Tips solden in Antwerpen?
woensdag 1 januari 2014 om 20:42
woensdag 1 januari 2014 om 21:27
Parkeren was voor ons altijd bij de grote bioscoop in Antwerpen, Kinepolis en van daaruit de bus/tram naar het centrum. Gratis parkeren, voldoende mogelijkheden om naar het centrum te gaan en, nog belangrijker, niet zoeken, enkele reis kaartje bus is 2 euro, op de terugweg kun je een kaartje in de voorverkoop kopen op de Franklin Rooseveltplaats en is die 1,30.
Natuurlijk zijn er ook heel veel parkeergarages in het centrum, maar dan ben je rond de 15 á 20 euro kwijt voor een dagje parkeren met uitzondering van de Nationale Bank op de Frankrijklei, maar dat is weer kwartiertje lopen en er moet plek zijn.
Welke winkels: De Meir is ongeveer zelfde soort winkels als in Nederland. De leukste winkeltjes vind je in zijstraten aan de Meir. Bij de Wapper (geboortehuis Rubens) op het pleintje ingaan en maar struinen. Schuttershofstraat, Huidenvetterstraat, Kammenstraat etc.
Diner rond de Groenplaats (bij de Onze-Lieve-Vrouwen-Kathedraal), kijk waar de meeste Vlamingen zitten (en loop een rondje, want er zijn daar heel veel eettentjes. Lunchen, pffff, Lombardenvest of daar vlak in de buurt en ook die Groenplaats of misschien de Wapper (ik weet niet precies hoe dat er op dit moment voorstaat), maar er zijn zoveel tentjes...
Oh ja, mocht je tijd en zin hebben, Kinepolis is een geweldige mooie bioscoop. Enorm veel beenruimte, lekkere stoelen, goedkoper dan in Nederland (niet extreem, maar goed...) en het lijkt erop dat het Vlaamse publiek altijd veel rustiger is dan het Nederlandse.
Nog wat sites die ik had en misschien zelf een keer op recente hotspots Antwerpen zoeken.
http://www.youropi.com/nl/antwerpen-14/winkelen (kun je ook een gratis boekje downloaden)
http://weekend.knack.be/l ... n/album-4000053770785.htm
Veel plezier!
Natuurlijk zijn er ook heel veel parkeergarages in het centrum, maar dan ben je rond de 15 á 20 euro kwijt voor een dagje parkeren met uitzondering van de Nationale Bank op de Frankrijklei, maar dat is weer kwartiertje lopen en er moet plek zijn.
Welke winkels: De Meir is ongeveer zelfde soort winkels als in Nederland. De leukste winkeltjes vind je in zijstraten aan de Meir. Bij de Wapper (geboortehuis Rubens) op het pleintje ingaan en maar struinen. Schuttershofstraat, Huidenvetterstraat, Kammenstraat etc.
Diner rond de Groenplaats (bij de Onze-Lieve-Vrouwen-Kathedraal), kijk waar de meeste Vlamingen zitten (en loop een rondje, want er zijn daar heel veel eettentjes. Lunchen, pffff, Lombardenvest of daar vlak in de buurt en ook die Groenplaats of misschien de Wapper (ik weet niet precies hoe dat er op dit moment voorstaat), maar er zijn zoveel tentjes...
Oh ja, mocht je tijd en zin hebben, Kinepolis is een geweldige mooie bioscoop. Enorm veel beenruimte, lekkere stoelen, goedkoper dan in Nederland (niet extreem, maar goed...) en het lijkt erop dat het Vlaamse publiek altijd veel rustiger is dan het Nederlandse.
Nog wat sites die ik had en misschien zelf een keer op recente hotspots Antwerpen zoeken.
http://www.youropi.com/nl/antwerpen-14/winkelen (kun je ook een gratis boekje downloaden)
http://weekend.knack.be/l ... n/album-4000053770785.htm
Veel plezier!
woensdag 1 januari 2014 om 21:36
wij reden altijd met de auto naar de linkeroever. P+R Blancefloer 2 op de Blancefloerlaan richting Zwijndrecht. Daar is een grote parkeergelegenheid, gratis en kun je met de tram voor 1 of 2 euro naar de Meir verder.
Wij gingen regelmatig 's avonds voor de avondje bioscoop ook even bij Giovanni's eten. Goed eten voor zeker niet te veel. Dit zit net in een straatje vanaf groenplaats rondom de OLV kathedraal. Er zitten overigens gigantisch veel eettentjes, alleen de echte goede zijn vaak al volzet. Da Giovanni heeft altijd wel een plekje vrij.
Wij gingen regelmatig 's avonds voor de avondje bioscoop ook even bij Giovanni's eten. Goed eten voor zeker niet te veel. Dit zit net in een straatje vanaf groenplaats rondom de OLV kathedraal. Er zitten overigens gigantisch veel eettentjes, alleen de echte goede zijn vaak al volzet. Da Giovanni heeft altijd wel een plekje vrij.
donderdag 2 januari 2014 om 10:36
Hey Nielka!
Antwerpen is inderdaad een fantastisch leuke stad om te shoppen. Ik zelf woon in België en ga er wel eens heen.
De Kammestraat kan ik zeker aanraden. Het is een van de bekendste Antwerpse winkelstraatjes.
Akotee (melkmarkt 26) is ook zeker een bezoekje waard. Je vindt er hele leuke spulletjes voor jong en oud.
Paleis (Lange Koepoortstraat) kan ik je ook aanraden. Daar koop ik wel eens kleren van Who's That Girl, Blutgeschwister of Skunkfunk.
Veel plezier!
Antwerpen is inderdaad een fantastisch leuke stad om te shoppen. Ik zelf woon in België en ga er wel eens heen.
De Kammestraat kan ik zeker aanraden. Het is een van de bekendste Antwerpse winkelstraatjes.
Akotee (melkmarkt 26) is ook zeker een bezoekje waard. Je vindt er hele leuke spulletjes voor jong en oud.
Paleis (Lange Koepoortstraat) kan ik je ook aanraden. Daar koop ik wel eens kleren van Who's That Girl, Blutgeschwister of Skunkfunk.
Veel plezier!
donderdag 2 januari 2014 om 17:28
vrijdag 3 januari 2014 om 23:11
Ben vandaag ook geweest met mijn 2 dochters.
Auto geparkeerd bij de bioscoop en met lijn 6 naar het station voor 1.30 pp.
Maar wat een gekkenhuis in de winkels. We hebben het 2 uurtjes geprobeerd, keken elkaar aan, en zijn via Rosada weer naar huis gegaan.
Te druk, prijzen niet echt bijzonder, en ook veel rommel.
Auto geparkeerd bij de bioscoop en met lijn 6 naar het station voor 1.30 pp.
Maar wat een gekkenhuis in de winkels. We hebben het 2 uurtjes geprobeerd, keken elkaar aan, en zijn via Rosada weer naar huis gegaan.
Te druk, prijzen niet echt bijzonder, en ook veel rommel.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
vrijdag 3 januari 2014 om 23:24
De beste tip: ga niet het weekend van de 25e!!!
(dan ga ik namelijk shoppen met een vriendin en wij zouden graag eens een noordbuur-vrij dagje hebben)
Andere aanrader als je van antiek/interieur houdt is de Kloosterstraat.
Nationalestraat is ook leuk geworden.
Als je van 50s-inspired dingen houdt Paleis in de Lange Koepoortstraat.
Huidevetterstraat/Schuttershof is wat duurder, Meir zijn de ketens.
Lombardenstraat zitten ook wat leuke winkeltjes.
(dan ga ik namelijk shoppen met een vriendin en wij zouden graag eens een noordbuur-vrij dagje hebben)
Andere aanrader als je van antiek/interieur houdt is de Kloosterstraat.
Nationalestraat is ook leuk geworden.
Als je van 50s-inspired dingen houdt Paleis in de Lange Koepoortstraat.
Huidevetterstraat/Schuttershof is wat duurder, Meir zijn de ketens.
Lombardenstraat zitten ook wat leuke winkeltjes.
vrijdag 3 januari 2014 om 23:27
Mooi lunchen kan je bij Horta, zeer mooi gebouw. Ook op het Zuid (rond het Museum/Waalse-Vlaamse Kaai) zitten heel veel leuke plekjes om te lunchen.
Andere aanrader voor lunch zijn de hamburgbars rond het MAS Museum. Zeker een aanrader om eens tot daar te wandelen en tot op het dak te gaan (gratis) en mooi uitzicht over 't Stad.
Andere aanrader voor lunch zijn de hamburgbars rond het MAS Museum. Zeker een aanrader om eens tot daar te wandelen en tot op het dak te gaan (gratis) en mooi uitzicht over 't Stad.
zaterdag 4 januari 2014 om 19:45
Ik ben vandaag geweest. Geparkeerd in Mortsel (station Oude God, 1 euro per uur) zodat we even bij de geweldige winkel Munt binnen konden. Daarna tram 15 naar Linkeroever genomen voor 2 euro pp en zo het centrum van Antwerpen ingereden. iets duurder maar Munt heeft zulke leuke kleding dat je die niet mag missen.
Ons vervolgens uitgeleefd bij het Paleis en de Meir overgeslagen ivm de belachelijke drukte.
Tip: Ga vroeg en probeer de standaard winkels zoveel mogelijk te vermijden.
Ons vervolgens uitgeleefd bij het Paleis en de Meir overgeslagen ivm de belachelijke drukte.
Tip: Ga vroeg en probeer de standaard winkels zoveel mogelijk te vermijden.