Ècht goede schoenen
woensdag 22 januari 2014 om 15:01
Ik heb nogal lastige voeten (erg breed en erg hoge wreef) en schoenen zoeken is dus een hel voor me. Echt, ik heb er een verschrikkelijke hekel aan, en heb dus ook vaak maar 1 paar schoenen in de kast staan. Ik doe er geen rare dingen mee, maar die schoenen zijn altijd binnen een half jaar toe aan vervanging. Ik heb nu 2 a 3x vrij dure schoenen gekocht (tussen de 70 en 110 euro, voor mij erg duur), en allemaal hebben ze het nog geen half jaar gered. Het duurste paar was na 3 maanden zelfs al toe aan vervanging. Prijs zegt dus niet altijd iets over kwaliteit merk ik, want ik heb ook schoenen van de van haren gehad waar ik wel 2 jaar mee gedaan heb. Nu heb ik echter al 3x op rij schoenen gehad die al binnen 3 maanden stuk waren. 1 paar erg goedkoop, dus te verwachten, een ander paar blijkbaar een productie fout en netjes mijn geld terug gekregen, 3e paar heb ik nog (wat duurder paar, ga zeker contact opnemen met de winkel want dit kan echt niet, zool ligt er bijna helemaal af na 3 maanden!) en moet nu dus worden vervangen.
Dit keer wil ik investeren in ècht goede schoenen. Budget rond de 100 euro (voor sommigen misschien niet veel, maar voor mij wel, meer dan dat kan ik echt niet missen). Ik doe er niks raars mee, ga met het ov naar mijn stage / opleiding. Bij stage zit ik vooral op kantoor, achter mijn bureau, en bij opleiding zit ik vooral in de collegebanken. Verder laat ik 2/3x per dag mijn hond uit en maak ik dagelijks een wandeling van ongeveer een uur met hem. Denk dat dit de oorzaak is van het snelle slijten van mijn schoenen, dus zit er aan te denken om bij de h&m ofzo goedkope schoentjes te kopen voor het uitlaten. Ik heb altijd maar 1 paar (platte) schoenen, dus draag ze wel bijna elke dag.
Ik heb nu op internet wat leuke schoenen uitgezocht, maar ben benieuwd of dit een beetje goede merken zijn:
Mazu
Ossom
Hub
Manfield (huismerk dus)
Emilio Luca
Supra
Vans
Pantofola d'Oro (geen pantoffels haha)
Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande merken? Bij welke kan ik een goede kwaliteit verwachten en welke kan ik beter links laten liggen?
Dit keer wil ik investeren in ècht goede schoenen. Budget rond de 100 euro (voor sommigen misschien niet veel, maar voor mij wel, meer dan dat kan ik echt niet missen). Ik doe er niks raars mee, ga met het ov naar mijn stage / opleiding. Bij stage zit ik vooral op kantoor, achter mijn bureau, en bij opleiding zit ik vooral in de collegebanken. Verder laat ik 2/3x per dag mijn hond uit en maak ik dagelijks een wandeling van ongeveer een uur met hem. Denk dat dit de oorzaak is van het snelle slijten van mijn schoenen, dus zit er aan te denken om bij de h&m ofzo goedkope schoentjes te kopen voor het uitlaten. Ik heb altijd maar 1 paar (platte) schoenen, dus draag ze wel bijna elke dag.
Ik heb nu op internet wat leuke schoenen uitgezocht, maar ben benieuwd of dit een beetje goede merken zijn:
Mazu
Ossom
Hub
Manfield (huismerk dus)
Emilio Luca
Supra
Vans
Pantofola d'Oro (geen pantoffels haha)
Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande merken? Bij welke kan ik een goede kwaliteit verwachten en welke kan ik beter links laten liggen?
woensdag 22 januari 2014 om 15:07
woensdag 22 januari 2014 om 15:09
woensdag 22 januari 2014 om 15:10
woensdag 22 januari 2014 om 15:59
Schoenen hebben na dragen een dag rust nodig. Als je ze iedere dag draagt gaat de kwaliteit zeer snel achteruit. Logisch dus dat je schoenen snel achteruit gaan. Het beste zou zijn als je nu drie paar schoenen koopt van goede kwaliteit. 1 paar voor wandelen, twee voor werk.
Voor wandelen met de hond zou ik aparte goede schoenen kopen. Misschien stevige sportschoenen?
Hub, manfield en vans heb ik ervaring mee. Manfield heeft echt slechte kwaliteit. Hub en vans slijten ook redelijk snel.
Misschien kun je bij Perry sport ofzo nu wandelschoenen in aanbieding kopen (70% sale). Voor schoenen naar kantoor kun je misschien gabor of ecco in de aanbieding kopen. Zalando heeft veel aanbiedingen en als ze niet passen kun je ze eindeloos terugsturen!
Succes ermee!
Voor wandelen met de hond zou ik aparte goede schoenen kopen. Misschien stevige sportschoenen?
Hub, manfield en vans heb ik ervaring mee. Manfield heeft echt slechte kwaliteit. Hub en vans slijten ook redelijk snel.
Misschien kun je bij Perry sport ofzo nu wandelschoenen in aanbieding kopen (70% sale). Voor schoenen naar kantoor kun je misschien gabor of ecco in de aanbieding kopen. Zalando heeft veel aanbiedingen en als ze niet passen kun je ze eindeloos terugsturen!
Succes ermee!
woensdag 22 januari 2014 om 16:15
Ik herken geen van de genoemde merken als goede schoenen, maar misschien komt dat omdat ik altijd in zo'n zelfstandige schoenenzaak kom waar ze ingesteld zijn op met mensen met moeilijke voeten in verschillende breedtes (in mijn geval zooltje, smalle voeten en geen wreef). Als ik in mijn kast kijk welke schoenen hun geld meer dan waard zijn geweest dan heb ik paar wandelschoenen van Hanwag uit 2006 en een paar zwarte laarzen van Durea die al 4/5 jaar meegaan. Beide intensief gebruikt.
woensdag 22 januari 2014 om 16:31
Ik ken het probleem. De beste ervaringen heb ik met Ecco's (hoewel ik ook wel eens een miskoop heb gehad). Voor wat langere afstanden heb ik nu Wolky's. Wel boven 100 euro en niet heel elegant dus voor op het werk niet zo geschikt maar ze lopen heerlijk. Op het werk draag ik Ecco's, ik heb 2 paar die ik afwissel. Omdat ik daar niet zoveel op loop slijten ze niet zo snel, mijn laarzen heb ik al een paat jaar. Om te wandelen heb ik dus die Wolky's. Ecco's kun je nog wel eens in de uitverkoop vinden.
woensdag 22 januari 2014 om 16:36
ik zweer bij durea en footnotes (de merken die jij noemt vind ik ook niet onder de merken vallen die schoenen verkopen voor mensen met brede voeten het zijn wel populaire merken maar echte kwaliteit voor moeilijke voeten...).
Daarnaast is het goed om meerdere paar te hebben zodat ze kunnen luchten en drogen.
Ik loop bijna uitsluitend op footnotes en durea, geld meer dan waard (en heb ook vaak op marktplaats zgan schoenen op de kop getikt). Mijn moeder draagt ook alleen maar Durea en de schoenen gaan hier echt jaren mee.
Ik zou dus eens naar een echte! goede schoenen winkel gaan. Zo'n zelfstandige die kwaliteits merken verkoop.
Daarnaast is het goed om meerdere paar te hebben zodat ze kunnen luchten en drogen.
Ik loop bijna uitsluitend op footnotes en durea, geld meer dan waard (en heb ook vaak op marktplaats zgan schoenen op de kop getikt). Mijn moeder draagt ook alleen maar Durea en de schoenen gaan hier echt jaren mee.
Ik zou dus eens naar een echte! goede schoenen winkel gaan. Zo'n zelfstandige die kwaliteits merken verkoop.
woensdag 22 januari 2014 om 16:45
Ik heb al jaren een Hallux Valgus (knok bij mijn grote teen) en ben daardoor aangewezen op brede schoenen. De genoemde merken (Gabor, Ecco, Wolky) zijn inderdaad de schoenen die ik koop en die ik jarenlang draag. Ze zijn duurder dan de gemiddelde schoen, maar de zolen kunnen meestal goed vervangen worden en ik doe echt jaren met mijn schoenen, dus uiteindelijk ben ik goedkoop uit.
Voor langere wandelingen heb ik goede wandelschoenen, ook niet goedkoop, maar die gaan echt ongelooflijk lang mee (en ook daarvan kunnen zo nodig de zolen vervangen worden).
Voor langere wandelingen heb ik goede wandelschoenen, ook niet goedkoop, maar die gaan echt ongelooflijk lang mee (en ook daarvan kunnen zo nodig de zolen vervangen worden).
woensdag 22 januari 2014 om 17:51
quote:lindavbre schreef op 22 januari 2014 @ 15:59:
Schoenen hebben na dragen een dag rust nodig. Als je ze iedere dag draagt gaat de kwaliteit zeer snel achteruit. Logisch dus dat je schoenen snel achteruit gaan. Het beste zou zijn als je nu drie paar schoenen koopt van goede kwaliteit. 1 paar voor wandelen, twee voor werk.
Succes ermee!Wie heeft je dat wijs gemaakt?
Succes ermee!Wie heeft je dat wijs gemaakt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 22 januari 2014 om 18:00
Ik ben ook gezegend met brede voeten en een hoge wreef. Ik koop vaak bij van Haren, de schoenen daar vallen vaak breed en hoog. Voor 30 euro heb je al een paar leuke laarsjes. Ik leg mijn steunzooltjes erin en het loopt prima! Kwalitatief oké, niet geweldig, al doe ik er langer mee dan jij met je schoenen TO!
woensdag 22 januari 2014 om 18:13