt ook weer omdat ik dat te zeikerig/zeperig vind.
Ik vind Ferm Living erg leuk!
quote:Tia.Dalma schreef op 31 december 2013 @ 14:59:

Het schijnt dat kleine kinderen nou juist weer veel meer kunnen met primaire kleuren. Die zien ze beter, want ook daarom zijn de meeste kinderspeelgoedjes in het rood, geel, blauw (en groen, oranje, dus de felle secundaire kleuren).

Ja, is leuk.

Maar in de slaapkamer wil ik dat er geslapen wordt, daarom bij ons een rustige aankleding zonder prikkels of afleiding.
Hier voor zoon van 16 mnd 1 muur bruin en de ander groen en een muurdecoratie van een houten boom met vogelhuisjes.

Eerst laten stucen want ik hou niet van behang.

Binnenkort beginnen aan de babykamer voor de 2e maar ook die wordt eerst gestuct.
Wij hebben 2 muren wit en 2 muren grijs/wit gestreept (brede strepen). Raak je niet zo snel op uitgekeken en is makkelijk met vanalles te combineren. Ik vervang liever een schilderijtje dan een heel behang dit kan nog jaren mee, ook als ze ouder is.
Wij hebben bij dochter 2 muren met pipbehang, 2 verschillende. En bij zoon, behang van Delfts blauwe tegeltjes.

Dochter vind t' geweldig leuk, zoon weet ik niet, nog te jong.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Oe alledrie leuk!!

Maar voor een baby.. mwah ik weet niet.

Ik vond zelf, toen ze een jaar of 3 ofzo werden, en een groot bed kregen de commode eruit ging etc, het tijd was voor een nieuw thema, en nu hebben we inderdaad het autotjes behang van Studio Ditte.

Het is maar zo kort een babykamer, dan is een neutrale tint echt wat fijner, een rustplek voor de baby. Als ze wat ouder worden, passen er weer beter wat meer uitgesproken thema's bij.

Als ik zo je smaak lees, denk ik wel dat je over een jaar of 2 3 wel weer wat anders wil, bewaar het duurdere behang voor dan, en doe nu bijvoorbeeld lichtroze met wit, of lichtblauw met wit?
Leuke behang ideeen voor de kinderkamer kan je vinden op www.kinderkamervintage.nl, bijvoorbeeld:

Dit is een blog waar je voorbeelden ziet van gave kinderkamers, uitleg, verschillende stijlen. Maar je kan er ook handmade illustraties en knuffels laten maken en vintage voor de kinderkamer kopen. Hopelijk heb je er wat aan!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2015 13:53
Reden: spam verwijderd!
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven