Oeps, hoogglans op de muur

20-01-2014 14:39 60 berichten
Ik ben nogal een impulsieve meid. Toen ik

op een dag naar de witte muren keek bij mn vriend vond ik ze nogal viezig.. Ik dacht even kijken wat er in de kast ligt en jahoor een

Pot met witte verf.. Dom dom dom niks gelezen en gewoon trala op de muur gaan smeren. Toen het eenmaal droog was leek

Het nog steeds nat. Dat kwam dus door de hoogglans (je wordt bijna verblind als de lichten aanstaan haha) Kan ik hier met gewone witte muurverf weer overheen?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, maar je hebt me laten lachen om trala haha!
Geen idee. Heb je niet eerst met hem overlegd? Ik vind het raar dat hij niet heeft gezegd dat het hoogglans was.
Het was een soort van verassing haha. Hij kon er niet

Om lachen helaas

quote:annelaure schreef op 20 januari 2014 @ 14:44:

Geen idee. Heb je niet eerst met hem overlegd? Ik vind het raar dat hij niet heeft gezegd dat het hoogglans was.
Zo er overheen lijkt me niet kunnen. Ik zou eens bij de bouwmarkt gaan informeren hoe je dit kunt oplossen. Kun je meteen de goede spullen meenemen.
Je hebt mij ook laten lachen, waarvoor dank!

En wat betreft eroverheen verven, dat zul je toch moeten doen, dus gewoon proberen lijkt me, goed dekkende verf halen. Ik heb onze chocoladebruine slaapkamermuur over geverfd met celadon-groen van VT Wonen, dekte in 1x. Dus met die verf zal het vast wel lukken.
Een pot met verf... Was dat wel latex? Of heb je gewone verf op de muren gesmeerd?
Ik zou er ook niet om kunnen lachen als iemand mijn muur zou verpesten door niet eerst even op een pot te lezen of het wel muurverf is en de juiste kleur. (Of woon jij daar ook, als je ergens samenwoont vind ik heel iets anders dan zomaar in zijn huis zijn muur te schilderen zonder overleg).

En als het geen latex is maar verf op terpetinebasis, dan heb je kans dat gewone latex niet meer pakt.
En jammer dat je vriend de goede bedoeling niet ziet, je gaat het toch ook weer oplossen?
hahaha, ik zie het helemaal voor me, keer wat anders.

het droogt natuurlijk voor geen meter nu, maar vlgns mij kan je er gewoon met muurverf overheen als het droog is.
wij slapen nooit.
Ik zou ook niet blij zijn met aanpassingen in mijn huis zonder overleg, hoe goed het ook bedoeld was.
Heb je muurverf gebruikt of lak? Gezien je het over hoogglans hebt?

Over lak kun je niet met muurverf (latex).

Mocht het dus lak zijn, ga dan even naar een schilderswinkel voor goed advies. Ik vind die mensen meestal veel vakkundiger dan bij de bouwmarkt.
Hahaa ik zie het voor me.

Les voor volgende keer is dus eerst overleggen.

En als ik jou was zou ik even naar de bouwmarkt gaan en advies vragen, kun je gelijk de goeie meenemen.
Ben blij dat ik anderen wel laat lachen haha! Ik ga het inderdaad weer oplossen en hij is gelukkig niet meer boos. Agh bedoelde het allemaal goed. Super bedankt voor de tip!quote:Stess_ schreef op 20 januari 2014 @ 14:47:

Je hebt mij ook laten lachen, waarvoor dank!

En wat betreft eroverheen verven, dat zul je toch moeten doen, dus gewoon proberen lijkt me, goed dekkende verf halen. Ik heb onze chocoladebruine slaapkamermuur over geverfd met celadon-groen van VT Wonen, dekte in 1x. Dus met die verf zal het vast wel lukken.
De tip werkt alleen als je ook muurverf hebt gebruikt en dus geen lak.
Pff vervelend hoor! Maar je schrijft het wel leuk geen advies maar kan mij zo overkomen!
haha ik vind je ook erg grappig! En gelukkig weet je van jezelf dat je impulsief bent. Ach zodra het opgelost is heb je weer een leuk verhaal te vertellen op feesten en partijen
Ja en anders misschien eerst even licht opschuren, dan pakt het beter.
Hahahaha! Dank je wel voor dit topic. Heel veel succes met overschilderen, maar mij heb je ook erg laten lachen.
ga anders de muur eerst even stucadoren.

je bent nu toch bezig.
wij slapen nooit.
quote:Dahlia74 schreef op 20 januari 2014 @ 14:50:

Heb je muurverf gebruikt of lak? Gezien je het over hoogglans hebt?

Over lak kun je niet met muurverf (latex).

Mocht het dus lak zijn, ga dan even naar een schilderswinkel voor goed advies. Ik vind die mensen meestal veel vakkundiger dan bij de bouwmarkt.Het was de verf waar je normaal de deuren en kozijnen mee verft.. Denk dat ik toch echt even langs de verfwinkel moet
quote:forumfossiel schreef op 20 januari 2014 @ 14:48:

Ik zou er ook niet om kunnen lachen als iemand mijn muur zou verpesten door niet eerst even op een pot te lezen of het wel muurverf is en de juiste kleur. (Of woon jij daar ook, als je ergens samenwoont vind ik heel iets anders dan zomaar in zijn huis zijn muur te schilderen zonder overleg).

En als het geen latex is maar verf op terpetinebasis, dan heb je kans dat gewone latex niet meer pakt.Ik ben nu 8 maanden bij hem ingetrokken.. dus ja eigenlijk zijn huis. Heb er wat van geleerd haha. Het is lak.. ben bang dat het niet pakt
Hahaha, ooh geweldig! Wat een actie.

Misschien even een bouwmarkt raadplegen wat je nu het beste kan doen. Zou zonde zijn als de muur helemaal verpest zou zijn. Het is vast wel op te lossen hoor. Ach heeft je vriend weer mooi witte muren toch?
Lekker slim! Ik zou hier echt niet blij van worden.

Als je lak hebt gebruikt dan kun je maar beter vast beginnen met schuren. Eerder dan dat kun je er niet met latex overheen.

Maar goed, wát heb je precies op de muur lopen tralala'en?
beetje schuren en saint marcs gebruiken.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven