alweer een zinnedelijkheids vraagje....

25-06-2008 15:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een zoon die volgende week twee word, hij heeft een grote zus van 3. nu is zijn zus een maand of 2 zindelijk overdag en dat gaat op zich prima.

alleen zoon heeft sinds zus zindelijk is dus bedacht dat hij dat ook wel wil.

op zich voor mij heel fijn natuurlijk, alleen hij is helemaal niet zindelijk!

hij wil heel graag en vooral heel lang op de pot zitten, net zo lang tot er wat gebeurd is. hij wil geen luier om en pas als hij hier en daar en plasje heeft gedaan mag dat weer.

ik weet eigenlijk niet zo goed hoe hier mee om te gaan. ik hoor heel vaak dat kinderen niet te lang op de pot mogen zitten omdat het slecht zou zijn maar niemand weet waaromdat nou zo slecht is. aan de ene kant wil ik hem wel helpen, maar aan de andere kant heb ik ook geen zin om t hele huis af te zoeken waar hij per ongeluk geplast heeft...

iemand hier ervaring mee? en hoe heb je t aangepakt?
Misschien wil hij wel een onderbroek aan met daaroverheen een luier(broekje)? Dan voelt hij dat hij geplast heeft, heeft hij toch als een grote jongen een onderbroek aan en zit jij niet met de brokken. Probeer er een spelletje van te maken....

Heb geen ervaring hoor, Kari is net 2 en wil heel graag op het potje, maar blijft er geen tijden opzitten.
zinnedelijkheid

*sorry, zinloze reactie maar op mn handen zitten hielp niet!
ach ja, haha, nedelands is best lastig!
[quote]gigaluilak schreef op 25 juni 2008 @ 15:03:

alleen zoon heeft sinds zus zindelijk is dus bedacht dat hij dat ook wel wil.

op zich voor mij heel fijn natuurlijk, alleen hij is helemaal niet zindelijk!

Dit vind ik een heel komisch zinnetje!

Natuurlijk is er niets lolligs aan voor jou.

Je hebt een lekker eigenwijs mannetje.

Hij is erg jong om al zindelijk te worden. Op die leeftijd is de kans van slagen zeer klein,en als het wel lukt zal dat een hele lange klus zijn (uitzonderingen daar gelaten)

Maarja,om voorbij te gaan aan zijn goede idee?

Hmm...lastig hoor.

Kan je geen tussenweg in maken.

Bv, hij moet een luier aan.Alleen s;middags mag hij twee uurtjes zonder.

En een kookwekker als hij op het potje wil,max 5 minuten.

Ik verzin maar wat hoor.
een bepaalde tijd op de pot mogen zitten heb ik ook bedacht, alleen hij gaat heel hard huilen dat hij toch echt moet poepen/plassen... ik vind het best zielig vooral ook omdat hij volhoud tot het gelukt is. als ik tegen hem zeg nu van die pot af en een luier aan doe doet hij t in zijn broek, moet hij hem ook wel lullig over komen.

hij hoeft van mij nog niet zindelijk te worden. hij is best lui en ik heb liever dat hij echt goed gaat lopen bv.

als hij bv in bad zit geeft hij netjes aan ik moet op de pot, en hij doet dan ook echt gelijk wat. maar tussen door, die draai kan ik niet zo vinden met hem :D

hij heeft vanmorgen van 12 tot 2 bloot rond gelopen, hij heeft 3x wat op de pot gedaan en 3x wat op de vloer :S hij vind het geweldig om op de pot wat gedaan te hebben, maar verzwijgd zijn ongelukjes dus (gelukig klikt dochter graag! haha)
Misschien moet je hem wel op gezette tijden boven de pot laten bungelen...dat schijnen sommigen hier uitgebreid te doen vanaf zes weken

Ach, laat het hem gewoon proberen. Kan toch geen kwaad. Hij wordt het gauw genoeg zat als het niet lukt.
boven de pot bungelen... denk niet dat mijn rug dat trekt! hahaha hij kan heel goed zitten! :D

vraag mij alleen af of het nu echt zo slecht is als hij lang op de pot blijft zitten...

vanmorgen wilde hij trouwens zonder luier een broek aan, maar dat was geen succes aangezien het 5 minuten later nat de was in kon

gekke is dat hij loopt gisteren en vandaag grootste gedeelte van de dag in zijn blote kont en hij gaat echt heeel vaak op de pot en doet dan inderdaad een poep/plas.

gister 1 'ongelukje' en vandaag dan zijn broek nat gemaakt.

ik vind het echt knap van hem, en stiekem ook erg jammer! hij wil zo graag groot zijn! (en ik wil nog even genieten van zijn klein zijn! haha)

dusssss....... kan het nou kwaad of niet dat lang op de pot zitten?
echt geen enkele moeder die dit herkent/en of tips heeft?

vanavond was t namelijk weer 'raak' zzon wilde poepen op de pot een heeft dit dan ook gedaan, maar hij moest ook naar bed. hij bleef roepen, nee ik moet nog poepen en wij geloofde hem niet meer, uit eindelijk heeft hij dus als nog in zijn luier gepoept...

ik vind dat echt heel zielig! maar aan de andere kant gebruikt hij de pot dus ook om ondert dingen uit te komen (douche naar bed gaan eten... ) dan laat ik hem zitten en gebeurd er niks. ik zeg nu je hebt zo land de tijd maar dat is dus niet de oplossing...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven