Vagina na bevalling

31-01-2014 17:16 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag van anderen ervaringen horen, (hopelijk positief ).

Ik ben 4 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter, helemaal weer opgeknap en alles gaat goed. Maarrr.. mijn vagina is een stuk wijder dan voor de bevalling. Ik heb een langdurige bevalling gehad, met uiteindelijk een vacuümverlossing en een knip, maar weer netjes inwendig en uitwendig gehecht. Mijn dochter woog bijna 4kg, ik ben zelf vrij smal, dus er is behoorlijk iets door heen gegaan

Ik train druk mijn bekkenbodemspieren, maar ik en mijn vriend, vinden het nog steeds best wijd. Mijn vriend klaagt niet, maar ik voel me er erg onzeker door. Ik vraag me af wat de ervaringen van anderen zijn na een (liefst soortgelijke) bevalling. Wordt het nog weer beter na verloop van tijd???
quote:woepsie schreef op 02 februari 2014 @ 17:46:

De boel trekt wel bij, maar alles kan wel wat slapper worden..

Maar maak je van tevoren niet druk!Eh, het is al erna......
Bij mij duurde het beide keren een jaar voordat mijn lichaam weer in model was.

Als cadeautje voor langdurig persen heb ik wel vaginale spataders overgehouden, die zijn niet meer weggegaan, maar geven ook niet veel overlast.
Geen idee. Ik ruil ze altijd in na één kind.
@ single lady...

Het is nog ervoor.. Het is pas 4 mnd na de bevalling! Als die 9 mnd voorbij zijn en er dan nog vanalles is, kan ze zich "druk" gaan maken.

Ik weet ook wel dat ze al bevallen is...
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-05-2014 15:27
Reden: Spam
% gewijzigd
quote:Troeta schreef op 31 januari 2014 @ 19:46:

Bij mij is het wijder gebleven, maar de tweede bevalling ging een stuk makkelijker daardoor!Ehm, je vagina is een stuk elastiek en heeft helemaal niets te maken met een makkelijke bevalling of niet. Het is je baarmoedermond die open moet gaan en de weeenactiviteit die bepalen of je bevalling snel gaat.
Ab imo pectore
[...]

Ze komt langs bij je man?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-05-2014 15:28
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Ab imo pectore
Het hoeft echt geen nadeel te zijn, vwb de kant van de man iig. Misschien klaagt je vriend niet, omdat er niets te klagen is?
Bij mij was het juist na de bevalling in het begin te strak, had een knip gehad en misschien iets te strak gehecht? Het bleef in ieder geval de eerste maanden wel pijn doen. Ben benieuwd hoe het straks na de tweede gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven