Dit is Minder van Tinder

05-01-2014 20:22 3227 berichten
(of andere datingsites) Hebben jullie dat ook? Dat je na een halfuurtje swipen zo afgeleid word door de dusdanig slechte profielfoto's dat je niet eens meer denkt aan de persoon erachter?

Bij mij gaat het ongeveer zo:

- met hele grote pot bier

- in fout carnavalskostuum

- met wazige -ik ben gevoelig uitdrukking- en huisdier

- kijkt uit over landschap, je ziet alleen z'n rug

- heef duidelijk zijn vriendin eruit geknipt, zie nog een oorbel

- nog zo'n amateur DJ

- 10.000e selfie in de (rommelige) badkamer

- heeft pas photoshop/snapseed ontdekt

- is dat zijn baby?

- zoveelste foto van man met opgesloten tijger, het liefst zogenaamd in staart bijten

- de strand foto, liefst springend of een vage perspectief trucage.., kijk nu lijkt het net of ik de zon vastheb!

naar links!

Dan zit ik mentaal te turven, een paar foto's verder kan ik dan weer een categorie toevoegen: de spiegelende zonnebrillen dudes...

Niet dat er iets mis is met bovenstaande dingen, maar ik zie ze zo vaak herhaald dat ik me afvraag of er ergens een cursus profielplaatjes is geweest die ik heb gemist

hoe prik je daar doorheen? Moet je dat willen? Ben ik de enige?
quote:Frizz schreef op 26 januari 2014 @ 10:14:

[...]

Iets met op elk potje past een deksel? Niet iedereen gaat voor looks en wellicht vallen zulke mannen al helemaal niet op iemand zoals jij.O ja, gelukkig verschilt smaak enorm en ik geloof (en hoop) ook dat iedereen wel bij iemand past. Maar als je op zo'n app alleen maar foto's plaatst en verder helemaal niets, dan kan iemand toch alleen maar op dat (oppervlakkige) uiterlijk af gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa schreef op 26 januari 2014 @ 10:30:

[...]

O ja, gelukkig verschilt smaak enorm en ik geloof (en hoop) ook dat iedereen wel bij iemand past. Maar als je op zo'n app alleen maar foto's plaatst en verder helemaal niets, dan kan iemand toch alleen maar op dat (oppervlakkige) uiterlijk af gaan?Maar sommige mensen vallen op chubby. Of op een wat sullige blik. Of op vissenvangende mannen. Tja. Laat die kerels lekker op Tinder staan zoals ze willen, toch?
quote:Rasa schreef op 26 januari 2014 @ 09:53:

Wat ik zelf niet helemaal snap: iedereen is het er wel over eens dat Tinder met name een vleesmarkt is, toch? Waarom zie je dan zo ontzettend veel mannen die het duidelijk niet van hun looks moeten hebben? Of die niet eens hun best doen om een fatsoenlijke foto te plaatsen? En dan hebben ze 9 van de 10 keer ook geen tekst of iets ongelooflijk nietszeggends. Wat denken dat soort mannen met Tinder te bereiken? Of zitten die gewoon alleen maar vrouwenplaatjes te kijken?

Wat valt daar niet aan te snappen? Ik vind dit een heel raar bericht, sorry hoor.

Maar als jij een man als lelijk bestempeld. hoeft een ander dat niet te doen toch? Of diegene zelf dat helemaal niet te vinden?

Dus je moet mooi zijn om op Tinder te mogen, omdat het een vleeskeuring is? Wie bepaald wat mooi is en wat niet? Of wat nietszeggend is en wat niet?

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Oké, ik dacht - getuige de OP - niets raars te zeggen. En ja, er zullen zeker altijd vrouwen zijn die een man in een carnavalskostuum of lallend met een grote bierpul in de hand juist leuk vinden. Sorry, no offence.

En, mocht ik die indruk gewekt hebben, ik beschouw mezelf zeker niet als superknap. Hooguit gemiddeld. Ik heb alleen wel mijn best gedaan om wat foto's uit te zoeken waar ik goed op te zien ben en waarvan ik denk dat ik er leuk op sta. En dat heb ik dan aangevuld met een tekstje, om zo iets meer indruk van mezelf te geven dan alleen een paar foto's. Maar nogmaals, jullie hebben gelijk. Smaken verschillen.
Jouw post ging over uiterlijk en uiterlijk is nou eenmaal iets wat je niet kan veranderen.

Rare foto's is gewoon suf en daar kiest iemand voor, daar mag om gelachen worden etc etc.

Zet dan niet zoiets vaags online

Waar ik niet goed van word:

Work hard, play harder....

Heb je er ook 13 in een dozijn van... Beetje origineler mag wel.
Je hebt gelijk eva, ik snap de nuance. En waar we het in ieder geval over eens zijn is dat er een hoop mannen op Tinder staan waarvan je denkt: why?

Die 'work hard, play harder' ben ik ook al vaker tegengekomen. Dat is wat ik bedoel met een nietszeggend tekstje. Andere varianten:

'Hoi, vraag maar wat je wil vragen!'

'Live like you die today, dream like you'll never die'

'Je weet maar nooit wie je hier nog eens tegenkomt'

'Hoi, zin in een date?'

Nou ja, dat werk.

Oeh broesss, dat klinkt niet als een fijne date... Goed dat je hem na een uur gepeerd bent! Ik was daar altijd te beleefd (lees: te weinig assertief) voor.

Wat ik zelf niet helemaal snap: iedereen is het er wel over eens dat Tinder met name een vleesmarkt is, toch? Waarom zie je dan zo ontzettend veel mannen die het duidelijk niet van hun looks moeten hebben? Of die niet eens hun best doen om een fatsoenlijke foto te plaatsen? En dan hebben ze 9 van de 10 keer ook geen tekst of iets ongelooflijk nietszeggends. Wat denken dat soort mannen met Tinder te bereiken? Of zitten die gewoon alleen maar vrouwenplaatjes te kijken?Dat vraag ik me ook af. Bij sommige mannen ben ik uberhaupt verbaasd dat ze een date krijgen,
Alles gelezen en wat herken ik veel!! Maar als 1 van weinigen heb ik mijn huidige vriend ontmoet op Tinder. 3 weken geleden eerste date en gelijk dik aan! Heel apart dat t zo kan lopen, eerst maandje gechat waarin hij 2 weken op vakantie was en toen DE date.

Had daarvoor 3 andere dates gehad maar toch geen klik in real life. Ook geen verslindingskracht want had nou geen serieuze insteek ofzo. Tja zo zie je maar weer! Wie weet ooit tinderkinders haha
Ooh ik heb je hulp nodig Doperwt.

Ik heb nu iets meer dan een week geleden een jongen leren kennen via Tinder. Alles klopt, kunnen niet stoppen met praten, bellen enz en we gaan snel afspreken. Ik schijt alleen 100 kleuren in mn broek.. wat als hij een heel ander beeld van mij heeft? Ik ben opeens gigantisch onzeker haha. Hoe ging dat met jou? Tips?
Dream wat leuk!!! En ik snap precies hoe je je voelt! Heb je al een datum? Ik was ook zo zenuwachtig, niet normaal.... Maar gelukkig hij ook! En ik zei ook gelijk: Pfff ik ben wel zenuwachtig hoor! Hij stelde me gelijk gerust, de dag dat onze date was hadden we het ook al besproken over de app. Dat scheelt gewoon,net mensen die mannen! Het klikt niet voor niets zo goed met hem, gewoon gaan
Haha ik zal ook zeker gaan maar hoop gewoon dat het goed gaat. Ik krijg normaal gesproken genoeg aandacht en ben niet onzeker maar dit.. pff. Is ook nieuw natuurlijk. Daarnaast ben ik niet lelijk maar ik ben ook niet super slank, opeens maak ik me daar zorgen om.. blehh! Want normaal gesproken zie je elkaar en aan de hand daarvan ga je in gesprek, nu gaat het andersom natuurlijk. En ookal zeggen we steeds, niet teveel verwachten.. maar ondanks dat gaan we steeds meer voelen, steeds meer de kant op van, hier zit wel wat in. Maar geen datum nog trouwens, zal wel volgende week of daarop zijn sowieso.
Ik sprak al vrij snel af, ik bel nooit, ik heb zoiets van, hou het lekker luchtig. Nu echt een lekker ding als match, lijkt te klikken vooralsnog. Meneer houdt van dansen en ik zie al zo'n sexy Dirty Dancing Lift... ;)

Of [mannen] die niet eens hun best doen om een fatsoenlijke foto te plaatsen? En dan hebben ze 9 van de 10 keer ook geen tekst of iets ongelooflijk nietszeggends.Ik kom ook vrouwen tegen met slechte foto's en geen tekst. Onduidelijke foto = niet leuk, een swipe naar links, ongeacht of het mogelijk een knappe vrouw is.
World of Warcraft: Legion
Wat een leuk topic is dit! Zelf heb ik komende vrijdag date nummer twee met een tindermatch nadat we elkaar vorige week zondag voor het eerst hadden ontmoet. Het was meteen vanaf het eerste moment ontzettend leuk en gezellig en hoewel we eigenlijk alleen gewoon een drankje zouden gaan doen zijn we daarna ook meteen maar wat gaan eten en moest ik uiteindelijk rennen om mijn laatste trein naar huis nog te kunnen halen! Hij stuurde me nog een app om te vragen of ik de trein had gehaald anders bracht hij me wel naar huis (als hij dat nou wat eerder had gezegd )

Meteen na de date zaten we al weer verder te appen dat we het zo leuk hadden gehad en dat we het snel nog een keer over moesten gaan doen. Op dinsdag ging hij een week op wintersport naar Oostenrijk dus vandaar dat we nu pas weer vrijdag af hebben gesproken, maar ik kijk er echt heel erg naar uit! We appen iedere dag wel een paar keer en dat voelt ook heel erg leuk. Niks geen moeilijk gedoe, het is gewoon leuk en gezellig en ik merk dat ik echt iets te blij word als er weer een berichtje van hem binnen komt

Het was de eerste keer dat ik via tinder iets afsprak met iemand maar dat is dus bepaald niet tegen gevallen! De rest van mijn tinder matches worden sinds een week stelselmatig genegeerd
Ik had afgelopen weekend ook tinderdate was super gezellig maar zoals pozza hierboven schrijft had ik ook beetje verwacht maar valt tegen. Na de date wel meteen gechat vonden het allebei gezellig maar er wordt niks geen toespeling gemaakt over een vervolgdate ik hoor niet super veel van hem en als hij wat stuurt zijn het wat grapjes maar niets inhoudelijk. Heel moeilijk te peilen en daar kan ik dan weer zo weinig mee!
Ja ik heb het idee hoe minder je er van verwacht hoe meer het mee kan vallen. Hoe meer je vantevoren al in de zenuwen zit en je dingen gaat voorstellen des te lastiger is het om dit in het echie ook te evenaren. Vandaar dat mijn 'date' destijds zo relaxt was... geen verwachtingen. Ik wist dat ik sowieso een vriendschapsklik met hem had en aangezien ik ook open stond voor gezellige vriendschap was het des te leuker dat hij toch wel erg lief/leuk bleek. We zaten gister nog op de bank terug te blikken op die date. Hoe hij een meter bij me vandaan zat op de bank en gewoon nieteens durfte te flirten en hoe verbaast hij was dat ik op een gegeven moment -heel subtiel- wel erg dichtbij kwam zitten... haha zo schattig.
Hm, na een paar maanden nauwelijks matches of gewoon geen leuke gesprekken heb ik dan nu match mét leuk gesprek.
Niet gelijk afketsen op die zoekstraal en go with the flow!!!
Da's waar, nu geen probleem. Maar als je elkaar regelmatig wilt zien, dan wel.
quote:Philein schreef op 27 januari 2014 @ 10:41:

Da's waar, nu geen probleem. Maar als je elkaar regelmatig wilt zien, dan wel. Breek me de bek niet open haha ben ruim 1,5 uur onderweg als er geen files staan of vertraagde treinen zijn. Enkele reis. Maar ja dan denk ik weleens 'pfff nu even geen zin in' en dan zitten we op Whatsapp van 'shit... zal ik toch maar naar je toekomen?' haha hopeloze pubers.
Hah, ja snap dat het vaak zo werkt. Ik ben echter wel wat minder flexibel wat betreft 'spontaan op en neer'. Maar goed. Eerst maar eens daten. Nog niks afgesproken trouwens. Ben ook wel een beetje huiverig daarvoor, zo bang dat het tóch tegenvalt
Ja dat flexibele is voor iedereen anders. Heb zelf de mazzel dat ik gratis met de trein kan dus ik heb een paar dikke boeken in een tas en -de beste uitvinding sinds het gesneden brood- een kleurboek voor volwassenen. Dus ik lees/kleur/teken me een lieve lust aangezien we elkaar bijna elke dag zien

Hee enne wie weet als ie wél leuk is wil hij de moeite doen om jouw kant op te komen... who knows

En anders iets met illusie armer ervaring rijker. Anders ga je weer bedenken van 'hee straks was ie wel super leuk en heb ik iets laten lopen' tenminste zo kan ik mezelf altijd zo heerlijk gek maken haha.
O ja, heb je helemaal gelijk in Grump, we móeten elkaar ook gewoon gaan zien, want dit contact is echt te leuk gewoon.
Ja maar daarom zeg ik wie zegt niet dat hij flexibel kan zijn/begrip kan hebben... Die van mij had ook het liefst vaak mijn kant op gekomen hoor maar om de financien is dat niet handig. Hij moet zelf wel betalen voor de trein plus dan zou ie steeds pas om 22:00 s'avonds bij mij aan komen kakken dat gaat hem dan ook niet worden. Ach ik hou van lezen dat scheelt.

Op zich is de reistijd het probleem ook niet maar waar ik wel gallisch van word is dat er maar 1 ding hoeft te gebeuren en je mist je aansluiting en dan sta je een halfuur op een tochtig perron. Maar ja de lente is weer in aantocht.

Over passies gesproken en lieve acties: hij heeft een kamer in zijn huis aan me cadeau gedaan. zodat ik voor het eerst in mijn leven een eigen klieder/schilderatelier heb waar ik de boel de boel kan laten. Echt ik kon wel huilen zo lief vond ik dat!

Al een idee wanneer jouw date is? Ik moet denk ik maar weer even nokken met lieve dingen eruit slingeren maar dat komt gewoon omdat ik net weer giga leuk weekend achter de rug heb met hem en zijn kids waardoor ik dit typ vanaf cloud 9.
quote:grumpycat1983 schreef op 27 januari 2014 @ 11:03:

Ja maar daarom zeg ik wie zegt niet dat hij flexibel kan zijn/begrip kan hebben... Die van mij had ook het liefst vaak mijn kant op gekomen hoor maar om de financien is dat niet handig. Hij moet zelf wel betalen voor de trein plus dan zou ie steeds pas om 22:00 s'avonds bij mij aan komen kakken dat gaat hem dan ook niet worden. Ach ik hou van lezen dat scheelt.

Op zich is de reistijd het probleem ook niet maar waar ik wel gallisch van word is dat er maar 1 ding hoeft te gebeuren en je mist je aansluiting en dan sta je een halfuur op een tochtig perron. Maar ja de lente is weer in aantocht.

Over passies gesproken en lieve acties: hij heeft een kamer in zijn huis aan me cadeau gedaan. zodat ik voor het eerst in mijn leven een eigen klieder/schilderatelier heb waar ik de boel de boel kan laten. Echt ik kon wel huilen zo lief vond ik dat!

Al een idee wanneer jouw date is? Ik moet denk ik maar weer even nokken met lieve dingen eruit slingeren maar dat komt gewoon omdat ik net weer giga leuk weekend achter de rug heb met hem en zijn kids waardoor ik dit typ vanaf cloud 9. Heeft hij een leuke broer?! Zo leuk om te lezen dat het zo goed gaat tussen jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven