Starten met werken
vrijdag 17 januari 2014 om 15:59
Hallo allemaal,
Afgelopen schooljaar ben ik begonnen met een HBO ICT opleiding, na een half jaar bleek dit toch niets voor mij te zijn.
Ik heb wel mijn MBO Niveau 4 afgerond dus dit diploma heb ik wel.
Nu wil ik werk gaan zoeken en ben momenteel een CV aan het opzetten.
Mijn vraag is kan ik mijn stages als werk ervaring opgeven in mijn CV.
de stages zijn ict gerelateerd dit geldt ook voor het werk wat ik zoek.
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden als ik ga stoppen met school en ga werken?
Afgelopen schooljaar ben ik begonnen met een HBO ICT opleiding, na een half jaar bleek dit toch niets voor mij te zijn.
Ik heb wel mijn MBO Niveau 4 afgerond dus dit diploma heb ik wel.
Nu wil ik werk gaan zoeken en ben momenteel een CV aan het opzetten.
Mijn vraag is kan ik mijn stages als werk ervaring opgeven in mijn CV.
de stages zijn ict gerelateerd dit geldt ook voor het werk wat ik zoek.
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden als ik ga stoppen met school en ga werken?
vrijdag 17 januari 2014 om 17:20
Ja natuurlijk zet je je stages er op, dat is nu namelijk je énige werkervaring. Hoezo is stage geen werkervaring, je bent toch in een bedrijf geweest, op de werkvloer, collega's gehad, er werd toch wat van je verwacht, je hebt toch iets gedaan?
Overigens zou ik pas stoppen met school als je ook een baan vind, Voor hetzelfde geld duurt dat nog 6 maanden en dan kan je dat gat op je CV ook nog eens gaan verklaren.
Overigens zou ik pas stoppen met school als je ook een baan vind, Voor hetzelfde geld duurt dat nog 6 maanden en dan kan je dat gat op je CV ook nog eens gaan verklaren.
vrijdag 17 januari 2014 om 17:48
quote:Wageningen1985 schreef op 17 januari 2014 @ 17:42:
Ik heb in mijn CV een kopje "stage ervaring" en "werk ervaring"
zo kun je het makkelijk onderscheiden.Ik ook; kopje opleidingen, waar ik ook stages onder geplakt heb. En kopje werkervaring, waar 'echt' werk staat. Toen ik voor het eerst in mijn vakgebied ging solliciteren stonden de opleidingen bovenaan (immers belangrijker dan mn supermarkt-bijbaantjes, die inmiddels overigens helemaal van mn CV gevallen zijn). Inmiddels staat werkervaring bovenaan. Want nu belangrijker geworden.
Ik heb in mijn CV een kopje "stage ervaring" en "werk ervaring"
zo kun je het makkelijk onderscheiden.Ik ook; kopje opleidingen, waar ik ook stages onder geplakt heb. En kopje werkervaring, waar 'echt' werk staat. Toen ik voor het eerst in mijn vakgebied ging solliciteren stonden de opleidingen bovenaan (immers belangrijker dan mn supermarkt-bijbaantjes, die inmiddels overigens helemaal van mn CV gevallen zijn). Inmiddels staat werkervaring bovenaan. Want nu belangrijker geworden.
vrijdag 17 januari 2014 om 18:00
Ik heb een kopje "werkervaring opgedaan in het kader van mijn opleiding".
Naast mijn fulltime baan heb ik nog een 4 jarige HBO studie gedaan. Daarbij heb ik in het laatste jaar mn stage en afstuderen gedaan. Ben minder betaald gaan werken en heb de overige dagen onbetaald stage gelopen. Dat was de enige manier om werkervaring op te doen in dát werkveld. Werkgevers zien het gelukkig wel als legitieme werkervaring. Heb er ook keihard voor gewerkt.
Naast mijn fulltime baan heb ik nog een 4 jarige HBO studie gedaan. Daarbij heb ik in het laatste jaar mn stage en afstuderen gedaan. Ben minder betaald gaan werken en heb de overige dagen onbetaald stage gelopen. Dat was de enige manier om werkervaring op te doen in dát werkveld. Werkgevers zien het gelukkig wel als legitieme werkervaring. Heb er ook keihard voor gewerkt.
vrijdag 17 januari 2014 om 19:42