Oeps, hoogglans op de muur
maandag 20 januari 2014 om 14:39
Ik ben nogal een impulsieve meid. Toen ik
op een dag naar de witte muren keek bij mn vriend vond ik ze nogal viezig.. Ik dacht even kijken wat er in de kast ligt en jahoor een
Pot met witte verf.. Dom dom dom niks gelezen en gewoon trala op de muur gaan smeren. Toen het eenmaal droog was leek
Het nog steeds nat. Dat kwam dus door de hoogglans (je wordt bijna verblind als de lichten aanstaan haha) Kan ik hier met gewone witte muurverf weer overheen?
op een dag naar de witte muren keek bij mn vriend vond ik ze nogal viezig.. Ik dacht even kijken wat er in de kast ligt en jahoor een
Pot met witte verf.. Dom dom dom niks gelezen en gewoon trala op de muur gaan smeren. Toen het eenmaal droog was leek
Het nog steeds nat. Dat kwam dus door de hoogglans (je wordt bijna verblind als de lichten aanstaan haha) Kan ik hier met gewone witte muurverf weer overheen?
maandag 20 januari 2014 om 15:11
quote:vintagephoto schreef op 20 januari 2014 @ 15:06:
Lekker slim! Ik zou hier echt niet blij van worden.
Als je lak hebt gebruikt dan kun je maar beter vast beginnen met schuren. Eerder dan dat kun je er niet met latex overheen.
Maar goed, wát heb je precies op de muur lopen tralala'en?Het is lak.. Dus denk dat het schuren word haha, het is zo'n 24 m2 wat ik heb geschilderd oeps
Als je lak hebt gebruikt dan kun je maar beter vast beginnen met schuren. Eerder dan dat kun je er niet met latex overheen.
Maar goed, wát heb je precies op de muur lopen tralala'en?Het is lak.. Dus denk dat het schuren word haha, het is zo'n 24 m2 wat ik heb geschilderd oeps
Ik zou met de oude verfpot die je gebruikt hebt naar een verfwinkel gaan. Is wel wat duurder, maar ze hebben ook goeie spullen en goed advies, is mijn ervaring.
En anders tralala je toch gewoon de hele muur kaal en stuc je opnieuw?
Sterkte ermee, soms kun je enthousiast iemand willen verrassen maar gaat het door je enthousiasme mis. Het komt wel weer goed.
En anders tralala je toch gewoon de hele muur kaal en stuc je opnieuw?
Sterkte ermee, soms kun je enthousiast iemand willen verrassen maar gaat het door je enthousiasme mis. Het komt wel weer goed.
To, was het wel muurverf?? Stond er Latex of iets op de verpakking?
Hoogglans is bijna altijd voor hout/metaal e.d. en is eenmaal op de muur geschilderd echt lastig eraf te halen (daarom muren rondom kozijn afplakken/verf gelijk weghalen als je er op knoeit) en bevat vaak een soort hars waardoor het ook zo mooi glanslaagje geeft.
Beste resultaat geeft zover mijn ervaring gaat alles opschuren en dan een goed dekkende latexverf halen.
Hoogglans is bijna altijd voor hout/metaal e.d. en is eenmaal op de muur geschilderd echt lastig eraf te halen (daarom muren rondom kozijn afplakken/verf gelijk weghalen als je er op knoeit) en bevat vaak een soort hars waardoor het ook zo mooi glanslaagje geeft.
Beste resultaat geeft zover mijn ervaring gaat alles opschuren en dan een goed dekkende latexverf halen.
Not my circus, not my monkeys
maandag 20 januari 2014 om 15:15
maandag 20 januari 2014 om 15:15
Is het nog niet helemaal droog?
Is het een optie om met terpetine en oude doeken een gedeelte eraf proberen te poetsen? Weet alleen niet wat dat doet met de latex die je erna op wil smeren.
Maar dat zou je na kunnen vragen in een verfwinkel .
Je kan ze ook even bellen nu?
Is het een optie om met terpetine en oude doeken een gedeelte eraf proberen te poetsen? Weet alleen niet wat dat doet met de latex die je erna op wil smeren.
Je kan ze ook even bellen nu?
Not my circus, not my monkeys
maandag 20 januari 2014 om 15:18
quote:jamieeisabelle schreef op maandag 20 januari 2014 15:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="vintagephoto in "Oeps, hoogglans op de muur"" class="messagelink">vintagephoto schreef op 20 januari 2014 @ 15:06</a>:</b>
Maar goed, wát heb je precies op de muur lopen tralala'en?</div></blockquote>Het is lak.. Dus denk dat het schuren word haha, het is zo'n 24 m2 wat ik heb geschilderd oeps
Goed opschuren, eerst wat grover papier en daarna (als de glans er af is) nogmaals met fijn schuurpapier. Daarna goed, heeel goed ontvetten. Saint Marcs werkt goed.
Vervolgens goede muurverf kopen. Dus geen praxis eigen merk, maar het liefst iets als Wijzonol. Ga daarvoor naar een verfzaak en niet naar een bouwmarkt. Tis duurder, maar zeker het geld waard.
Succes!
Maar goed, wát heb je precies op de muur lopen tralala'en?</div></blockquote>Het is lak.. Dus denk dat het schuren word haha, het is zo'n 24 m2 wat ik heb geschilderd oeps
Goed opschuren, eerst wat grover papier en daarna (als de glans er af is) nogmaals met fijn schuurpapier. Daarna goed, heeel goed ontvetten. Saint Marcs werkt goed.
Vervolgens goede muurverf kopen. Dus geen praxis eigen merk, maar het liefst iets als Wijzonol. Ga daarvoor naar een verfzaak en niet naar een bouwmarkt. Tis duurder, maar zeker het geld waard.
Succes!
djchick schreef op 20 januari 2014 @ 15:15
Ja hoor daar kun je gewoon overheen schilderen. Wij dachten een leuke hoogglans metallic lak op de muur te doen in het jawel paars.....je kan het al raden geen gezicht. Goed laten drogen afnemen met saint marcs en er overheen schilderen met een matte
kleur geen enkel probleem.[/quote]
waren jullie soms de vorige bewoners van mijn huis?
1 slaapkamer was volledig in paarse metallic lak geschilderd nl.
Ja hoor daar kun je gewoon overheen schilderen. Wij dachten een leuke hoogglans metallic lak op de muur te doen in het jawel paars.....je kan het al raden geen gezicht. Goed laten drogen afnemen met saint marcs en er overheen schilderen met een matte
1 slaapkamer was volledig in paarse metallic lak geschilderd nl.
wij slapen nooit.
quote:jamieeisabelle schreef op 20 januari 2014 @ 15:04:
[...]
Ik ben nu 8 maanden bij hem ingetrokken.. dus ja eigenlijk zijn huis. Heb er wat van geleerd haha. Het is lak.. ben bang dat het niet pakt
dat pakt idd niet, ff informeren bij bouwmarkt dus
hier had ik tot halverwege de muur lak (gekleurd, zijdeglans) in de keuken
kan je prima afsoppen, maar dat zal je vriend wel geen argument vinden
succes!
[...]
Ik ben nu 8 maanden bij hem ingetrokken.. dus ja eigenlijk zijn huis. Heb er wat van geleerd haha. Het is lak.. ben bang dat het niet pakt
dat pakt idd niet, ff informeren bij bouwmarkt dus
hier had ik tot halverwege de muur lak (gekleurd, zijdeglans) in de keuken
kan je prima afsoppen, maar dat zal je vriend wel geen argument vinden
succes!
quote:silent-witness schreef op 20 januari 2014 @ 15:15:
Je kan ze ook even bellen nu?Het is al helemaal droog en hard. Ik ga inderdaad even de verfwinkel bellen. Straks richt ik alleen maar meer schade aan haha
Je kan ze ook even bellen nu?Het is al helemaal droog en hard. Ik ga inderdaad even de verfwinkel bellen. Straks richt ik alleen maar meer schade aan haha
maandag 20 januari 2014 om 15:20
quote:valentinamaria schreef op 20 januari 2014 @ 15:18:
1 slaapkamer was volledig in paarse metallic lak geschilderd nl.HAHAHAHA LOL nee denk het niet, wij hebben nieuwbouw. Het kan wel heel mooi zijn hoor, maar dan moet je wel kunnen schilderen als je alle kanten opschilderd ziet het er niet uit
1 slaapkamer was volledig in paarse metallic lak geschilderd nl.HAHAHAHA LOL nee denk het niet, wij hebben nieuwbouw. Het kan wel heel mooi zijn hoor, maar dan moet je wel kunnen schilderen als je alle kanten opschilderd ziet het er niet uit
maandag 20 januari 2014 om 15:26
quote:jamieeisabelle schreef op 20 januari 2014 @ 15:23:
Ik heb zojuist de verfwinkel gebeld! Ik moet schuurmatjes halen (nooit van gehoord maar ga wel naar de verfwinkel) en daarna kan ik er makkelijk overheen. Gelukkig
er makkelijk overheen.... ik vermoed nadat je de muren helemaal hebt moeten afschuren (lees: huis vol stof en lamme arm van het schuren)
ik zeg: succes
Ik heb zojuist de verfwinkel gebeld! Ik moet schuurmatjes halen (nooit van gehoord maar ga wel naar de verfwinkel) en daarna kan ik er makkelijk overheen. Gelukkig
er makkelijk overheen.... ik vermoed nadat je de muren helemaal hebt moeten afschuren (lees: huis vol stof en lamme arm van het schuren)
ik zeg: succes
maandag 20 januari 2014 om 15:27
Ik heb laatst het omgekeerde gedaan... Alle schrootjes gelakt, er moest nog een laag overheen. Toen heb ik per ongeluk de muurverf gebruikt. Het dekte goed, er ontstond alleen een soort craquelé effect. Dat kreeg ik niet meer weg, dus nu hebben we craquelé hoogglans.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
maandag 20 januari 2014 om 15:55
quote:VickyP schreef op 20 januari 2014 @ 15:27:
Ik heb laatst het omgekeerde gedaan... Alle schrootjes gelakt, er moest nog een laag overheen. Toen heb ik per ongeluk de muurverf gebruikt. Het dekte goed, er ontstond alleen een soort craquelé effect. Dat kreeg ik niet meer weg, dus nu hebben we craquelé hoogglans.
Leuk topic! To ik wens je veel succes
Leuk topic! To ik wens je veel succes
maandag 20 januari 2014 om 15:57
quote:jamieeisabelle schreef op 20 januari 2014 @ 15:23:
Nu zeg je nog gelukkig....je bent nog niet met schuren begonnen...
Na het schuren de muur goed reinigen met bijvoorbeeld Universol.
Nu zeg je nog gelukkig....je bent nog niet met schuren begonnen...
Na het schuren de muur goed reinigen met bijvoorbeeld Universol.
maandag 20 januari 2014 om 15:58
quote:Dahlia74 schreef op maandag 20 januari 2014 14:50 Heb je muurverf gebruikt of lak? Gezien je het over hoogglans hebt?
Over lak kun je niet met muurverf (latex).
Mocht het dus lak zijn, ga dan even naar een schilderswinkel voor goed advies. Ik vind die mensen meestal veel vakkundiger dan bij de bouwmarkt. Mmm en dat terwijl wij daar in de bouwmarkt van klanten de meeste klachten over krijgen..
Over lak kun je niet met muurverf (latex).
Mocht het dus lak zijn, ga dan even naar een schilderswinkel voor goed advies. Ik vind die mensen meestal veel vakkundiger dan bij de bouwmarkt. Mmm en dat terwijl wij daar in de bouwmarkt van klanten de meeste klachten over krijgen..
maandag 20 januari 2014 om 15:59
quote:jamieeisabelle schreef op maandag 20 januari 2014 14:53 Ben blij dat ik anderen wel laat lachen haha! Ik ga het inderdaad weer oplossen en hij is gelukkig niet meer boos. Agh bedoelde het allemaal goed. Super bedankt voor de tip!<blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Stess_ in "Oeps, hoogglans op de muur"" class="messagelink">Stess_ schreef op 20 januari 2014 @ 14:47</a>:</b>
Je hebt mij ook laten lachen, waarvoor dank!
En wat betreft eroverheen verven, dat zul je toch moeten doen, dus gewoon proberen lijkt me, goed dekkende verf halen. Ik heb onze chocoladebruine slaapkamermuur over geverfd met celadon-groen van VT Wonen, dekte in 1x. Dus met die verf zal het vast wel lukken.</div></blockquote> Het slechtste advies ooit!! Voor je het weet heb je zo ook nog een bladderende muur met blazen..
Je hebt mij ook laten lachen, waarvoor dank!
En wat betreft eroverheen verven, dat zul je toch moeten doen, dus gewoon proberen lijkt me, goed dekkende verf halen. Ik heb onze chocoladebruine slaapkamermuur over geverfd met celadon-groen van VT Wonen, dekte in 1x. Dus met die verf zal het vast wel lukken.</div></blockquote> Het slechtste advies ooit!! Voor je het weet heb je zo ook nog een bladderende muur met blazen..
maandag 20 januari 2014 om 16:03
quote:vintagephoto schreef op maandag 20 januari 2014 15:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="jamieeisabelle in "Oeps, hoogglans op de muur"" class="messagelink">jamieeisabelle schreef op maandag 20 januari 2014 15:11</a></b> <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="<a href="vintagephoto in "Oeps, hoogglans op de muur"" class="link">vintagephoto in "Oeps, hoogglans op de muur"</a>" class="messagelink">vintagephoto schreef op 20 januari 2014 @ 15:06</a>:</b>
Maar goed, wát heb je precies op de muur lopen tralala'en?</div></blockquote>Het is lak.. Dus denk dat het schuren word haha, het is zo'n 24 m2 wat ik heb geschilderd oeps </div></blockquote>
Succes! Praxis eigen merk is als beste getest door de consumentenbond (perfection). To ga voor een goed advies ajb niet hier vragen maar ga vanmiddag even langs een bouwmarkt. Misschien zie ik je nog wel:)
Maar goed, wát heb je precies op de muur lopen tralala'en?</div></blockquote>Het is lak.. Dus denk dat het schuren word haha, het is zo'n 24 m2 wat ik heb geschilderd oeps </div></blockquote>
Succes! Praxis eigen merk is als beste getest door de consumentenbond (perfection). To ga voor een goed advies ajb niet hier vragen maar ga vanmiddag even langs een bouwmarkt. Misschien zie ik je nog wel:)