Vagina na bevalling

31-01-2014 17:16 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag van anderen ervaringen horen, (hopelijk positief ).

Ik ben 4 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter, helemaal weer opgeknap en alles gaat goed. Maarrr.. mijn vagina is een stuk wijder dan voor de bevalling. Ik heb een langdurige bevalling gehad, met uiteindelijk een vacuümverlossing en een knip, maar weer netjes inwendig en uitwendig gehecht. Mijn dochter woog bijna 4kg, ik ben zelf vrij smal, dus er is behoorlijk iets door heen gegaan

Ik train druk mijn bekkenbodemspieren, maar ik en mijn vriend, vinden het nog steeds best wijd. Mijn vriend klaagt niet, maar ik voel me er erg onzeker door. Ik vraag me af wat de ervaringen van anderen zijn na een (liefst soortgelijke) bevalling. Wordt het nog weer beter na verloop van tijd???
Zo zo wamozart, heb jij dan toch enige ervaring met vrouwen die zin in seks hadden? Nota bene na hun bevalling met een verwijde vagina? Het moet toch niet gekker worden.

Ok, on-topic:

Ik heb er geen ervaring mee maar ik ben er wel bang voor. Goed dat je oefeningen doet. Ik kan me voorstellen dat je lijf wel minstens een jaar nodig heeft om echt te herstellen.
Ook hier blijven tampons niet goed zitten.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Geen enkel verschil voor en na, en ik heb er 4,5 kilo uitgeperst. Vacuum, inknippen. Kan me so wie so niet meer herinneren of ik er last van heb gehad, waarschijnlijk niet.
Waarschijnlijk heeft jouw man een enorme grote penis PearlGirl?
quote:wamozart schreef op zondag 02 februari 2014 00:13 Vagina's zijn na bevallingen altijd extra ruim. Vaak blijven ze dat, maar het kan inderdaad een beetje bijtrekken.

Altijd!?! Ik was veel strakker na de bevalling, was ook niet handig.

Is ook goed gekomen. Inderdaad geef het de tijd 4 maanden is nog vroeg, er zijn zat vrouwen die er dan nog niet eens aan toe zijn om alweer te vrijen....
Weet je Tessa, iedereen heeft altijd een individuele situatie die afwijkt. Individuele voorbeelden zijn altijd anders. Maar in het algemeen is de vagina blijvend wijder na een bevalling, of meer. Het is ook zo, hoe meer kinderen, hoe groter het probleem.
Ik heb drie kinderen gekregen.

1e kind: vacuümbevalling plus knip. Anderhalf uur geperst.

2e kind: fundusexpressie, drie kwartier geperst.

3e kind: thuis bevallen, tien minuten geperst.

Geen verschil met voor en na. Ik gebruik normale tampons, aan het einde van de menstruatie kan ik zelfs moeilijk de tampon inbrengen. (super is echt te groot voor mij)

Het zal echt wel per vrouw verschillen, denk ik.
Ik heb 1 vaginale bevalling gehad ( 2 x ks ) maar mijn vagina is onveranderd .. Volgens man nog steeds strak .. Volgens mij is dat gewoon per persoon verschillend
quote:wamozart schreef op 02 februari 2014 @ 11:28:

Weet je Tessa, iedereen heeft altijd een individuele situatie die afwijkt. Individuele voorbeelden zijn altijd anders. Maar in het algemeen is de vagina blijvend wijder na een bevalling, of meer. Het is ook zo, hoe meer kinderen, hoe groter het probleem.

Man, hoe kom je bij die wijsheid??

Volgens mij is hier alles weer keurig in model geschoten hoor. In elk geval geniet ik schoftig van mijn lage regionen en dat is toch het allerbelangrijkst?
Onzin idd. Ik heb twee kinderen, en ik merk zelf geen noemenswaardig verschil bij een mevrouw zonder kinderen, en daarbij zegt ook man nauwelijks voor en na verschil te merken, evenals andere meneren. Als het al iets scheelt is het heel weinig en niet genoeg om een probleem van te maken.
quote:Thordis schreef op 02 februari 2014 @ 11:59:

Als het al iets scheelt is het heel weinig en niet genoeg om een probleem van te maken.Als hij er met 2 handen in past en dan ook nog het Wilhelmus kan klappen moet je je zorgen maken
Of als hij zijn horloge naderhand kwijt is.

Of spelletjes kan doen als ' wie is de burgemeester van wezel' ' ezel ezel ezel'

En dan nog, als je dat nou toevallig lekker vind.... Jemig, zo'n drama is dat toch niet
Alhoewel, nu ik erover nadenk....

ik ben die leuke meneer van vorige maand wel nog steeds kwijt. Opeens weg.....

Ach, hij vind de weg naar buiten vanzelf wel weer.
Hier is het weer helemaal goed gekomen!

Dat was het al redelijk snel na de bevalling, maar toen vond ik nog een tijdlang tampons niet prettig meer, maar ook dat is helemaal goedgekomen.

Zoon is inmiddels 3 dus al even geleden, maar het is eerder strakker geworden daar dan wijder gebleven.
quote:Thordis schreef op 02 februari 2014 @ 12:06:

Alhoewel, nu ik erover nadenk....

ik ben die leuke meneer van vorige maand wel nog steeds kwijt. Opeens weg.....

Ach, hij vind de weg naar buiten vanzelf wel weer.

O ja, dat ken ik.

De meneer van vorige maand kwam de lama van de buren tegen terwijl hij me aan het verwennen was.

Buum blij, lama was al maaaanden zoek!

*sorry TO!*

Zoef weg hier....
Even een googlerondje gedaan: je vagina moet zich na een bevalling wel even herstellen, dus tijdelijk is het wat wijder, maar na verloop van tijd is alles weer zoals voor de bevalling. Daar komt wat ik op verschillende sites lees op neer.

Dus to hoeft zich geen zorgen te maken en wamozart heeft ongelijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ja, gedoe!

Wel handig als je geen fietsenstalling kunt vinden, vind ik persoonlijk. En ik ben aan het uitkijken naar een Fiat 500, met de Hummer heb ik wel wat problemen.
Eens met Swinta.

Het ligt niet aan bevallen. Vrouwen die vaginaal bevallen zijn en vaginisme hebben kunnen hebben daar na een bevalling nog steeds last van. Dan is er een baby doorheen geweest en past een penis nog steeds niet.

Een strakke vagina hou je door oefeningen. Ik heb nooit last gehad dat de kleine tampons niet bleven zitten, ook niet na mijn bevallingen en ik heb drie kinderen. En volgens mijn SV was ik lekker strak, dus wat dat betreft geen klachten
Wist ook niet dat je vagina wijder werd na de bevalling. Dus vroeger met die grote gezinnen... als vrouw hoefde je dan maar te niezen en je kind was er al uit?

Vraag me toch af of zoiets niet meer tussen de oren zit. Niet gemeen bedoeld...

Heb zelf wel last dat het pijnlijker is geworden (knip gehad).
Dit: Tijdens een bevalling wordt de vagina opgerekt (tot wel tien centimeter in diameter), zodat de baby er doorheen kan. Dit oprekken gebeurt door het hoofdje van de baby zelf. Na de bevalling herstelt de vagina zich tot de oorspronkelijke omvang.
quote:tonkje schreef op 02 februari 2014 @ 12:22:

en wamozart heeft ongelijk.What else is new?
quote:Thordis schreef op 02 februari 2014 @ 12:39:

Ja, gedoe!

Wel handig als je geen fietsenstalling kunt vinden, vind ik persoonlijk. En ik ben aan het uitkijken naar een Fiat 500, met de Hummer heb ik wel wat problemen.
quote:Zoete schreef op 01 februari 2014 @ 23:19:

Dank Wendy, ik schaam me

Maarre... doen jullie deze oefeningen dan ook allemaal?Ik heb na alledrie mijn kinderen wel oefeningen gedaan, omdat mijn verloskundige daar voorlichting over gaf vóór de bevalling. Ze had toen zelfs een speciale folder omdat er ook vrouwen zijn die al tijdens de zwangerschap klachten krijgen zoals ongewild urineverlies.
Hey allemaal,

Hartstikke bedankt voor alle reacties, als ik de meeste vrouwen hoor, dan komt het goed En naar sommige mensen luister ik maar niet

Fijn weekend nog!!
De boel trekt wel bij, maar alles kan wel wat slapper worden..

Maar maak je van tevoren niet druk!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven