restless legs syndrome RLS
maandag 6 januari 2014 om 01:12
Hallo allemaal
Bij mij is 2 jr geleden RLS geconstateerd
Lig op t moment in bed en ik heb er weer zo onwijs veel last van de laatste tijd
Heb denk ik tot nu toe in dit verhaal al 10x gedraaid :S
Nu heb ik morgen een spannende dag dus heb ik er nog meer last van
Heeft iemand hier er ook last van en tips want ik word er helemaal gek van
Groetjes !
Bij mij is 2 jr geleden RLS geconstateerd
Lig op t moment in bed en ik heb er weer zo onwijs veel last van de laatste tijd
Heb denk ik tot nu toe in dit verhaal al 10x gedraaid :S
Nu heb ik morgen een spannende dag dus heb ik er nog meer last van
Heeft iemand hier er ook last van en tips want ik word er helemaal gek van
Groetjes !

maandag 6 januari 2014 om 04:58
Het zou magnesiumgebrek kunnen zijn. Magnesiumcitraat is een vorm die goed oplosbaar is voor het lichaam. Poeder is de goedkoopste vorm, capsules zijn verhoudingsgewijs zeer duur.
En in het kader van Oma weet raad, wordt er nog wel eens een stukje sunlightzeep aangeraden. Dit moet je onder? het matras stoppen. Vraag mij niet hoe het werkt, maar het schijnt sommigen te helpen.
En in het kader van Oma weet raad, wordt er nog wel eens een stukje sunlightzeep aangeraden. Dit moet je onder? het matras stoppen. Vraag mij niet hoe het werkt, maar het schijnt sommigen te helpen.

maandag 6 januari 2014 om 08:49
maandag 6 januari 2014 om 09:05
Bedankt voor de tips tot nu toe, ga zo'n zeepje toch maar een x proberen dAn. Ik zelf pak vaak een laken waar ik dan onder ga slapen en dan heb ik er iets minder last van, maar in de winter is dat best koud haha
RLS klinkt inderdaad ernstig haha maar het is wel de afkorting. Typt een stuk sneller ook
RLS klinkt inderdaad ernstig haha maar het is wel de afkorting. Typt een stuk sneller ook
maandag 6 januari 2014 om 09:05
maandag 6 januari 2014 om 09:07
Ik heb het ook heel erg en word er ook wakker van. Ik lig dan in mijn slaap te woelen, net zo land tot ik wakker word. Kou helpt om het op te lossen, dus ik gooi dan mijn dekbed van me af en ga een minuut of 5-10 lezen, daarna gaat het meestal beter en val ik weer in slaap.
Ik hou ook vaak veel vocht vast en merk dat het stukken erger is als dat zo is.
Zeep heeft bij mij nooit geholpen.
Ik hou ook vaak veel vocht vast en merk dat het stukken erger is als dat zo is.
Zeep heeft bij mij nooit geholpen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
maandag 6 januari 2014 om 09:11
maandag 6 januari 2014 om 09:17
maandag 6 januari 2014 om 09:19
Ik heb wel last van krampen maar daar kom ik zelden mijn bed meer voor uit want je kan ze weg "denken" als je maar kwaad genoeg wordt.
In periodes wordt het erger en minder erg maar zelden blijft het helemaal uit. Ik weet als ik mijn benen rek dan schiet het erin dus je bent altijd alert.
In periodes wordt het erger en minder erg maar zelden blijft het helemaal uit. Ik weet als ik mijn benen rek dan schiet het erin dus je bent altijd alert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 6 januari 2014 om 09:25
maandag 6 januari 2014 om 09:33
Bedankt voor alle tips
Heb in het begin pilletjes gehad maar dat was (realiseer ik mij nu ) volgens mij omdat ik ook een tekort aan melatonine heb (door een ziekte die ik heb) dat werkte trouwens ook niet omdat
1. Mijn maag verpest is door andere medicijnen en 2. Pijnstillers na een paar x gebruiken bij mij niet meer helpen
Over dat magnesium.. Dat hadden ze dan denk ik toch wel getest toen ze het constateerde
Als ik inderdaad erg boos word dan kan t nog weleens weggaan maar dan zijn we alweer een paar uur verder en zoals ik aangaf ligt het soms ook aan stress bij mij en aan de deken op mij of de broek die ik aan heb (klinkt gek)
Is gewoon erg vervelend voor mijn vriend naast mij want beweeg dan echt veel en driftig en schreeuw t soms uit omdat ik er gek van word
Klinkt misschien overdreven maar is zo'n wanhopig gevoel af en toe
Heb in het begin pilletjes gehad maar dat was (realiseer ik mij nu ) volgens mij omdat ik ook een tekort aan melatonine heb (door een ziekte die ik heb) dat werkte trouwens ook niet omdat
1. Mijn maag verpest is door andere medicijnen en 2. Pijnstillers na een paar x gebruiken bij mij niet meer helpen
Over dat magnesium.. Dat hadden ze dan denk ik toch wel getest toen ze het constateerde
Als ik inderdaad erg boos word dan kan t nog weleens weggaan maar dan zijn we alweer een paar uur verder en zoals ik aangaf ligt het soms ook aan stress bij mij en aan de deken op mij of de broek die ik aan heb (klinkt gek)
Is gewoon erg vervelend voor mijn vriend naast mij want beweeg dan echt veel en driftig en schreeuw t soms uit omdat ik er gek van word
Klinkt misschien overdreven maar is zo'n wanhopig gevoel af en toe
maandag 6 januari 2014 om 09:45
maandag 6 januari 2014 om 10:07
Ik heb er ook regelmatig last van. Heeeel irritant. Wegdenken helpt af en toe, maar daar heb je het concentratievermogen van een paard voor nodig. Lukt mij dus maar heel zelden.
Wat bij mij wel vaak helpt is gewoon even uit bed gaan en een stukje lopen. Ga beneden even een slokje water drinken en loop een paar rondjes. Ik heb dan het idee dat mijn bloedsomloop wat beter op gang komt en als ik in bed ga liggen zijn mijn benen weer rustig.
Overigens merk ik bij mijzelf wel dat wanneer ik gezond eet, genoeg sport en lekker in mijn vel zit, ik praktisch geen last heb van RLS.
Wat bij mij wel vaak helpt is gewoon even uit bed gaan en een stukje lopen. Ga beneden even een slokje water drinken en loop een paar rondjes. Ik heb dan het idee dat mijn bloedsomloop wat beter op gang komt en als ik in bed ga liggen zijn mijn benen weer rustig.
Overigens merk ik bij mijzelf wel dat wanneer ik gezond eet, genoeg sport en lekker in mijn vel zit, ik praktisch geen last heb van RLS.