Welke vaatwasser?

26-01-2014 22:51 34 berichten
Goed. We zullen er aan moeten geloven. De vaatwasser lekt en hij is zo oud dat het de moeite niet is hem te laten repareren (denk ik). Dus waarschijnlijk komt er een nieuwe. Maar welke? Ik wil wel een apparaat wat toch wel een jaar of 5 mee zal gaan, maar ik wil ook geen 700 euro er aan uitgeven.

Tips voor merken die betaalbaar maar wel goed zijn?
Alle reacties Link kopieren
Bauknecht of whirlpool.

Whirlpool gehad en nu Baukbecht, beide prima apparaten
Oh...detail, hij mag maar 55cm breed zijn.
Inbouw? Onderbouw dus
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb een Siemens, zoiets als deze alleen dan oudere versie : http://www.siemens-home.n ... T091NL.html?source=browse

Heerlijke machine met besteklade. Dat was mijn eis. Het geeft zoveel meer ruimte in de onderste korf als daar geen bestekbakje staat! De bovenste korf is in 3 standen te verstellen, dus ik heb nooit het probleem dat het niet past. En hij is heel zuinig. Zit ook een speciaal systeem in dat de warmte van het water opslaat en dat weer gebruikt om de vaat te drogen achteraf. Het komt er ook goed droog uit (behalve plastic, maar dat schijnt in geen enkele vaatwasser echt goed te drogen).

Ik heb hem wel een stuk goedkoper gekocht in Duitsland. Maar zie dat hij dan nog boven budget is. Maar als tip zou ik dus wel op zoek gaan naar 1 met een besteklade, want dat scheelt echt veel ruimte. En ik ben heel tevreden over Siemens. De oude was 17 jaar oud toen die het begaf en toen weer een Siemens genomen
Wij hebben eigenlijk geen idee hoe oud deze is want die heeft vriend overgenomen van de vorige bewoners toen hij hier 7 jaar geleden kwam wonen
Ik ben geen goede combi met vaatwassers vrees ik. Onze whirlpool na 3 jaar kapot ( reparatie zou 350¤ zijn ) nieuwe gekocht. ( helaas net voor verhuis ...inbouw)

Nieuw huis ... Wilde geen whirlpool meer dan Siemens 2,5 jaar kapot niet meer te repareren arghhhhhh

Nu heel blij met mijn o zo dure maar fijne Miele.
Ik heb een tweede Bosch, de eerste ging 22 jaar mee, deze is nu een jaar of zeven.
verba volant, scripta manent.
Onze oude zat ook al in de keuken toen we het huis kochten. Maar daar zat dus een sticker op van 17 jaar terug zo wisten we hoe oud hij was. Inmiddels heb ik de onze alweer een jaar of 4 denk ik. Het lichtje in de vaatwasser is ook prettig haha! Net even wat meer licht in dat ding
Zanussi is een goed merk, en ook niet heel duur!
Wij hebben ook een miele, je heb op dit moment genoeg aanbiedingen!
Trots!
Geen whirlpool, die maken ellendige apparaten als het op water aankomt.
geen idee of er veel verschil is tussen merken, maar let er op dat hij ook en kort programma heeft. Is handig bij verjaardagen en dat soort gelegenheden, om even snel tussendoor de koffiekopjes/glazen

te wassen. Vriendin heeft dat niet en heeft daar erg spijt van
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hier ook een Miele, alle apparaten van dit merk gaan hier zo 20 jaar mee, en zelfs dan begeven ze het nog niet. Stofzuigers/drogers/wasmachines/vaatwassers

Voor mij geen ander merk meer.
Wij waren erg gelukkig met onze Ikea vaatwasser. Helaas verhuisd, waardoor we nu met een veeeel slechtere Siemens zitten :(
Wij hebben een 2e handse Miele is nu alweer ruim 12 jaar top machine veel beter dan een Bauknecht die we hiervoor hadden.

Ben je met 75 a 100 euro ook wel klaar
hier een miele van 14 jaar oud. geweldig ding. als ie kapot gaat komt er weer een miele.
Let vooral ook op het geluid en hoeveelheid water. Er zijn hele stille en zuinige machines. Mijne durf ik gerust 's avonds laat aan te zetten, buren merken er nauwelijks tot niets van.
Absoluut geen whirlpool. Ben blij dat we in ons nieuwe huis een vaatwasser hebben, maar wat een pleures ding. Snap niet hoe de vorige mensen dit ooit uit hebben kunnen kiezen. En blijkbaar hebben meerdere deze ervaring. Ik zou voor Bosch of Miele gaan.
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 januari 2014 @ 23:11:

Ik heb een Siemens, zoiets als deze alleen dan oudere versie : http://www.siemens-home.n ... T091NL.html?source=browse

Heerlijke machine met besteklade. Dat was mijn eis. Het geeft zoveel meer ruimte in de onderste korf als daar geen bestekbakje staat! De bovenste korf is in 3 standen te verstellen, dus ik heb nooit het probleem dat het niet past. En hij is heel zuinig. Zit ook een speciaal systeem in dat de warmte van het water opslaat en dat weer gebruikt om de vaat te drogen achteraf. Het komt er ook goed droog uit (behalve plastic, maar dat schijnt in geen enkele vaatwasser echt goed te drogen).

Ik heb hem wel een stuk goedkoper gekocht in Duitsland. Maar zie dat hij dan nog boven budget is. Maar als tip zou ik dus wel op zoek gaan naar 1 met een besteklade, want dat scheelt echt veel ruimte. En ik ben heel tevreden over Siemens. De oude was 17 jaar oud toen die het begaf en toen weer een Siemens genomen

Die heb ik ook! Ben er ook helemaal gelukkig mee.

TO, let niet op de prijzen die siemens erbij zet, google gewoon op het type, dan kom je op witgoedzaken waar de vaatwasser veel goedkoper is.

Hoe breed is je keukenkastje opening?
Al jaren een Bosch, tot grote tevredenheid.

Let bij aanschaf vooral op het geluid. Wij hebben een woonkeuken, de vaatwasser hoor je niet.
Heb een bauknecht: als beste getest door de consumentenbond. (Mijne is nu iets meer dan een jaar oud.) Hij is vrij zuinig en vooral zeer stil (halfopen keuken).

Mijn ouders hebben al veel langer een vaatwasser (ruim veertig jaar) en hun eerste miele hebben de ruim dertig jaar gehad. Welke ze nu hebben (hun derde) weet ik niet. Maar idd heel handig is als je meerdere programma's hebt. Ik heb er iets van acht (?) En oa. Een korter programma, half laad programma en ecoprogramma. Bij mij zijn de lades ook in hoogte verstelbaar maar daar doe ik dus nooit wat mee. En hier een bestekbak. Heb een hekel aan een lade en het wordt met een lade echt niet schoner ofzo. En qua ruimte maakt het niet uit voor mij: eenpersoons huishouden.
quote:ericito schreef op 27 januari 2014 @ 09:13:

Let vooral ook op het geluid en hoeveelheid water. Er zijn hele stille en zuinige machines. Mijne durf ik gerust 's avonds laat aan te zetten, buren merken er nauwelijks tot niets van.

Juist veel water die ultra zuinige machines die slechts 8 liter of minder water verbruiken krijgen geen vuile vaat goed schoon.

Ach, geluid valt best mee komen echt niet boven de 50 db uit dus altijd stiller dan een stofzuiger die gaan de buren never nooit horen.
quote:ericito schreef op 27 januari 2014 @ 09:13:

Let vooral ook op het geluid en hoeveelheid water. Er zijn hele stille en zuinige machines. Mijne durf ik gerust 's avonds laat aan te zetten, buren merken er nauwelijks tot niets van.Dat doe ik ook! Heb er een timer op zitten, dus laat hem ergens midden in de nacht draaien. Heb er nog nooit wat van gehoord
quote:slobberbone schreef op 27 januari 2014 @ 18:45:

[...]

Juist veel water die ultra zuinige machines die slechts 8 liter of minder water verbruiken krijgen geen vuile vaat goed schoon.

Ach, geluid valt best mee komen echt niet boven de 50 db uit dus altijd stiller dan een stofzuiger die gaan de buren never nooit horen.onze wast perfect schoon met maar 7 liter water hoor. En dan spoel ik ook nog eens niks af van tevoren. Gaat er gewoon zo in. En zelfs de meest smerige ovenschalen worden gewoon schoon hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven