Vagina na bevalling
vrijdag 31 januari 2014 om 17:16
Hoi allemaal,
Ik zou graag van anderen ervaringen horen, (hopelijk positief ).
Ik ben 4 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter, helemaal weer opgeknap en alles gaat goed. Maarrr.. mijn vagina is een stuk wijder dan voor de bevalling. Ik heb een langdurige bevalling gehad, met uiteindelijk een vacuümverlossing en een knip, maar weer netjes inwendig en uitwendig gehecht. Mijn dochter woog bijna 4kg, ik ben zelf vrij smal, dus er is behoorlijk iets door heen gegaan
Ik train druk mijn bekkenbodemspieren, maar ik en mijn vriend, vinden het nog steeds best wijd. Mijn vriend klaagt niet, maar ik voel me er erg onzeker door. Ik vraag me af wat de ervaringen van anderen zijn na een (liefst soortgelijke) bevalling. Wordt het nog weer beter na verloop van tijd???
Ik zou graag van anderen ervaringen horen, (hopelijk positief ).
Ik ben 4 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter, helemaal weer opgeknap en alles gaat goed. Maarrr.. mijn vagina is een stuk wijder dan voor de bevalling. Ik heb een langdurige bevalling gehad, met uiteindelijk een vacuümverlossing en een knip, maar weer netjes inwendig en uitwendig gehecht. Mijn dochter woog bijna 4kg, ik ben zelf vrij smal, dus er is behoorlijk iets door heen gegaan
Ik train druk mijn bekkenbodemspieren, maar ik en mijn vriend, vinden het nog steeds best wijd. Mijn vriend klaagt niet, maar ik voel me er erg onzeker door. Ik vraag me af wat de ervaringen van anderen zijn na een (liefst soortgelijke) bevalling. Wordt het nog weer beter na verloop van tijd???
zondag 2 februari 2014 om 00:19
Zo zo wamozart, heb jij dan toch enige ervaring met vrouwen die zin in seks hadden? Nota bene na hun bevalling met een verwijde vagina? Het moet toch niet gekker worden.
Ok, on-topic:
Ik heb er geen ervaring mee maar ik ben er wel bang voor. Goed dat je oefeningen doet. Ik kan me voorstellen dat je lijf wel minstens een jaar nodig heeft om echt te herstellen.
Ok, on-topic:
Ik heb er geen ervaring mee maar ik ben er wel bang voor. Goed dat je oefeningen doet. Ik kan me voorstellen dat je lijf wel minstens een jaar nodig heeft om echt te herstellen.
zondag 2 februari 2014 om 10:35
quote:wamozart schreef op zondag 02 februari 2014 00:13 Vagina's zijn na bevallingen altijd extra ruim. Vaak blijven ze dat, maar het kan inderdaad een beetje bijtrekken.
Altijd!?! Ik was veel strakker na de bevalling, was ook niet handig.
Is ook goed gekomen. Inderdaad geef het de tijd 4 maanden is nog vroeg, er zijn zat vrouwen die er dan nog niet eens aan toe zijn om alweer te vrijen....
Altijd!?! Ik was veel strakker na de bevalling, was ook niet handig.
Is ook goed gekomen. Inderdaad geef het de tijd 4 maanden is nog vroeg, er zijn zat vrouwen die er dan nog niet eens aan toe zijn om alweer te vrijen....
zondag 2 februari 2014 om 11:28
zondag 2 februari 2014 om 11:39
Ik heb drie kinderen gekregen.
1e kind: vacuümbevalling plus knip. Anderhalf uur geperst.
2e kind: fundusexpressie, drie kwartier geperst.
3e kind: thuis bevallen, tien minuten geperst.
Geen verschil met voor en na. Ik gebruik normale tampons, aan het einde van de menstruatie kan ik zelfs moeilijk de tampon inbrengen. (super is echt te groot voor mij)
Het zal echt wel per vrouw verschillen, denk ik.
1e kind: vacuümbevalling plus knip. Anderhalf uur geperst.
2e kind: fundusexpressie, drie kwartier geperst.
3e kind: thuis bevallen, tien minuten geperst.
Geen verschil met voor en na. Ik gebruik normale tampons, aan het einde van de menstruatie kan ik zelfs moeilijk de tampon inbrengen. (super is echt te groot voor mij)
Het zal echt wel per vrouw verschillen, denk ik.
zondag 2 februari 2014 om 11:56
quote:wamozart schreef op 02 februari 2014 @ 11:28:
Weet je Tessa, iedereen heeft altijd een individuele situatie die afwijkt. Individuele voorbeelden zijn altijd anders. Maar in het algemeen is de vagina blijvend wijder na een bevalling, of meer. Het is ook zo, hoe meer kinderen, hoe groter het probleem.
Man, hoe kom je bij die wijsheid??
Volgens mij is hier alles weer keurig in model geschoten hoor. In elk geval geniet ik schoftig van mijn lage regionen en dat is toch het allerbelangrijkst?
Weet je Tessa, iedereen heeft altijd een individuele situatie die afwijkt. Individuele voorbeelden zijn altijd anders. Maar in het algemeen is de vagina blijvend wijder na een bevalling, of meer. Het is ook zo, hoe meer kinderen, hoe groter het probleem.
Man, hoe kom je bij die wijsheid??
Volgens mij is hier alles weer keurig in model geschoten hoor. In elk geval geniet ik schoftig van mijn lage regionen en dat is toch het allerbelangrijkst?
zondag 2 februari 2014 om 11:59
zondag 2 februari 2014 om 12:11
zondag 2 februari 2014 om 12:15
quote:Thordis schreef op 02 februari 2014 @ 12:06:
Alhoewel, nu ik erover nadenk....
ik ben die leuke meneer van vorige maand wel nog steeds kwijt. Opeens weg.....
Ach, hij vind de weg naar buiten vanzelf wel weer.
O ja, dat ken ik.
De meneer van vorige maand kwam de lama van de buren tegen terwijl hij me aan het verwennen was.
Buum blij, lama was al maaaanden zoek!
*sorry TO!*
Zoef weg hier....
Alhoewel, nu ik erover nadenk....
ik ben die leuke meneer van vorige maand wel nog steeds kwijt. Opeens weg.....
Ach, hij vind de weg naar buiten vanzelf wel weer.
O ja, dat ken ik.
De meneer van vorige maand kwam de lama van de buren tegen terwijl hij me aan het verwennen was.
Buum blij, lama was al maaaanden zoek!
*sorry TO!*
Zoef weg hier....
zondag 2 februari 2014 om 12:22
Even een googlerondje gedaan: je vagina moet zich na een bevalling wel even herstellen, dus tijdelijk is het wat wijder, maar na verloop van tijd is alles weer zoals voor de bevalling. Daar komt wat ik op verschillende sites lees op neer.
Dus to hoeft zich geen zorgen te maken en wamozart heeft ongelijk.
Dus to hoeft zich geen zorgen te maken en wamozart heeft ongelijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 2 februari 2014 om 13:08
Eens met Swinta.
Het ligt niet aan bevallen. Vrouwen die vaginaal bevallen zijn en vaginisme hebben kunnen hebben daar na een bevalling nog steeds last van. Dan is er een baby doorheen geweest en past een penis nog steeds niet.
Een strakke vagina hou je door oefeningen. Ik heb nooit last gehad dat de kleine tampons niet bleven zitten, ook niet na mijn bevallingen en ik heb drie kinderen. En volgens mijn SV was ik lekker strak, dus wat dat betreft geen klachten
Het ligt niet aan bevallen. Vrouwen die vaginaal bevallen zijn en vaginisme hebben kunnen hebben daar na een bevalling nog steeds last van. Dan is er een baby doorheen geweest en past een penis nog steeds niet.
Een strakke vagina hou je door oefeningen. Ik heb nooit last gehad dat de kleine tampons niet bleven zitten, ook niet na mijn bevallingen en ik heb drie kinderen. En volgens mijn SV was ik lekker strak, dus wat dat betreft geen klachten
zondag 2 februari 2014 om 14:27
Wist ook niet dat je vagina wijder werd na de bevalling. Dus vroeger met die grote gezinnen... als vrouw hoefde je dan maar te niezen en je kind was er al uit?
Vraag me toch af of zoiets niet meer tussen de oren zit. Niet gemeen bedoeld...
Heb zelf wel last dat het pijnlijker is geworden (knip gehad).
Vraag me toch af of zoiets niet meer tussen de oren zit. Niet gemeen bedoeld...
Heb zelf wel last dat het pijnlijker is geworden (knip gehad).
zondag 2 februari 2014 om 15:09
quote:Zoete schreef op 01 februari 2014 @ 23:19:
Dank Wendy, ik schaam me
Maarre... doen jullie deze oefeningen dan ook allemaal?Ik heb na alledrie mijn kinderen wel oefeningen gedaan, omdat mijn verloskundige daar voorlichting over gaf vóór de bevalling. Ze had toen zelfs een speciale folder omdat er ook vrouwen zijn die al tijdens de zwangerschap klachten krijgen zoals ongewild urineverlies.
Dank Wendy, ik schaam me
Maarre... doen jullie deze oefeningen dan ook allemaal?Ik heb na alledrie mijn kinderen wel oefeningen gedaan, omdat mijn verloskundige daar voorlichting over gaf vóór de bevalling. Ze had toen zelfs een speciale folder omdat er ook vrouwen zijn die al tijdens de zwangerschap klachten krijgen zoals ongewild urineverlies.