Vriend vreemdgegaan, verdriet & twijfel

24-06-2008 17:46 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Lees nu een aantal dagen mee op dit forum en wil heel graag mijn verhaal aan jullie kwijt en jullie vragen om advies.

Begin dit jaar heeft mijn vriend (ruim 4 jaar bij elkaar, 1,5 jaar samenwonend) mij verteld dat hij 2 jaar geleden is vreemd gegaan. Dit heeft 1,5 jaar geduurd, hij zegt dat het niet wekelijks gebeurde maar af en toe (soms heeft hij haar ook maanden niet gezien). Als reden gaf hij aan twijfels te hebben over onze relatie en hij voelde zich minderwaardig. In plaats van dit met mij te bespreken vluchtte hij naar haar. Nu weet hij zeker met mij verder te willen. Toen ik het hoorde was ik perplex, ik heb er nooit wat van gemerkt, hij was er altijd voor mij en dacht een gelijkwaardige relatie te hebben. Gek genoeg kon ik hem er niet direct uitgooien, ik had hem nodig om me te troosten, dit heeft hij ook gedaan. Na een aantal dagen is hij weggegaan. Na 4 weken is hij weer thuis komen wonen nadat ik besloten had hem en onze relatie nog een kans te willen geven, er samen voor te vechten. Hij doet er alles aan om mijn vertrouwen weer terug te winnen, maar niks lijkt goed genoeg te zijn voor mij. In de tussentijd ben ik ook nog een week weggegaan omdat ik het niet meer trok, maar als ik weg ben mis ik hem zo erg en lukt het me helemaal niet om hem los te laten.

Kortom; ik weet het niet meer, voel me ongelukkig en twijfel aan alles, aan hem, mezelf, of ik dit wel wil. Een aantal vriendinnen zeggen me dat ik weg moet gaan, gaan latten om elkaar de ruimte te geven. Maar als ik hier alleen al aan denk raak ik in paniek. Heb het gevoel dat mijn leven door mijn handen glipt en alles fout gaat op dit moment.

Ik weet het niet meer...............
Je vriend is bijna de helft !! van de tijd dat jullie een relatie hebben vreemd gegaan. Zou mijn vriend dat doen dan zou ik hem echt niet meer hoeven.

Als het zo lang heeft geduurd heeft hij naast een sexuele band ook een emotionele band met haar opgebouwd.

Kortom eigenlijk heeft hij gewoon twee relaties naast elkaar gehad.

Maar het gaat er niet om wat ik zou doen jij moet voor je zelf uitmaken of je bij hem wil bijven of niet.

Maar het lijkt mij onmogelijk om hem ooit nog te vertrouwen hij heeft namelijk bewezen onbetrouwbaar te zijn.
sugarmiss verwoordt precies wat ik wilde zeggen.

vraag je af of je de rest van je leven bij hem wil blijven...de rest van je leven achterom wil kijken, de drang wil voelen zijn telefoon/mail te checken, want daar komt het uiteindelijk wel op neer denk ik.

dikke voor jou en een schop in zijn klokkenspel!
Weggaan! (althans, dat zou ik doen!)

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat moeilijk is en dat je hem mist, jullie hebben ook een relatie van 4 jaar achter de rug!! Maar verwar dit niet met echte liefde. Het is bijna altijd moeilijk een relatie te verbreken, ook al weet je heel goed dat het niet klopt. Dit komt gewoon omdat jullie ook leuke dingen hebben meegemaakt samen en het is toch wel veilig en vertrouwd.

Maar hij heeft je behoorlijk belazerd! Anderhalf jaar tegen je gelogen!!!!!

Ik zou niet met zo iemand verder kunnen.
Schade opmaken en weer doorgaan met je leven. Deze heer is een enorme bedrieger. Slippertje, ala, daar zou menig (ik niet) vrouw misschien nog vergiffenis voor op kunnen brengen, maar een heuze langdurige relatie???? Hallo??

Nee hoor, wens hem maar een heel fijn leven zonder jou want hij verdiend je niet. Blijf niet te lang met hem in je hoofd zitten want zo kan je best eens degene mislopen die wel eerlijk is en precies weet wat ie wilt:jou!

Even door de zure appel heenbijten meid, wees gerust, je komt er wel doorheen, dit soort verdriet gaat gelukkig altijd over. Het heeft niet aan jou gelegen maar aan hem, hij is een lafaard van een vent die al die tijd tegen je heeft gelogen, het is een bedrieger van heb ik jou daar die je duidelijk niet kan vertrouwen. Ga jij je tijd daar nog aan besteden? Nee toch!

Ga vanavond lekker stappen met een paar vriendinnen of je zus als je die hebt, maak je op, neem een lekker drankje en kijk eens in de rondte, nog veel leukere kerels hoor! Geniet van je vrijheid!!
Waarom heeft hij het je NU verteld ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2008 @ 18:13:

Waarom heeft hij het je NU verteld ?je haalt de woorden uit mijn mond. Het is al een tijd geleden, waarom nu nog vertellen? En jou met al het verdriet en pijn opzadelen als hij nu weet dat hij met jou verder wil?
Omdat hij niet kon leven met zo'n leugen en echt met me oud wil worden en hoopt dat we er samen sterker uit kunnen komen.

Nu ik jullie berichten lees voel ik me zo naief dat ik nog bij hem blijf, maar ik hoop ook echt dat we er samen sterker uit kunnen komen en dat wil ik ook. Ik wil hem en niemand anders...waarom doet dit zo'n pijn?
Ik weet hoe de pijn voelt Tudo, ben ook gebleven. Het is moeilijk maar vertrouwen moet weer groeien.Doe wat je zelf wilt en niet wat anderen zeggen hoe je moet handelen.
Over dat vreemdgaan ga ik het niet hebben , maar hij had zelf met zijn geheim moeten dealen ; dan was déze ellende jou tenminste bespaard gebleven .

Ben je blij dat hij eerlijk is geweest eigenlijk ? Vallen er nu stukjes op zijn plaats of heb je nooit iets vermoed ?
quote:Tudo schreef op 24 juni 2008 @ 18:26:

Omdat hij niet kon leven met zo'n leugen ?Twee jaar lang kon hij anders prima leven met die leugen.
Tudo ; het is JOUW vent , JOUW relatie , JOUW leven , wat een ander misschien eventueel zou doen in precies dezelfde omstandigheden .... is dat relevant ? Voorlopig moet JIJ leven met JOUW beslissingen , niet iedereen die hier een mening over heeft .
Tudo, ik heb het een jaar lang geprobeerd en het is me niet gelukt. Wij zijn uit elkaar gegaan na een ontzettend lang rotjaar. Ik hoop dat het bij jou beter zal gaan.

Helaas (of misschien juist goed als extra duwtje...) , maar ik sluit mij aan bij sugermiss, Lalein en noYo.

Spullen pakken en wegwezen. Sorry, foutje. Gooi hem de deur uit! Hij bewijst niet alleen met zijn langdurige ontrouw aan jou dat jullie relatie hem niets waard is maar dumpt plompverloren dat gegeven bij jou in je schoot "omdat hij echt oud met je wilt worden en hoopt dat jullie er sterker uit kunnen komen"!?!?! Ja ammehoela, logisch dat hij dat hoopt, lekker makkelijk.

Houd alsjeblieft in gedachten dat niemand hier enig belang heeft bij een voortzetting danwel een beeindiging van je relatie maar dat je gevraagd hebt om de opinie van mede forummers en die hebt gekregen. En ze zijn veelal hetzelfde: dit gaat niet goedkomen.

Ook ik zou willen voor je dat jullie problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen en jullie er "samen sterker uitkomen", die kans acht ik niet heel erg groot. Ik denk eerder dat jullie een tijdje aanmodderen omdat jij toch wilt knokken en hij het eigenlijk wel makkelijk vindt zo.

En dan heb ik het niet over alle (terechte!) achterdocht die je zult gaan en blijven voelen op het moment dat hij weg gaat/is en het feit dat hij uiteindelijk misschien precies die achterdocht als argument zal aanvoeren om wel vreemd te gaan.....

Geen enkele beslissing die je nu neemt gaat een "rimpelvrije" toekomst garanderen dus neem de tijd om zaken op een rijtje te zetten> desnoods even alleen zonder dat hij op je in praat.

En vwb je vraag "waarom doet dit zo'n pijn" tja je hebt 4 jaar een relatie met deze persoon gehad dus nogal wiedes dat het pijn doet...

Ik wens je veel sterkte, wijsheid en doorzettingsvermogen
Je moet geen dingen doen omdat je moeder , je zus , je vriendin zeggen dat zíj nooit zus-of-zo , of dat je als vrouw niet dit-of-dat ....

Je wil graag met hem verder ? Nou , prima . Zal best even niet zo makkelijk zijn en er zal wat afgejankt en gescholden en gevraagd worden en hij zal met zijn billen bloot moeten .

En er zullen de nodige tranen vallen .

Misschien kunnen jullie ( waar is Eleonora als je haar nodig hebt , die kan dat altijd zo mooi opschrijven ) afspreken dat je een bepaalde tijd per dag ( niet langer ) aan dit onderwerp besteed en na die tijd ook stoppen erover ; geen steken onder water ; morgen is er een nieuwe dag met nieuwe rondes nieuwe kansen .
quote:sartan schreef op 24 juni 2008 @ 18:46:

lekker makkelijk.

Makkelijk zou zijn als hij niets gezegd zou hebben .

Houd alsjeblieft in gedachten dat niemand hier enig belang heeft bij een voortzetting danwel een beeindiging van je relatie Niet ? Ik krijg wel eens de indruk dat het een soort " wij-zusters-moeten-dat-niet-goedvinden -gevoel is "

maar dat je gevraagd hebt om de opinie van mede forummers en die hebt gekregen. En ze zijn veelal hetzelfde: dit gaat niet goedkomen. Want ? Die zekerheid kun je op een briefje geven ?

Ik wens je veel sterkte, wijsheid en doorzettingsvermogen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2008 @ 18:47:

( waar is Eleonora als je haar nodig hebt , die kan dat altijd zo mooi opschrijven ) Koekoek!
Heb je een SOA test gedaan?
Halo Tudo, ik sluit me volledig aan bij de dingen die BGB zegt. Ik ben gebleven en heb samen met mijn man heel wat afgehuild, gevochten etc. Dubbele gevoelens, je wilt door hem getroost worden en tegelijkertijd ben je zo boos op hem. Heel verwarrend, momenten van wij gaan het redden, momenten van ik ga nu weg, ik ben het zat.

Blijven en weer gelukkig worden kan, vertrouwen kan weer komen. Maar dit kost heel veel tijd, geen dagen of weken maar 1 of 2 jaar of langer.

Ik ben gebleven en mensen die toen zeiden je bent gek zeggen nu, wat goed dat jullie niet hebben opgegeven. Wij hebben ook een kind, dat speelt denk ik mee in het oordeel. Dus volg je gevoel, weggaan kan je altijd nog. Gaan om stoer te zijn, om te doen wat de rest van de wereld verwacht helpt je niks.

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen want dit is echt geen leuke tijd voor je.
Ik zou ook direct een SOA test laten doen!

Ik denk dat je deze man niet meer kan vertrouwen, ik bedoel, bijna de helft van je relatie is hij vreemdgegaan! Zal je hem ooit kunnen vertrouwen? Als mij dit zou overkomen kan hij gelijk zijn koffers inpakken en vertrekken!
quote:eleonora schreef op 24 juni 2008 @ 18:54:

[...]

Koekoek!Als een engeltje duveltje uit een doosje !

Kraak even je vingers , ga er even voor zitten en knip en plak nog eens oma's jouw wijze raad .
quote:Tudo schreef op 24 juni 2008 @ 18:26:

Omdat hij niet kon leven met zo'n leugen en echt met me oud wil worden en hoopt dat we er samen sterker uit kunnen komen.

Nu ik jullie berichten lees voel ik me zo naief dat ik nog bij hem blijf, maar ik hoop ook echt dat we er samen sterker uit kunnen komen en dat wil ik ook. Ik wil hem en niemand anders...waarom doet dit zo'n pijn?

Hij heeft anders lang genoeg wel ermee kunnen leven. Ben je niet nieuwschierig waarom dit nu ineens naar boven komt?

Er samen sterker uitkomen, tja..... Als jij of hij of jullie samen tegenslagen in jullie levens en relatie te verduren krijgen, hoop je dat dit jullie sterker maakt. Maar dit is iets wat hij bewust jou en dus jullie heeft aangedaan. Hij maakt iets waardevols stuk, om er vervolgens sterker uit te willen komen? Zo maak je een relatie toch niet sterker? Voel je je ook niet vreselijk in de maling genomen? Dat je terug moet kijken en dingen waren eigenlijk heel anders dan jij in die tijd dacht en in geloofde. Je hebt met hem gepraat, gelachen en gevreeen, je gaf je aan hem en ondertussen belazerde hij de boel. Kun je met die basis echt verder? Zul je je nu niet in de toekomst op momenten afvragen, klopt dit wel, is dit waar, spreekt hij de waarheid? En zou je dit gevoel van onbehagen en onveiligheid een plek in je leven kunnen geven?

Voel je vooral niet naief of stom door de antwoorden die je hier krijgt. Dat is niet de bedoeling. Wat je ook kiest, het is jouw keuze en dit zal nooit een 'domme' keuze zijn. Het is niet raar dat dit heel veel pijn doet en het is ook niet raar dat je er het beste van wilt hopen.
quote:puk69 schreef op 24 juni 2008 @ 18:55:

Dus volg je gevoel, weggaan kan je altijd nog. Gaan om stoer te zijn, om te doen wat de rest van de wereld verwacht helpt je niks.

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen want dit is echt geen leuke tijd voor je.

Hier sluit ik volledig bij aan. Ik ben ook verder gegaan met mijn ex. Voor mij werkte dat uiteindelijk niet maar ik ben wel blij dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd ondanks de (ver) oordelingen van anderen.

Heel veel sterkte!
Tudo, ik kan me alleen maar aansluiten bij BGB.

Wat wil JIJ?

Dat is het allerbelangrijkste nu.

Been there, en ik heb ook de keuze gemaakt om verder te gaan. Maar ik kan je wel alvast vertellen dat het 'doemscenario' waarover Lalein het heeft inderdaad zo kan gaan.

Dit ga je niet licht vergeten, hiervoor ga je heel veel (heeel veeel!) tijd en TLC in moeten steken.

Ik heb weleens tegen een vriendin gezegd dat als ik tevoren had geweten dat het zo lang zou duren om eea een beetje te vergeten en niet zo vaak meer achterdochtig te zijn, ik waarschijnlijk eieren voor mijn geld had gekozen en de relatie had verbroken.

Dat moet ook ook duidelijk zijn aan je vriend. Hij zal jouw liefde en vertrouwen voor hem beetje bij beetje weer moeten 'terugverdienen'. Dat vraagt veel investering van jullie beiden.
Computer says nooooo
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2008 @ 18:47:

Je moet geen dingen doen omdat je moeder , je zus , je vriendin zeggen dat zíj nooit zus-of-zo , of dat je als vrouw niet dit-of-dat ....

Je wil graag met hem verder ? Nou , prima . Zal best even niet zo makkelijk zijn en er zal wat afgejankt en gescholden en gevraagd worden en hij zal met zijn billen bloot moeten .

En er zullen de nodige tranen vallen .

Misschien kunnen jullie ( waar is Eleonora als je haar nodig hebt , die kan dat altijd zo mooi opschrijven ) afspreken dat je een bepaalde tijd per dag ( niet langer ) aan dit onderwerp besteed en na die tijd ook stoppen erover ; geen steken onder water ; morgen is er een nieuwe dag met nieuwe rondes nieuwe kansen .

Bianca je verwoordt het wat mij betreft prima.

Tijd heb je nodig Tudo. Nu doet álles met betrekking tot je relatie nog pijn. Het is alsof je zenuwen bovenop je huid liggen. Alles wat hij doet of zegt heeft een extra lading. Je wil iets van jezelf wat heel moeilijk is, namelijk blijven bij iemand die je ontzettend besodemieterd heeft en daar verzet je geest en je intuïtie zich tegen maar je hart zit in de weg en wil niet nog meer gebroken worden dan het nu al is.

Je kiest voor de allermoeilijkste weg, blijven bij iemand die je pijn deed. Daar zal dus heel veel tijd overheen moeten gaan want eerst moet je woede, je ontzetting en je verdriet uitgeraasd zijn. Ik hoop voor je dat je vriend het vol blijft houden om je vertrouwen terug te winnen. Na verloop van tijd zal hij namelijk ophouden met zijn kruis te dragen en zal hij je zelfs vragen om er over op te houden misschien terwijl jij er nog regelmatig over wil praten. Zijn wil om het er niet meer (zo vaak) over te hebben moet dan wel samenvallen met het moment dat jij dat al aankunt.

Jullie hebben een lange weg te gaan. Praat het niet dood, zoals Bianca al aangeeft. Haal niet bij iedere discussie ook dit probleem weer naar boven. Isoleer dat probleem als iets van jullie samen en praat er niet langer dan bijvoorbeeld een uur per dag over, dat is emotioneel gezien al uitputtend.

Maak veel kwaliteit tijd vrij met elkaar en heb het er dan vooral niet over. In ieder geval niet als je te emotioneel bent. Ga langs het strand wandelen en hou elkaar vast, doe leuke dingen samen en bepaal hoeveel tijd je er over wil en kunt praten zonder dat je in cirkels rond gaat draaien en steeds weer bij hetzelfde punt uitkomt zonder iets te bereiken.

Misschien kan een therapeut helpen als jullie samen toch in een negatieve spiraal terechtkomen. Sta je daarvoor open?

En kijk er ook niet verbaasd van op als je over zes maanden toch moet constateren dat het echt niet meer gaat werken. Hou je dan niet vast aan de strohalm van het 'ik hou zoveel van hem' want dat is dan helaas toch niet genoeg. Houden van betekent zeker ook vergeving maar als je dat niet lukt dan heb je er in ieder geval veel aan gedaan om het toch te laten slagen tussen hem en jou.

Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven