Gezondheid alle pijlers

restless legs syndrome RLS

06-01-2014 01:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Bij mij is 2 jr geleden RLS geconstateerd

Lig op t moment in bed en ik heb er weer zo onwijs veel last van de laatste tijd

Heb denk ik tot nu toe in dit verhaal al 10x gedraaid :S

Nu heb ik morgen een spannende dag dus heb ik er nog meer last van

Heeft iemand hier er ook last van en tips want ik word er helemaal gek van

Groetjes !
quote:malube schreef op maandag 06 januari 2014 09:11 Calcium-magnesium-zink bruistabletten!! Echt, die dingen werken bij heel veel mensen als een tierelier. Restless legs zijn in heel veel gevallen een tekort aan calcium en magnesium. Dat ga je niet oplossen met een deken, een koude douche oid als dat het is!

Tabletten kun je halen bij de drogist.

""

Malone heb je mijn prive bericht pour ontvangen?
Geen koffie (echte thee en echte cola) meer drinken!

Eerst stoppen en dan na een poos met mate weer begonnen.

Ik heb er last van als 'met mate' stiekum overgaat in 'gewoon'.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Ik ken de term RLS, maar wat voel je nou eigenlijk?

Pijn, jeuk?
Ik heb hier zeker ook zo nu en dan last van. Het RLS-syndroom, zo wordt dit verschijnsel genoemd, is vaak een genetisch iets. Ik weet dat mijn moeder als het bij haar weer zover was het de sjing tjang noemde, maar weet inmiddels ook wat dit inhoudt helaas. Ik merk dat hoe ouder ik word des te meer ik dit merk en zeker na een aantal gezellige wijntjes. De mate waarin ik het tegenkom is gelukkig nog mee te leven, maar ik zou er niet aan moeten denken dit iedere avond of nacht te hebben, ik zou gek worden (en mijn partner erbij)! Dus als het hierbij blijft heb ik flink mazzel.
quote:smulrol schreef op maandag 06 januari 2014 22:04 Ik ken de term RLS, maar wat voel je nou eigenlijk?

Pijn, jeuk?

Ik leg het altijd uit Als :

Het voelt alsof er iemand op mijn benen/lichaam drukt zodat ik Ze niet kan bewegen en dan dat gevoel dat je dan krijgt. Haha weet niet of je daar wat aan hebt
quote:ceetie schreef op maandag 06 januari 2014 21:59 Geen koffie (echte thee en echte cola) meer drinken!

Eerst stoppen en dan na een poos met mate weer begonnen.

Ik heb er last van als 'met mate' stiekum overgaat in 'gewoon'. Koffie thee en cola drink ik nauwelijks en zekere niet voor het slapen gaan, ben ook gestopt met roken
Ik ga altijd uit bed een rondje lopen (naar de wc, dan een beetje drinken) Vaak is het dan ook over en als het niet over is doe ik een 2e ronde er achteraan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven