Gezondheid alle pijlers

restless legs syndrome RLS

06-01-2014 01:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Bij mij is 2 jr geleden RLS geconstateerd

Lig op t moment in bed en ik heb er weer zo onwijs veel last van de laatste tijd

Heb denk ik tot nu toe in dit verhaal al 10x gedraaid :S

Nu heb ik morgen een spannende dag dus heb ik er nog meer last van

Heeft iemand hier er ook last van en tips want ik word er helemaal gek van

Groetjes !
Het zou magnesiumgebrek kunnen zijn. Magnesiumcitraat is een vorm die goed oplosbaar is voor het lichaam. Poeder is de goedkoopste vorm, capsules zijn verhoudingsgewijs zeer duur.

En in het kader van Oma weet raad, wordt er nog wel eens een stukje sunlightzeep aangeraden. Dit moet je onder? het matras stoppen. Vraag mij niet hoe het werkt, maar het schijnt sommigen te helpen.
Volgens mij moet je lavendelzeep hebben.

(en ja, er ligt hier dus inderdaad een paars lavendelzeepje onder het laken ).
Maar het helpt dus echt, yasuko?
Ik weet niet of het door dat zeepje komt, maar ik heb er in elk geval geen last meer van.

Ik had het heel erg, werd er gewoon gek van!
Iemand die ik ken heeft zo een gereedschaps vijl onder haar matras liggen!

Die gaat zelfs mee op vakantie!
Ik heb er zelf ook vaak last van, maar volgens mij is het een kwestie van 'denken aan'.

In mijn geval : als ik er geen last van heb en me dat realiseer, kríjg ik er gelijk last van......

Dus, er niet aan denken ~ dat probeer ik.

Ik vind het trouwens nogal ernstig klinken : 'RLS'...
Bedankt voor de tips tot nu toe, ga zo'n zeepje toch maar een x proberen dAn. Ik zelf pak vaak een laken waar ik dan onder ga slapen en dan heb ik er iets minder last van, maar in de winter is dat best koud haha

RLS klinkt inderdaad ernstig haha maar het is wel de afkorting. Typt een stuk sneller ook
http://nl.wikipedia.org/wiki/Restless_legs
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb het ook heel erg en word er ook wakker van. Ik lig dan in mijn slaap te woelen, net zo land tot ik wakker word. Kou helpt om het op te lossen, dus ik gooi dan mijn dekbed van me af en ga een minuut of 5-10 lezen, daarna gaat het meestal beter en val ik weer in slaap.

Ik hou ook vaak veel vocht vast en merk dat het stukken erger is als dat zo is.

Zeep heeft bij mij nooit geholpen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Calcium-magnesium-zink bruistabletten!! Echt, die dingen werken bij heel veel mensen als een tierelier. Restless legs zijn in heel veel gevallen een tekort aan calcium en magnesium. Dat ga je niet oplossen met een deken, een koude douche oid als dat het is!

Tabletten kun je halen bij de drogist.
Ik heb geen RLS. Ik heb wel een slechte doorbloeding en andere kwalen. Ik slik gynko biloba, sindsdien heb ik niet meer van die ijskoude voeten.

In de bijsluiter staat ook dat het voor RLS is. Google maar eens op gynko biloba.
Al Inhibin geprobeerd? Is volgens mij vrij te koop.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Allemaal handig die tips, maar is het niet handiger om eerst te kijken of je niet gewoon een tekort hebt aan magnesium? Tekorten aan vitaminen en mineralen veroorzaken namelijk heel vaak lichamelijke klachten. Dan kan je met allemaal middeltjes aan de haal gaan maar dat gaat echt niet werken...
Ik heb wel last van krampen maar daar kom ik zelden mijn bed meer voor uit want je kan ze weg "denken" als je maar kwaad genoeg wordt.

In periodes wordt het erger en minder erg maar zelden blijft het helemaal uit. Ik weet als ik mijn benen rek dan schiet het erin dus je bent altijd alert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik raad ook magnesium en ginkgo biloba aan.

Voor doorbloeding van de benen kan je ook aesculus extract nemen. Zou je ook eens kunnen proberen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb er tijdens mijn zwangerschap veel last van gehad. Ik heb vaak met koude kersenpittenzakken bij mijn voeten geslapen (uit de vriezer). Het werd namelijk erger als ik warme voeten had.

Veel sterkte ermee! Ik weet hoe irritant het kan zijn.
Inhibin is heel slecht voor je lever en nieren.
verba volant, scripta manent.
M'n vorige zwangerschap heb ik er veel last van gehad. Nu bij deze zwangerschap drink ik veel melk en eet ik veel melkprodukten en heb er nauwelijks last van.
Bedankt voor alle tips

Heb in het begin pilletjes gehad maar dat was (realiseer ik mij nu ) volgens mij omdat ik ook een tekort aan melatonine heb (door een ziekte die ik heb) dat werkte trouwens ook niet omdat

1. Mijn maag verpest is door andere medicijnen en 2. Pijnstillers na een paar x gebruiken bij mij niet meer helpen

Over dat magnesium.. Dat hadden ze dan denk ik toch wel getest toen ze het constateerde

Als ik inderdaad erg boos word dan kan t nog weleens weggaan maar dan zijn we alweer een paar uur verder en zoals ik aangaf ligt het soms ook aan stress bij mij en aan de deken op mij of de broek die ik aan heb (klinkt gek)

Is gewoon erg vervelend voor mijn vriend naast mij want beweeg dan echt veel en driftig en schreeuw t soms uit omdat ik er gek van word

Klinkt misschien overdreven maar is zo'n wanhopig gevoel af en toe
Magnesium, ginkgo en aesculus extract vallen allemaal in het alternatieve hoekje.

Ik heb last van t fenomeen van.raynaud. Daar is volgens artsen niets aan te doen. Maar t wordt wel.veel minder als ik ginkgo slik. En de pil helpt er ook niet bij.
Nee, dat constateren ze niet. Pas als het heel laag is.

Magnesium valt niet in het alternatieve hoekje. Het is gewoon een basismineraal wat in je lichaam genoeg aanwezig hoort te zijn. Niks alternatiefs aan, gewoon plain logic.
Internist heeft bij mij magnesium nagekeken en die was prima.
Ik heb er ook regelmatig last van. Heeeel irritant. Wegdenken helpt af en toe, maar daar heb je het concentratievermogen van een paard voor nodig. Lukt mij dus maar heel zelden.

Wat bij mij wel vaak helpt is gewoon even uit bed gaan en een stukje lopen. Ga beneden even een slokje water drinken en loop een paar rondjes. Ik heb dan het idee dat mijn bloedsomloop wat beter op gang komt en als ik in bed ga liggen zijn mijn benen weer rustig.

Overigens merk ik bij mijzelf wel dat wanneer ik gezond eet, genoeg sport en lekker in mijn vel zit, ik praktisch geen last heb van RLS.
Malube: mijn magnesium is volgens de boekjes ook goed. Toch heb ik er wel baad bij (gehad, want mn klachten blijven nu weg)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven