Stofzuigen, hoe vaak?

14-01-2014 13:57 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even nieuwsgierig: hoe vaak stofzuig jij in je huis?

Er zijn natuurlijk verschillende scenario's te bedenken. Mensen met hulp in de huishouding (zo ja, hoe vaak komt die dan en wat doet de hulp?), mensen met huisdieren, etc.

Ik heb een vrij stoffig huis en kan me daar echt aan ergeren. Ik heb namelijk enorm veel licht in huis, dus je ziet het vaak al snel liggen. Ik heb twee keer per maand hulp in de huishouding, voor met name de 'grote' dingen (wc, badkamer, keuken en zij stofzuigt en dweilt het hele huis). Verder stofzuig ik zelf wel een paar keer per week, en neem ik regelmatig de bank even af ivm haren van de kat.
Mijn zoontje mag niet op de grond spelen voor ik gestofzuigd heb.

Dweilen doe ik om de dag. Heb overal laminaat.

Schoenen uit is normaal bij ons (Turkse man). Heb pantoffels liggen.

En savonds veeg ik ook nog even de woonkamer. Hij strooit graag met zijn koek.

Weerstand opbouwen doet hij maar op een andere manier.
In elk geval 1x in de week even het hele huis goed en dan gaat er vaak ook een dweiltje door een aantal ruimtes.

We hebben een hond die het hele jaar door haar verliest, niks an, en die ook af en toe wel wat modder meer het huis in neemt, dus regelmatig haal ik tussendoor ook nog even de stofzuiger door het huis. Maar dat is dan echt vlot en alleen in de ruimtes/op de plaatsen waar het snel vies wordt.
quote:Kuzu schreef op 14 januari 2014 @ 17:36:

Mijn zoontje mag niet op de grond spelen voor ik gestofzuigd heb.

Dweilen doe ik om de dag. Heb overal laminaat.

Schoenen uit is normaal bij ons (Turkse man). Heb pantoffels liggen.

En savonds veeg ik ook nog even de woonkamer. Hij strooit graag met zijn koek.

Weerstand opbouwen doet hij maar op een andere manier.maar hoe doe je dat dan? Als hij na zijn slaapje weer beneden komt weer eerst stofzuigen? En als je even de deur uit bent geweest ook weer? En dan na het verschonen ook weer? Of doe je het dan gewoon 's morgens voordat hij beneden is 1 keer en dan de dag erop weer? Waar baseer je het op dat hij nu niet op de grond mag spelen maar dat er eerst gestofzuigd moet worden? Want als ik het zo lees lijkt het alsof hij dan elke keer, voordat hij weer op de grond gaat zitten na er even af te zijn geweest, er weer gestofzuigd word.
1 x per week stofzuigen. Geen huisdieren, wel kinderen. Wij houden onze schoenen binnenshuis aan.
Ik stofzuig elke dag, moet ook wel met 4 katten. Heel soms sla ik een dagje over als ik echt geen zin heb en het meevalt. Er worden in huis absoluut geen schoenen gedragen.
quote:pluisje26 schreef op 14 januari 2014 @ 16:50:

[...]

Ik vind het juist beetje aso om met je vieze schoenen in andermans huis rond te lopen. Helemaal als mensen een kleed hebben liggen.Daar hebben ze deurmatten voor uitgevonden. Bovendien hebben de meeste mensen, zeker de volwassenen, geen vieze schoenen. Die stappen vanuit hun huis de auto in en stappen voor jouw deur weer uit. Van die paar meter die ze dan moeten lopen zullen hun schoenen echt niet zo smerig worden dat ze je kleed besmeuren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Desperate:

Nee sochtends als ik beneden kom zet ik hem in de box, eet hij een broodje en dan ga ik stofzuigen en dweilen.

Dan mag hij spelen.

Ik wil dat hij op een schone vloer speelt.
Geen huisdieren, twee kinderen, houten vloeren: 1 keer per week (werkster). Zij stofzuigt en dweilt de vloer. Als er een ongeluk is gebeurd met een kruimelige croissant of een pak hagelslag pak ik de kruimeldief.

In de tijden voor ik een werkster en kinderen had (in die volgorde ) stofzuigde ik hooguit 1 keer per maand.
Als je op sokken loopt blijft de loop in elk geval lekker stofvrij

Bij mij mogen mensen ook altijd hun schoenen uit doen. Dan kun je toch veel lekkerder bankhangen, want met schoenen mogen ze absoluut niet op de bank natuurlijk!

Boven heb ik vloerbedekking dus als iemand naar boven wil moeten de schoenen wél uit.
2x per week, met hond.

Ik gooi mijn schoenen bij de voordeur uit, maar dat ik omdat ik echt een hekel heb aan schoenen aan mijn voeten

Visite mag van mijn schoenen aanhouden hoor, ze gaan vanzelf uit als ze mijn bank om in te verdrinken zien
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Elke dag.
Ik woon alleen met een hond en een kat. Benedenverdieping stofzuig ik elke dag grondig, als hondlief in de rui is soms nog een keertje extra.

Boven een keer per week, daar komt de hond niet.
Woon samen met man en een grote hond in de rui. Ik stofzuig elke dag.
Ik stofzuig nooit, maar mijn robot iedere dag. Heb een ontzettende hekel aan die herrie, dus programmeer hem zo dat hij zijn klus doet terwijl ik op mijn werk zit.

Ik heb twee katten en een houten vloer, boven en beneden.

Paar keer per week zet ik hem s' avonds op de bovenverdieping en zolder aan het werk. Wat een genot!
1 kat, 1 kind van 4, 2 volwassenen.

Beneden elke dag + standaard de dweil er achteraan.

Boven 2x per week waarvan ook 1x gelijk de dweil er achteraan.

Trap doe ik standaard mee elke dag.. trap is bekleed(antraciet) en kat is wit dus dat zie je heel erg goed als ze er op heeft gelegen.
Not my circus, not my monkeys
Beneden dagelijks, boven 1x soms 2x per week. Heb een hond en beneden liggen toch dagelijks wat haren.

Dweilen doe ik 1a 2x per week
Iedere dag beneden. Boven 1x per week en nog 2x met een swiffer er doorheen. We zijn met 2 volwassen, 2 kinderen van 4 en 6 en hond die gewoon iedere dag een hoop haar verliest. Een dag niet stofzuigen beneden en de vloer is bezaait met witte hondenharen
Twee volwassenen, en iedereen mag zelf weten of hij z'n schoenen aanhoudt of uitdoet. We stofzuigen één keer per week.
quote:ohbehave schreef op 14 januari 2014 @ 18:46:

Ik stofzuig nooit, maar mijn robot iedere dag. Heb een ontzettende hekel aan die herrie, dus programmeer hem zo dat hij zijn klus doet terwijl ik op mijn werk zit.

Ik heb twee katten en een houten vloer, boven en beneden.

Paar keer per week zet ik hem s' avonds op de bovenverdieping en zolder aan het werk. Wat een genot! Welke heb je? Ik wil er ook graag een, maar ik heb een convectorput in de woonkamer, daar schijnen ze op vast te kunnen lopen.
quote:Tuorrebout schreef op 14 januari 2014 @ 16:33:

@ hiltje... Wij hebben geen kruimeldief dus na iedere maaltijd pakken wij de stofzuiger. Het is dan een kleine moeite om alles even te doen. Ik ben geen schoonmaak Miep maar heb een hekel aan rommel op de vloer.

No offence maar als je 3 x per dag beneden stofzuigt dan ben je i.m.o. wél een schoonmaak Miep.

Ik vind veel mensen hier wel erg netjes. Ik stoor mij er echt niet aan als er een kruimel op de grond ligt, ik heb wel wat anders om me druk over te maken. Beneden stofzuig ik +/- 2 keer per week en boven 1 keer per week (soms vaker). Tussendoor even snel ouderwetsch met de bezem.

Gelukkig ken ik niemand bij wie ik de schoenen uit moet doen.. als iemand overal vloerbedekking heeft en het regent buiten dan begrijp ik het maar met een doodsimpel laminaatje en droog weer vind ik het echt kul. Er mag wel een beetje geleefd worden in huis.
Twee volwassenen en hond. Ik stofzuig iedere dag beneden, en boven (hond komt daar niet) 2x per week.
Ik ga zo'n 2 keer per week door heel het huis heen, onze kat komt ook overal.. Beneden hebben we een stenen vloer, dus daar haal ik ook nog zo'n 2 keer per week een swiffer achtig ding over de vloeren heen.
Beneden zo'n 5x per week, boven 1x, soms 2. Geen huisdieren, wel twee kinderen (kleuter en 9-jarige).
Hier ook twee volwassenen en een hond (langharige golden retriever). Elke dag beneden stofzuigen, en boven, waar de hond niet komt, 1x per week.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ook hier moet ik denk ik antwoorden dat ik wel vaker zou mogen stofzuigen. Mijn kat verhaart graag en ontzettend goed en ik heb stoffen banken, dus ik neem die vaak af. En ik denk dat ik beneden drie keer in de week stofzuig. Elke week een grote ronde door het huis. Maar zoals genoemd zou het vaker kunnen. Vind het alleen zoooo stom om te doen. En ik ben een luie donder.
Mijn melkschud brengt alle jongens naar de tuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven