Gezondheid alle pijlers

Niet meer ongesteld

13-01-2014 14:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij wat op weg kunnen helpen Sinds mei 2013 ben ik na jaren van gebruik gestopt met de pil, omdat wij graag een kindje willen. Ik ben daarna eigenlijk direct regelmatig ongesteld geweest, cyclus van plm 30/31 dagen.

Mijn laatste menstruatie is begin oktober geweest, daarna ben ik niet meer ongesteld geweest.

Ik heb voor mn gevoel de deur bij de HA al platgelopen en uiteindelijk vlak voor kerst een buikecho gehad omdat de huisarts wilde zien of ik een cyste heb. Die heb ik niet, maar ook nog steeds geen teken van ongesteldheid..

Mijn HA geeft aan dat het uitblijven van menstruatie eigenlijk geen kwaad kan, dat volgens de boekjes pas na een klein jaar je onderzoek moet laten doen maar ivm de kinderwens dat ik over 3 maanden wel terug mag komen (dit houdt dan in na een half jaar).

Ik heb al van alles gelezen, maar mijn vraag is, zijn er meerderen met dit probleem en ook met de mededeling van de huisarts dat we maar eerst een half jaar moeten wachten?

alvast bedankt
Beste Diesa,

Ik heb eerst ruim een half jaar een gewone cyclus gehad (ongeveer 32 dagen), daarna werd het ineens 50 dagen en daarna bleef het helemaal uit. Ik heb toen aangedrongen op een verwijzing naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis bleek ik PCOS te hebben. De fertiliteitsarts die ons helpt gelooft niet in ontpillen of iets dergelijks, vooral niet als je eerst wel een normale cyclus hebt gehad.

Die PCOS is o.a. vastgesteld door een inwendige echo en dus niet door een buikecho.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet Eigenwijs
Bij mij bleef de menstruatie weg door een prolactinoom. Tumorweefsel op mijn hypofyse. Kwamen ze achter door bloedonderzoek en een MRI. Met medicatie een prima cyclus. Overigens had ik na het stoppen van de pil helemaal geen cyclus.
Herken ik zeker! Hier bleeft het plots ook weg en ben na 4 maanden naar de huisarts gegaan (had altijd wat langere cyclus van zo'n 6 weken). Die maakte er ook nog niet zo'n drama van. Bloed geprikt, hb te laag maar verder geen bijzonderheden. Kreeg pillen mee en moest na 3 maanden terugkomen. Toen een paar weken later was ik ongesteld (inmiddels 6 maanden geleden).

Nu aan het afwachten of het deze week weer komt maar ben bang van niet dus vraag me ook af wat voor spelletje m'n lijf aan het spelen is...

Ik begreep inderdaad ook van mijn huisarts dat ze na een jaar uitblijven verder gaan kijken.
Bij mij duurde het ook lang. Ik heb toen van mijn huisarts Primolut voorgeschreven gekregen. Na de kuur werd ik ongesteld en de maand daarop was ik zwanger.
quote:eigenwijs85 schreef op maandag 13 januari 2014 14:54 Beste Diesa,

Ik heb eerst ruim een half jaar een gewone cyclus gehad (ongeveer 32 dagen), daarna werd het ineens 50 dagen en daarna bleef het helemaal uit. Ik heb toen aangedrongen op een verwijzing naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis bleek ik PCOS te hebben. De fertiliteitsarts die ons helpt gelooft niet in ontpillen of iets dergelijks, vooral niet als je eerst wel een normale cyclus hebt gehad.

Die PCOS is o.a. vastgesteld door een inwendige echo en dus niet door een buikecho.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet Eigenwijs Voor mij ook dit:)
Mijn menstruatie blijft helaas al twee jaar uit (daarvoor altijd regelmatig, cyclus van 26 dagen). Heb mijn lijf de kans gegeven het weer op te pakken maar dit is niet gebeurt. Omdat ik graag zwanger wil worden heb ik nu van de huisarts een kuurtje primolut gekregen, ik moet nog vijf dagen en hoop dat het zijn werk gaat doen (en dat ik daarna weer gewoon een cyclus heb!).
Waarom vraag je geen verwijzing naar de gynaecoloog?
Bedankt allemaal

Ben nog niet bij de gynaecoloog geweest om de ha dus heeft gezegd dat ik eerst 6mnd moet wachten. Ik vind dat wel wat lang zeker omdat ik graag verder wil

Die buikecho heb ik gekregen omdat ik ook wat vage klachten had maar heeft dus nix opgeleverd. Mssch toch maar om die doorverwijZing vragen dus!
Of (aanvullend) een kuurtje primolut vragen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven