Tampons na een knip?
zondag 22 juni 2008 om 18:44
Hallo allemaal,
In februari ben ik bevallen van een zoontje met behulp van een vacuumpomp en knip. De knip is inwendig gehecht met oplosbare hechtingen. Nu, 4,5 maand later, heb ik nog af en toe last van de knip. Ik ben inmiddels voor de 3e keer weer ongesteld (ondanks volledige bv ), maar tampons doen nog ontzettend pijn. Vooral het inbrengen is hel. Heb dus maar weer maandverband uit de kast gerukt, maar baal hier wel van. Vandaar mijn vraag: hoe lang duurde het bij anderen die een knip hebben gehad voordat ze weer een tampon konden gebruiken? Ik besef dat herstel bij iedereen anders is, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Alvast bedankt!
In februari ben ik bevallen van een zoontje met behulp van een vacuumpomp en knip. De knip is inwendig gehecht met oplosbare hechtingen. Nu, 4,5 maand later, heb ik nog af en toe last van de knip. Ik ben inmiddels voor de 3e keer weer ongesteld (ondanks volledige bv ), maar tampons doen nog ontzettend pijn. Vooral het inbrengen is hel. Heb dus maar weer maandverband uit de kast gerukt, maar baal hier wel van. Vandaar mijn vraag: hoe lang duurde het bij anderen die een knip hebben gehad voordat ze weer een tampon konden gebruiken? Ik besef dat herstel bij iedereen anders is, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Alvast bedankt!
zondag 22 juni 2008 om 22:19
anna, wat mij 2 keer door 2 hele verschillende verloskundigen verteld is, is dat vloeien tot 6 weken na de bevalling normaal is. En ik heb 2 keer echt op de kop af 6 weken bloed verloren. Nou zal het niet op een dag aankomen, maar als het echt nog weken duurt, moet je aan de bel trekken. Geef je bv? mijn eerste menstruatie stelde ook niks voor, dus het kan zijn dat dit een ongesteldheid is. Mijn tweede daarentegen, goeie genade, daar was geen tampon tegen bestand. Het kan ook zijn dat je na die dagen zonder bloed weer actiever bent geworden? fietsen voor de eerste keer, ik noem maar wat, dan kan het vloeien toch ineens weer beginnen.
zondag 22 juni 2008 om 22:22
Oh, en Annie Ooi, kan je die vaseline ook aan de binnenkant smeren dan? Dus in je vagina? Want daar doet het uiteraard pijn, heb aan de buitenkant wel gesmeerd in het begin om het litteken soepeler te maken. Maar niet aan de binnenkant, kan dat gewoon met vaseline? En met de vk heb ik wel mijn knip besproken, en zij zei alleen dat het herstel lang kan duren, tsja, daar ben ik wel achter
maandag 23 juni 2008 om 08:56
Nee, ik ben niet actiever geworden de laatste week. Ben eigenlijk al vrij snel alles weer gaan doen (fietsen, lopen, huishouden e.d.) dus niet nu pas.
Ik geef idd volledige BV.
Had ook van verschillende mensen gehoord dat de eerste menstruatie na een bevalling behoorlijk heftig kan zijn.
Hier was ik dus ook een beetje vanuit gegaan en niet verwacht dat dit al een menstruatie is.
Ik geef idd volledige BV.
Had ook van verschillende mensen gehoord dat de eerste menstruatie na een bevalling behoorlijk heftig kan zijn.
Hier was ik dus ook een beetje vanuit gegaan en niet verwacht dat dit al een menstruatie is.