Tips herdenking vader (sieraad?)

11-01-2014 21:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivaforummers,

Tot mijn grote verdriet is mijn vader kortgeleden overleden. Ik wil graag iets laten maken of kopen als aandenken aan hem. Ik zat te denken aan een speciaal sieraad maar het kan ook iets anders zijn.

Hebben jullie misschien tips?
Gecondoleerd.

Google eens op as-sieraden, dan krijg je veel ideeën te zien.

Oh, sorry, dat kan natuurlijk alleen als hij gecremeerd is....
Heb je iets van je vader? Zijn as, trouwring, manchetknopen oid?

Je bent niet van de tattoo's ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.duopenrose.nl/ ... gen/handschrift-ring-10mm

Je zou de handtekening van je vader ergens in kunnen laten graveren.
Toen mijn man overleed kreeg ik een mailtje van een lieve forumster (ze schrijft volgens mij niet meer) en ze schreef mij dat ze kralen maakt met het haar van de overledene erin. Aan de zijkanten kan zijn/haar naam staan en een geboortedatum.

Ik draag die kraal iedere dag en ben er enorm blij mee.

Mocht je nog een haarpluk hebben dan kan ik voor je kijken welke site ze heeft.

Gecondoleerd nog overigens.
Sterkte met het verlies.

Ik ben mijn beide ouders verloren paps in 2010 mams in 2012 ik wilde ook iets bijzonders!

Ik heb een ring met daarop de vingerafdruk van mijn vader, ook heb ik de handtekeingen van vader op linkerpols en van mijn moeder op rechterpols.
Van mijn pa kreeg ik voor mijn verjaardag meestal een leuk bedragje. Daar heb ik een keer een tatoo van laten zetten. Een symbooltje dat mij nu nog elke dag aan hem doet denken... En hij vond het ook een leuk idee... blijvend cadeautje

Moet wel je ding zijn natuurlijk
Gecondoleerd met het verlies van je vader.

Ikzelf heb een zilveren klavertje vier hanger met de vingerafdruk van mijn moeder. Zo is mijn moeder altijd dichtbij
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Gecondoleerd

Heb je iets van hem waar je een sieraad van kunt laten maken?

Een goede zilver- of goudsmid kan je dan verder helpen
Je bent zelf een theepot
Dank jullie alvast voor de reacties!

Mijn vader is begraven, dus geen as. Maar dat van die handtekening vind ik wel echt een goed idee! We hebben ook zijn trouwring nog.....

@ikbenik: klinkt als een heel bijzonder sieraad....jammer genoeg heb ik geen plukje haar....:(

@meissie: allebei je ouders? Wat heftig....:(
trouwring vermaken
http://www.graverenvanfoto.nl/
http://www.rouwwinkel.nl/ ... ring/koester-kabinet.html
Mijn vriendin heeft een hele mooie ring laten maken van de trouwringen van haar ouders. Echt prachtig geworden.
Jammer TO, dat je geen lokje hebt.

Wij hebben trouwens wel de trouwringen van mijn ouders (beide overleden) om laten smelten. En nou hebben mijn 2 zussen en ik ieder de prachtige zelfde identieke ring gemaakt van de trouwringen van onze ouders.
Nadat mijn vader overleed hebben mijn moeder en ik zijn trouwring bij een juwelier laten smelten en 2 ringen laten maken, geheel naar eigen wens. Het goud uit zijn trouwring is daar heel mooi in verwerkt. Ik ben er erg blij mee, nog steeds. Anders bleef zijn trouwring toch maar ergens in een la liggen.
Ja in 2010 overleed mijn vader aan long en maagkanker en in 2012 mijn moeder ook longkanker met uitzaaingen in rug en bekken.

Zeer heftig moeder was in drie weken tijd, van moment diagnose-overlijden weg. Heel onwerkelijk.

Van mijn moeder heb ik ook meteen vingerafdruk laten maken maar daarvan laat ik nog wat maken ik denk aan oorbellen mooie brede creolen.

De handtekeningen van beide ouders staan in hun lievelingskleuren op mijn polsen.

Dus niet het zwart grijs wat je vaak ziet maar grieks blauw en paars/roze.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht bij het verwerken van dit verlies!

Ik hoop dat je iets kunt vinden waarin jij je vader kunt symboliseren!
Thanx blijfgewoonbianca voor de afbeelden en tips!

Bootje, ikbenik en signoflife: wat mooi om de ring te laten versmelten. Misschien kan er vd ring zowel eentje voor mijn moeder als voor mij gemaakt worden. Hebben jullie er nog iets in laten graveren?

Hebben jullie trouwens nog speciale rituelen of dingetjes om je dierbare te herdenken? Ik merk dat ik echt op zoek ben, maar ik weet niet goed hoe en wat.....
http://troostkado.com/
Hoe persoonlijk en mooi, een zilveren munt met een kopie van een eigen handgeschreven briefje. Heb je nog een briefje van een dierbare die is weggevallen, en wil je een deel daarvan op een muntje? Dat kan nu!

Mijn oma droeg trouwens een medaillon met een foto van haar overleden zoon.
Rituelen ik denk dat je dat wel erg persoonlijk is.

Wat ideeën: met oud en nieuw steek ik een sierpijl in de lucht met een briefje eraan naar mijn man, bij de begraafplaats heb ik hetzelfde beeldje staan (met de tekst liefde is onsterfelijk) als dat ik hier in de woonkamer heb staan met een foto van hem erbij, mijn zus heeft van wat kleding van hem 2 kussenslopen gemaakt.

Nou ja daar vind je vast je eigen weg wel in.
Mooi idee van die vingerafdrukken. Maar hoe doe je dat? Gewoon een vingertop in de inkt dopen en dat afdrukken op een stuk papier? En dan daarmee naar een sieradenmaker?
Ik heb de trouwring van opa laten vermaken. Dit was in 1997 en ik draag deze nog steeds. Ik heb de ring niet laten smelten, maar hij is zo gemaakt dat hij smaller is en de huwelijksdatum nog steeds leesbaar is...
Speciale rituelen....moeder is gecremeerd en ik heb een hele mooie kleine sierurn uitgekozen die staat bij mij in de huiskamer met mooie foto van ouders. Er zijn dagen dat ik me slecht voel en troost put uit het feit dat ze er zo bij is.

Vader is begraven en ik ga niet graag naar het graf ik vind hier zelf niks.....hij wilde echt begraven worden....ik voel me daar weleens schuldig over.

Moet wel zeggen dat de ring en de tattoos mij een heel fijn gevoel geven. Ook zet ik soms hun favo muziek keihard op in de auto heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven