Welke vaatwasser?

26-01-2014 22:51 34 berichten
Goed. We zullen er aan moeten geloven. De vaatwasser lekt en hij is zo oud dat het de moeite niet is hem te laten repareren (denk ik). Dus waarschijnlijk komt er een nieuwe. Maar welke? Ik wil wel een apparaat wat toch wel een jaar of 5 mee zal gaan, maar ik wil ook geen 700 euro er aan uitgeven.

Tips voor merken die betaalbaar maar wel goed zijn?
Alle reacties Link kopieren
Spreekt toch voor zich als meer water gebruikt vaat schoner wordt want dat zijn meer spoelbeurten en ik merkte echt het verschil.
Ik heb er verschillende gehad, nu een Siemens inbouw, maar de fijnste was de Miele. En dan een met zo'n rekje bovenin waar het bestek in kan. ik vind dat echt de beste afwas machines.

We hebben trouwens een zwarte Bosch over uit 2008, vanwege een geheel nieuwe keuken met inbouw.

Maar die ene miele die ik vroeger had dat was de allerfijnste.
quote:slobberbone schreef op 27 januari 2014 @ 19:11:

Spreekt toch voor zich als meer water gebruikt vaat schoner wordt want dat zijn meer spoelbeurten en ik merkte echt het verschil.Tja, ik vind dat dus niet zo heel erg voor zich spreken want mijn nieuwe vaatwasser maakt beter schoon dan de oude en gebruikt minder water. Kan dus prima met minder.
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 januari 2014 @ 21:27:

[...]

Tja, ik vind dat dus niet zo heel erg voor zich spreken want mijn nieuwe vaatwasser maakt beter schoon dan de oude en gebruikt minder water. Kan dus prima met minder.

Het is ook geen gouden regel en misschien was uw oude machine echt aan vervanging toe.

Wat wel dan vaak zo is bij die ultrazuinige machines dat ze vaak bijna 3 uur over de vaat doen al dan niet in de eco functie.
Hier ook de Siemens met besteklade die al eerder genoemd is. Nu een jaar in bezit en we zijn er erg tevreden over.

Besteklade was voor mij ook een must en volgens mij hebben alleen Siemens en Miele dit (misschien inmiddels ook andere merken).

De machine wast schoon en is zuinig en heeft diverse programma's. Aanrader!
quote:slobberbone schreef op 28 januari 2014 @ 06:43:

[...]

Wat wel dan vaak zo is bij die ultrazuinige machines dat ze vaak bijna 3 uur over de vaat doen al dan niet in de eco functie.Ja dat klopt, te vergelijken of je met 140km/pu van Groningen naar Zeeland rijdt of met 90km/pu. De een gaat veel sneller maar kost een sloot meer aan benzine dan de ander. Van mij mag de machine er dan best wat langer over doen.
quote:_Doc_ schreef op 29 januari 2014 @ 09:53:

Hier ook de Siemens met besteklade die al eerder genoemd is. Nu een jaar in bezit en we zijn er erg tevreden over.

Besteklade was voor mij ook een must en volgens mij hebben alleen Siemens en Miele dit (misschien inmiddels ook andere merken).

De machine wast schoon en is zuinig en heeft diverse programma's. Aanrader!Hier idd ook perce een besteklade. En miele vond ik toch echt te duur worden en dan moest ik ook weer andere gaten in de deur boren om die te monteren. We hadden al een siemens en deze paste gewoon in de schroefgaten die er al zaten
Wij hebben hier pas een Bosch aangeschaft van 500,-. Vond het eigenlijk te duur omdat we verhuisplannen hebben en het dus om een inbouw vaatwasser gaat. Zag op internet ook een Zanussi van 350,- die merendeels positief werd beoordeeld, helaas was deze in de winkel uitverkocht. We wilden direct een nieuwe en daarom dus niet verder rondkijken of online bestellen. Ik zag trouwens dat de Ikea vaatwassers ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten als onze nieuwe, dan heb ik toch liever een merk met 5 of 10 jaar garantie. We hadden hiervoor ook een Bosch, ook erg tevreden over. Vond die nog fijner dan de nieuwe, er zat een display op waarop je kon zien wanneer hij klaar was (hebben we nu niet, ook geen geluidssignaal) en hij droogde beter, maar daardoor wel minder energiezuinig.
Bij een volledig geïntegreerde vaatwasser kan je toch sowieso geen display hebben waarop je kan zien of hij klaar is? Aan de buitenkant heb je dan toch alleen een deurtje. De knoppen en het displaytje zitten binnenin op de bovenrand? Onze vaatwasser heeft een lichtje onderop dat op de grond schijnt als hij bezig is. Als hij klaar is gaat dat lichtje uit, echt heel fijn! En leuk als je een hond hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven