Gezondheid alle pijlers

Kattebakgrit zonder asbest

04-01-2014 13:20 14 berichten
Ik koop tegenwoordig zakjes kattebakgrit bij de aldi, ik ben de laatste tijd namelijk te lui om dat hele end naar de jumper en weer terug op de fiets te doen met die grote zakken spaans blauw. De aldi zit hier verderop in de straat.

Het is me nog niet eerder opgevallen, maar ik maak dus net de bakken schoon, en haal een zak uit de kelder, staat er in grote koeieletters op "zonder asbest".

WTF??!! Zit dat er normaal wel in dan?????
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor. Het is geloof ik een keer onderzocht in het programma "De Keuringsdienst". Geen enkele fabrikant stopt asbest in hun product. Het slaat dus nergens op.
Wij laten grote zakken thuis bezorgen... (net als grote zakken brokken en grootverpakkingen blikvoer).
Asbest is verboden, dus zal er nooit ingedaan worden. Gewoon een mooie verkooptruc van de Aldi.
Pfff...gelukkig, ik schrok echt!

Sleutel: welk merk als ik vragen mag?
quote:ikdus2010 schreef op 04 januari 2014 @ 13:30:

Asbest is verboden, dus zal er nooit ingedaan worden. Gewoon een mooie verkooptruc van de Aldi.Klopt, zo wordt er wel meer reclame gemaakt met de toevoeging met of zonder, terwijl het niet anders te verkrijgen is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Goede reclame. Ik ga aardbeien verkopen. ZONDER ASBEST!
zooplus bezorgt gratis thuis bij bestellingen vanaf 20 euro. Veel keuze in merken en soorten.
quote:matroesjka_ schreef op 04 januari 2014 @ 13:44:

Goede reclame. Ik ga aardbeien verkopen. ZONDER ASBEST!

Dat noemen ze "toegepaste verkooppsychologie".
verba volant, scripta manent.
Ik had laatst ook cruesli gekocht. Stond heel groot '100% vegetarisch!' op.
Vroeger was er regelmatig kattenbakvulling met asbestcontaminatie. Asbest is een gesteente dat in dezelfde mijnen voorkomt als het bentoniet dat opgegraven wordt voor de kattebakkorreltjes. Vooral in Griekenland en Turkije stelt dat probleem zich omdat daar veel asbestlagen voorkomen. De meeste van onze kattebakkorrels kwam van ginds. Men heeft dat lange tijd niet onderzocht. Sommige fabrikanten onderzoeken hun kattenbakkorrels nu wel en vermelden dit ook op hun verpakking. Anderen testen niet.

Ook talkpoeder is een zeer fijn gemalen gesteente dat regelmatig verontreinigd is/was met asbest om dezelfde reden. Denk daar maar eens aan als je talkpoeder op de kleine dreumes zijn billetjes blaast
http://kassa.vara.nl/tv/a ... ing-op-de-korrel/speel/1/
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zooplus heeft Biokats Micro- Dubbelpak 2 x 14 liter voor ¤ 15,99. Nog even wat anders erbij, zodat je boven de ¤ 25,00 komt (vroeger was het idd boven de ¤ 20,00 gratis verzenden). Mijn pakjesbezorger is er niet zo blij mee (ik woon 3hoog, maar met lift), maar ik vind het reuzehandig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven