Ik en mijn gevoel. Dates Vriendschap.

05-01-2014 15:37 80 berichten
sorry alvast ik heb soort gelijk topic al eerder gemaakt.

maar ik heb het gevoel dat er iets mis met me is, nu weet ik wel wat het is, maar niet wat voor soort actie ik moet ondernemen.

het is zo dat als ik date ik me dus vastklamp aan zn man, niet in de hele tijd willen zien, maar meteen verliefd en hem overdonderen met mijn gevoel. Als die date dus overgaat, altijd van zijn kant ben ik serieus maanden verdrietig, en kom ik in een soort obsessieve toestand, ik ga die man dan google en houdt zijn facebook in de gaten etc kan dit een psychose zijn? Ik vind het heel vervelend en schaam me er behoorlijk voor, ik heb het nu echt door wat ik precies doe, weet ook hoe het is ontstaan. Gevolg die man vind me gek, het lijkt wel alsof ik voor mezelf echt een duidelijke bevestiging nodig heb dat het niks meer kan worden, zodat ik verder kan? maar daarna komt er een enorme schuld en schaamte gevoel? maar als ik een vriendschap verlies ben ik daar eigenlijk een paar dagen rouwig om, ik vind het zo raar. En ik maak best snel weer nieuwe vriendschappen maar een paar duren echt al zo lang (10jr) en die koester ik ontzettend.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook steeds de verkeerde dates tref en eigenlijk totaal geen grenzen aan kan geven, mannen kunnen wat dat betref bij mij ontzettend ver gaan.

Ik ga morgen in elk geval naar de huis arts om te kijken wat zij er van vindt.

kan iemand mij vertellen wat er mis met mij is?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch al eens hulp gehad? (las ik in persoonlijkheid stoornis) Waar was dat voor? Kan dat ook met dit probleem te maken hebben?
Oh op die manier bedoel je, ja weet ik eigenlijk niet, misschien vul ik dan voor mezelf al in dat jullie mijn topic als vervelend zullen ervaren ?

Ik overdonder mannen meer met mijn gevoel, door na 1 date al te zeggen tegen hun, dat ik weer zin heb om ze te zien, vervolgens laat ik ze wel merken heel leuk te vinden. na een par dates komt er seks en dan daarna ga ik er eigenlijk vrijwel van uit dat we een relatie hebben, maar dat dat voor die date niet zo is, of het meer als leuk avondje zag. Dan ben ik helemaal van slag en heb ik liefdesverdriet zonder liefde ofzo..

ik zeg eigenlijk nooit tegen iemand dat ik van ze hou mits het mijn vriendjes zijn en ik het ook echt voel. en heb dat maar een keer bij mijn ex dus gevoel. Klopt meerdere vrouwen gaan hun ex google of fb bekijken maar ik kan daar echt ver in gaan, dat het niet meer gezond is. En kan mezelf dan geen halt meer roepen tot HIJ dan opeens heel erg boos wordt en me gestoord noemt, lijkt wel alsof ik dat nodig heb om geen hoop meer te hebben, zodat ik verder kan.

Die man knapt dus eigenlijk daarvoor al af, en dat bedoelde ik met geen grenzen aangeven, diep in mijn hart en iedereen om me heen zegt dan al, luister hij is niet serieus laat hem, maar ik blijf het goede zien en naïef zijn.

En dan begint er een obsessief gedrag, terwijl achteraf ik dan denk jeetje was ik blind? zijn signalen waren zo duidelijk dat hij iet verliefd was. en dan wordt ik heel boos vooral op hem, en wil hem dat dan wel eventjes laten weten. Eigenlijk verlies ik dus totaal mijn trots en eigenwaarden en laat ik me kennen.

Ik denk dat ik heel erg verlang naar liefde en dat belangrijker vind dat vriendschap, omdat vriendschappen die stuk gaan me eigenlijk niet zoveel doen,. ik vind het jammer maar dat is het. En ik denk dus dat het komt doordat het zo verliep met mijn eerste liefde. en ik toen dit gedrag ben gaan ontwikkelen.
Met een psychose heeft dit inderdaad niks te maken. Die suggestie van een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis is zo gek nog niet. Goed dat je hulp zoekt.
quote:funkyfun schreef op 05 januari 2014 @ 16:48:

Je hebt toch al eens hulp gehad? (las ik in persoonlijkheid stoornis) Waar was dat voor? Kan dat ook met dit probleem te maken hebben?ik heb via sensoor contact gezocht met een online therapeut, maar dan vond ik zo vaag dat ik dat na een chatsessie weer afkapte. ik vroeg die gene eigenlijk hetzelfde wat ik in dit topic bespreek. was heel bang dat ik pyschotisch was en besefte wel dat er niet iets helemaal klopte, en ging eigenlijk vanmezelf al uit dat ik een stoornis had
quote:misslexie schreef op 05 januari 2014 @ 16:52:

Met een psychose heeft dit inderdaad niks te maken. Die suggestie van een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis is zo gek nog niet. Goed dat je hulp zoekt.Ik heb het gegoogle maar kan me er helemaal niet in vinden, wel in obsessief gedrag en vooral verlatingsangst
en ik vind het ook gewoon bizar dat ik na 3 dates me weken/ maanden lang dan klote voel. lijkt wel alsof mijn gevoelens totaal niet meer in balans zijn, vraag me dan eigenlijk ook af of ik hun echt leuk vond of meer heel graag leuk gevonden wilden woorden, het probleem ligt wel bij mij, wat voor sukkels mijn dates ook waren en niet bij hun.
Je bent hier niet alleen in hoor. Ik ken wel meer vrouwen die dit hebben.

Ik denk ook dat je verliefd bent of geobsedeerd door jouw ideaal beeld van een relatie...'hoe het zou kunnen zijn'. De man voldoet meestal helemaal niet aan jouw ideaal beeld. Je hebt vooral moeite met wat het niet wordt en je hebt geen oog voor het feit dat de andere mogelijk niet hetzelde wil als jij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 05 januari 2014 @ 17:28:

Je bent hier niet alleen in hoor. Ik ken wel meer vrouwen die dit hebben.

Ik denk ook dat je verliefd bent of geobsedeerd door jouw ideaal beeld van een relatie...'hoe het zou kunnen zijn'. De man voldoet meestal helemaal niet aan jouw ideaal beeld. Je hebt vooral moeite met wat het niet wordt en je hebt geen oog voor het feit dat de andere mogelijk niet hetzelde wil als jij.

je hebt helemaal gelijk dit is echt wat ik ervaar. ik kan het niet accepteren en wil dat een hele duidelijke nee door dus zo raar te gaan doen krijg ik dat.

maar ik wist niet dat meerdere mensen dit gedrag ook hadden, hoe gaan zij er dan mee om?
quote:misslexie schreef op 05 januari 2014 @ 16:52:

Met een psychose heeft dit inderdaad niks te maken. Die suggestie van een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis is zo gek nog niet. Goed dat je hulp zoekt.

Daar zit wat in. Je denkt te ver: je bent op zoek naar een relatie maar de cruciale vraag is: WAAROM?

Omdat je voor je gevoel tekortschiet, is je leven niet leuk? Soort van relatiedrang om je eigen leven in te vullen en/of tekortkomingen aan te vullen.
Je feit dat je dit realiseert is een eerste stap. Ik ken iemand die soortgelijke gevoelens heeft en zij volgt therapie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je weet waar het van komt maar je weet niet een wat een psychose is joh.. en gelukkig maar

Ik denk dat je last heb van aandachttrekkerij en aanstelleritus.

Weet niet of daar bepaalde ziektebeelden bij passen.

Misschien gewoon eens gaan praten met een svpster of psycholoog, die weten daar wel raad mee. En misschien tot die tijd even niet daten.
quote:jeroen. schreef op 05 januari 2014 @ 17:38:

[...]

Daar zit wat in. Je denkt te ver: je bent op zoek naar een relatie maar de cruciale vraag is: WAAROM?

Omdat je voor je gevoel tekortschiet, is je leven niet leuk? Soort van relatiedrang om je eigen leven in te vullen en/of tekortkomingen aan te vullen.je hebt helemaal gelijk absoluut, denk dat daarom ook al mijn dates mislukken, zoals al zei het ligt niet aan mijn dates, het is echt mijn probleem. maar vind mezelf hoe dan ook niet normaal gedrag vertonen en vind dat ik hulp nodig heb.
Ik ken het en het is niet fijn. (niet dat ik het zelf heb overigens) Wacht eerst morgen af en laat je leven NIET bepalen door anderen. Ga terug naar 'jezelf'.
Waarom zie je je dates als mislukken?

Ik heb een vriendin, zij heeft wel 50 mannen gedate voordat zij haar huidige vriend tegen kwam. Zij zag het niet als mislukt. Hooguit als leren kennen, leuke dingen doen en ervaringen delen.....een soort oefening in jezelf (en de ander) leren kennen.
quote:jeroen. schreef op 05 januari 2014 @ 17:44:

Ik ken het en het is niet fijn. (niet dat ik het zelf heb overigens) Wacht eerst morgen af en laat je leven NIET bepalen door anderen. Ga terug naar 'jezelf'.

Hoe ga jij er mee om dan? heb je nu een relatie. Ja terug naar jezelf klinkt zo makkelijk, zou niet weten hoe.

Amber:

Ik ga er van uit omdat, ik eigenlijk altijd date met een verwachting omdat ik alleen date met mannen die ik heel leuk vind, ik verwacht dus dat zij mij net zo leuk vinden als ik hun, en ga er dus van uit dat het wel automatisch een relatie zal zijn, dus ik denk dat het verlangen naar een relatie bij mij te groot is, als dat dus achteraf niet het egval blijkt te zijn, val ik teurg in dat obsessieve gedrag. ik vraag bijv na 2 dates al hoe hij het ziet, terwijl een vriendin van mij pas na 8 dates ofzo dat vroeg aan haar 'date'
quote:annapalona schreef op 05 januari 2014 @ 17:41:

Je weet waar het van komt maar je weet niet een wat een psychose is joh.. en gelukkig maar

Ik denk dat je last heb van aandachttrekkerij en aanstelleritus.

Weet niet of daar bepaalde ziektebeelden bij passen.

Misschien gewoon eens gaan praten met een svpster of psycholoog, die weten daar wel raad mee. En misschien tot die tijd even niet daten.svpster?
Ik ken dat gevoel. Misschien zoek je de verkeerde jongens op?

Je bent alleszins niet de enige die dit al voor heeft gehad. Ik was wel een tiental jaar jonger toen...
Hoe iemand op de computer is en hie iemand in het echt is kan nogal verschillen. Je laat de beste kant van jezelf zien via internet en in het echt leer je elkaar pas echt kennen...dat kost tijd.
quote:sandravanh schreef op 05 januari 2014 @ 18:01:

Ik ken dat gevoel. Misschien zoek je de verkeerde jongens op?

Je bent alleszins niet de enige die dit al voor heeft gehad. Ik was wel een tiental jaar jonger toen...

Ik probeer het wel bij mezelf te zoeken en niet bij mijn dates.ik wil niet raar doen omdat ik met een 'gebroken hart' zit omdat iemand mij niet leuk vind. dat heb ik gewoon te accepteren.

maar hoe ben jij er uit gekomen dan?
quote:viva-amber schreef op 05 januari 2014 @ 18:07:

Hoe iemand op de computer is en hie iemand in het echt is kan nogal verschillen. Je laat de beste kant van jezelf zien via internet en in het echt leer je elkaar pas echt kennen...dat kost tijd.ik ken mijn dates niet via de computer hoor, via een feest of via via of via werk
Sociaal psychiatrische verpleegkunde (SPV).

Zoals ik al eerder noemde heb je al veel zelfinzicht.

Maar als jij al inziet dat je te vroeg vraagt 'waar jullie staan' en zelfs relaties wilt met sukkels, hoe komt het dat je dit niet aanpast? Wat voor voordeel haal jij uit jouw gedrag?

En wanneer denk je uiteindelijk 'jeetje, was ik blind?'. Wanneer hij zet dat je gestoord bent? Je drijft het telkens dus zo op de spits, zodat hij het contact verbreekt en dan ben jij er ook klaar mee?

Goed dat je naar de huisarts gaat. Als ik jou was zou ik inderdaad even niet meer daten, maar eerst eens kijken hoe je uit deze valkuil komt. Verder heb ik helaas geen verdere tips, viva-amber heeft ze eigenlijk al genoemd. Waarbij ik deze zin nog even wil benadrukken: zie het daten als elkaar leren kennen, ervaringen op doen, een gezellige tijd doorbrengen.

Het hoeft allemaal niet direct een relatie te worden. Geniet van wat er is en maak je niet teveel druk om wat er mogelijk moet/gaat komen.
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
quote:mwa schreef op 05 januari 2014 @ 18:13:

[...]

ik ken mijn dates niet via de computer hoor, via een feest of via via of via werkDan nog.
quote:mwa schreef op 05 januari 2014 @ 17:56:

[...]

Hoe ga jij er mee om dan? heb je nu een relatie. Ja terug naar jezelf klinkt zo makkelijk, zou niet weten hoe.

Amber:

Ik ga er van uit omdat, ik eigenlijk altijd date met een verwachting omdat ik alleen date met mannen die ik heel leuk vind, ik verwacht dus dat zij mij net zo leuk vinden als ik hun, en ga er dus van uit dat het wel automatisch een relatie zal zijn, dus ik denk dat het verlangen naar een relatie bij mij te groot is, als dat dus achteraf niet het egval blijkt te zijn, val ik teurg in dat obsessieve gedrag. ik vraag bijv na 2 dates al hoe hij het ziet, terwijl een vriendin van mij pas na 8 dates ofzo dat vroeg aan haar 'date'

Nope single. Heb besloten na een relatiebreuk dat ik mijn geluk niet bij anderen moest zoeken. Maar eerst wat gelukkiger met mezelf te worden. Ooit een keer schade opgelopen door een pijnlijke relatiebreuk en daardoor mezelf wat 'verloren.' Soort van onbewuste rebound.

Toen had ik door dat het dieper in mezelf zat dan ik dacht. Nu denk ik: ga alleen voor een aanvulling ipv een invulling.
quote:hayleyyy schreef op 05 januari 2014 @ 18:15:

Maar als jij al inziet dat je te vroeg vraagt 'waar jullie staan' en zelfs relaties wilt met sukkels, hoe komt het dat je dit niet aanpast? Wat voor voordeel haal jij uit jouw gedrag?

En wanneer denk je uiteindelijk 'jeetje, was ik blind?'. Wanneer hij zet dat je gestoord bent? Je drijft het telkens dus zo op de spits, zodat hij het contact verbreekt en dan ben jij er ook klaar mee?

Goed dat je naar de huisarts gaat. Als ik jou was zou ik inderdaad even niet meer daten, maar eerst eens kijken hoe je uit deze valkuil komt. Verder heb ik helaas geen verdere tips, viva-amber heeft ze eigenlijk al genoemd. Waarbij ik deze zin nog even wil benadrukken: zie het daten als elkaar leren kennen, ervaringen op doen, een gezellige tijd doorbrengen.

Het hoeft allemaal niet direct een relatie te worden. Geniet van wat er is en maak je niet teveel druk om wat er mogelijk moet/gaat komen.Onbewust de zekerheid dat het niet echt iets kan worden denk ik.
quote:hayleyyy schreef op 05 januari 2014 @ 18:15:

Het hoeft allemaal niet direct een relatie te worden. Geniet van wat er is en maak je niet teveel druk om wat er mogelijk moet/gaat komen.

Ik date niet met sukkels althans het zijn leuke mannen, maar vinden mij gewoon niet leuk. dus het is niet dat ik bewust opzoek ga naar sukkels, vind wel dat als zij mij het gevoel geven me leuk te vinden maar geen relatie willen het sukkels zijn, maar ook dat gebeurt en heus niet alleen bij mij.

ik wil gewoon veel te snel veel te veel bevestiging, zoals ik al zei zie ik daten,eigenlijk meteen als start van een relatie zoals jij al zegt, hoeft dat niet en moet ik dat ander leren zien, ik zie dus eigenlijk nu pas in, dat alles aan mij ligt, ik dus veel te snel zekerheid wil en ik dus verblind ben en soms niet in zie dat iemand bijv mij niet zo leuk vind als ik hem.

Ik wil gewoon niet gekwetst worden, dat is mijn angst dus wil zo snel mogelijk zekerheid. Overigens wil ik eigenlijk dan ook geen hoop meer hebben, en maak ik het zo erg stuk dat er ook geen ruimte meer is voor contact.En die situatie ehrhaal ik keer op keer bij mijn dates. zodat ik het inderdaad echt definitief kan afsluiten.

Daarom wil ik dus nu eerst hulp en dan pas weer gaan daten.

Wat is het verschil tussen een psychologe en spv?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven