Geld & Recht alle pijlers

Sparen.. Help.. Tips graag!

16-01-2014 23:04 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik praat mezelf al jaren aan: vanaf volgende maand ga ik sparen. Iedere keer komt er weer wat tussen. Het lukt me ook gewoon niet om geld op mn spaarrekening te laten staan. Geld gaat op aan de meest nutteloze dingen die eigen helemaal niet hoeven (lees: lunch, diner, drankjes doen) Heeft iemand tips om toch lekker te kunnen sparen? Hoe doen jullie dat?
Jojanneke het kost even veel tijd maar je hebt er later zoveel gemak van ! Succes ermee.

Ikzelf heb alles in excel gezet ( alle vaste lasten + alle overige uitgaves zoals abonnementen etc...heel extreem hoor ..vervangen van paspoorten en rijbewijs zijn er ook in berekend als ook sparen voor diverse doelen) alles opgeteld : 12 zodat ik iedere maand hetzelfde te besteden heb. Hiervoor heb ik een speciale rekening. Soms hou ik over nadat er minder is afgeschreven datzet ik dan op de spaarrekening soms zijn de kasten die maand hoger en dan moe ik terugboeken. Voor mij werkt het perfect.
quote:love2dance schreef op 21 januari 2014 @ 13:55:

Idd trotter dat dacht ik dus ook

Volgens mij bedoeld ze dat je al weer vergeten bent wat je wilde kopen en oh zo nodig had

Ik vind het opvallend dat de meeste hier juist een bedrag cash willen voor boodschappen als budget. Voor mij werkte het juist om alles te gaan pinnen. Ik zie nu waar (bijna) al mijn geld naar toe gaat op de afschriften. Vind ik zelf overzichtelijker. Ook daarop kan je natuurlijk per week( of maand een boodschappen budget zetten, desnoods andere rekening voor openen.

Grappig om te zien hoe verschillend mensen hiermee omgaan.

Btw... Mijn spaarchallenge is begonnen hoor :-)Precies, ik bedoel hetgeen wat je denkt heel erg graag te willen, op het moment dat je weer thuis bent en je hebt het niet gekocht ben je het alweer vergeten wat en waarom je het zo graag wilde
quote:tinneke schreef op 17 januari 2014 @ 20:08:

[...]

Dit is niet extreem. Je kunt herlaadkaart kopen van lycamobile, ortel, ... Daardoor bespaar ik echt meer geld en ga ik zuiniger om met belminuten . en moet ik zelf geen belastingen betalen wat weggegooid geld is. Want op de factuur van abonnement betaal je belastingen.

Lieve schat, je betaalt belasting over alles wat je koopt als particulier.

One way or another.....met een prepaid reken je dat gewoon af door de hogere prijs per minuut bv. Op een factuur staat het inderdaad apart vermeld. Op je gewone boodschappen zit het in de verkoopprijs in, staat wel apart op de kassabon.

Dat het helpt om bewuster met de minuten om te gaan kan ik me voorstellen!

@TO, gewoon discipline en een schop onder je hol. Of een keer heel hard geld nodig hebben en het niet hebben, leer je het ook van.
Ik laat automatisch elke maand nadat mijn salaris is gestort een behoorlijk bedrag overmaken op mijn spaarrekening. Dat bedrag is aan de hoge kant en soms moet ik er iets van terugboeken aan het einde van de maand, maar minstens de helft van dat bedrag blijft op mijn spaarrekening en zo spaar ik toch maandelijks nog minstens 250¤, vaak ook meer. Voor mij werkt dit het best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven