Kast rood schilderen?
maandag 20 januari 2014 om 21:09
We hebben onze woonkamer aangepakt en het is nu allemaal erg mooi licht en neutraal. Vooral creme en houttinten, heel zen. Maar ik mis nog een beetje warmte en karakter.
Nu hebben we een grote boekenkast die nodig aan een schilderbeurt toe is dus heb ik bedacht om die nou eens niet veilig wit of zwart maar gewoon lekker (warm) rood te schilderen. Lijkt me gaaf zo'n blikvanger en gelijk een injectie met wat kleur. Hij heeft geen emotionele waarde dus mocht het toch niet mooi zijn kan hij altijd opnieuw geschilderd of gewoon vervangen worden.
Klinkt goed toch? En toch vind ik het een beetje eng! Wordt het niet heel overheersend, rood? Of gewoon gruwelijk lelijk?
Wat denken jullie? Iemand de verlossende tip of schop-onder-de-hol? Of klinkt het vreselijk en zouden jullie er niet aan beginnen?
Nu hebben we een grote boekenkast die nodig aan een schilderbeurt toe is dus heb ik bedacht om die nou eens niet veilig wit of zwart maar gewoon lekker (warm) rood te schilderen. Lijkt me gaaf zo'n blikvanger en gelijk een injectie met wat kleur. Hij heeft geen emotionele waarde dus mocht het toch niet mooi zijn kan hij altijd opnieuw geschilderd of gewoon vervangen worden.
Klinkt goed toch? En toch vind ik het een beetje eng! Wordt het niet heel overheersend, rood? Of gewoon gruwelijk lelijk?
Wat denken jullie? Iemand de verlossende tip of schop-onder-de-hol? Of klinkt het vreselijk en zouden jullie er niet aan beginnen?
maandag 20 januari 2014 om 21:12
Rood is niet mijn kleur, maar als jij er blij van wordt zou ik het doen. Waarom niet? Je kunt het altijd weer oververven. Maar ik herken je twijfel hoor, ik heb ook altijd een soort 'kleurenangst' en kies snel voor neutrale kleuren. Bevalt me uiteindelijk ook altijd goed, maar soms zou ik ook wel eens iets meer willen durven met kleuren. Succes!
maandag 20 januari 2014 om 21:17
Ik neem altijd een groot stuk doek of karton om er " mee te leven" Vaak is het toch niet hoe ik het in mijn hoofd had.
Zo dacht ik na een prachtige bank gezien te hebben dat die donkerblauwe kleur wel heel mooi zou staan. Gewoon een lap van dat panvelours gekocht (3 de meter) en over de oude bank gedrapeerd.
Heb dus nu een nieuwe bank en hij is NIET blauw
Bleek toch niet zo mooi als gedacht.
Zeker met schilderen zou ik er eerst even mee proefdraaien. Tis best werk en zonde als je meteen al vind dat het niks is.
Zo dacht ik na een prachtige bank gezien te hebben dat die donkerblauwe kleur wel heel mooi zou staan. Gewoon een lap van dat panvelours gekocht (3 de meter) en over de oude bank gedrapeerd.
Heb dus nu een nieuwe bank en hij is NIET blauw
Bleek toch niet zo mooi als gedacht.
Zeker met schilderen zou ik er eerst even mee proefdraaien. Tis best werk en zonde als je meteen al vind dat het niks is.
maandag 20 januari 2014 om 21:20
http://www.houtmijn.nl/Chinese-meubels/ ... ekenkasten
Zoiets vind ik mooier.
Zoiets vind ik mooier.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 20 januari 2014 om 21:22
quote:nina1966 schreef op 20 januari 2014 @ 21:17:
Ik neem altijd een groot stuk doek of karton om er " mee te leven" Vaak is het toch niet hoe ik het in mijn hoofd had.
Da's een goede tip zeg. Simpel natuurlijk
TO, fel rood of juist een warmere rood wellicht, maar dat kun je dan uitproberen dus
Da's een goede tip zeg. Simpel natuurlijk
TO, fel rood of juist een warmere rood wellicht, maar dat kun je dan uitproberen dus
Je bent zelf een theepot
maandag 20 januari 2014 om 21:31
Thanks voor de reacties! Blij dat jullie niet meteen vol afgrijzen reageren
Dat beetje pit is dus wat ik nog zoek! Heb ook over andere wat heftigere kleuren nagedacht, bv. zeegroen maar dat is te koel en okergeel wil vriend niet. Zo dus op een warme roodtint uitgekomen.
Die tip van een doek vind ik een hele goede! Denk dat ik eens een rood laken eroverheen ga draperen en als ik het vrijdag nog niet zat ben gaat dit weekend de kwast eroverheen .
Dat beetje pit is dus wat ik nog zoek! Heb ook over andere wat heftigere kleuren nagedacht, bv. zeegroen maar dat is te koel en okergeel wil vriend niet. Zo dus op een warme roodtint uitgekomen.
Die tip van een doek vind ik een hele goede! Denk dat ik eens een rood laken eroverheen ga draperen en als ik het vrijdag nog niet zat ben gaat dit weekend de kwast eroverheen .
maandag 20 januari 2014 om 21:48
Heel erg lastig te zeggen aangezien het zo afhankelijk is van iemands smaak. Persoonlijk gruwel ik van de plaatjes die blijfgewoonbianca heeft gepost en zodoende zou ik het ook nooit doen. Maar als jij het wel mooi vind dan zou ik er voor gaan. Je geeft zelf aan dat de kast geen emotionele waarde heeft en vervangen kan worden dus heb je niet zoveel te verliezen.
maandag 20 januari 2014 om 21:52
Mooi! En dan Ossenbloedrood of juist de kleur van een Chinese bruidskast, warm, niet te fel en precies goed in een rustig interieur.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 20 januari 2014 om 22:05
maandag 20 januari 2014 om 22:36
quote:polala schreef op 20 januari 2014 @ 22:05:
ik denk meer aan zoiets:
Mooie rode kastJa, prachtig. Maar volgens mij bereik je dat nooit als je het zelf doet, dan ziet het er waarschijnlijk meer zo uit : http://www.flickr.com/photos/sylviaenmartijn/42995211/ ....héél erg geverfd, zeg maar. Je ziet niet meer terug van welk hout je kast is. Maar als dat juist de bedoeling is,....vooral doen natuurlijk
ik denk meer aan zoiets:
Mooie rode kastJa, prachtig. Maar volgens mij bereik je dat nooit als je het zelf doet, dan ziet het er waarschijnlijk meer zo uit : http://www.flickr.com/photos/sylviaenmartijn/42995211/ ....héél erg geverfd, zeg maar. Je ziet niet meer terug van welk hout je kast is. Maar als dat juist de bedoeling is,....vooral doen natuurlijk
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.