Wat is het geheim?
zondag 2 februari 2014 om 20:36
In de categorie 'klein leed' wil ik jullie even het volgende voorleggen;
Ik gebruik waxinelichtjes om thee warm te houden. Nu doof ik regelmatig het waxinelichtje voordat het opgebrand is.
Nu het 'grote' probleem: wanneer ik dat waxinelichtje later weer wil gebruiken, breekt bijna altijd de lont na een paar seconden af, zodat ik het ding moet weggooien.
Het gaat me niet om het geld, maar om het voorkomen van verspilling.
Hoe zorg ik ervoor dat ik dat ding een tweede keer kan gebruiken?
Ik gebruik waxinelichtjes om thee warm te houden. Nu doof ik regelmatig het waxinelichtje voordat het opgebrand is.
Nu het 'grote' probleem: wanneer ik dat waxinelichtje later weer wil gebruiken, breekt bijna altijd de lont na een paar seconden af, zodat ik het ding moet weggooien.
Het gaat me niet om het geld, maar om het voorkomen van verspilling.
Hoe zorg ik ervoor dat ik dat ding een tweede keer kan gebruiken?
zondag 2 februari 2014 om 21:01
quote:youcantsitwithus schreef op 02 februari 2014 @ 20:56:
Je kunt beter een paar van die thee glazen kopen met dubbel glas.
http://www.ikwildesignpro ... medium-thee-cappucino.jpg
Daarnaast, hoe lang moet je thee warm blijven? Na een half uur heb je een kopje thee toch onderhand al wel leeg?Ik drink elke avond wel een liter thee. Uit één pot.
Je kunt beter een paar van die thee glazen kopen met dubbel glas.
http://www.ikwildesignpro ... medium-thee-cappucino.jpg
Daarnaast, hoe lang moet je thee warm blijven? Na een half uur heb je een kopje thee toch onderhand al wel leeg?Ik drink elke avond wel een liter thee. Uit één pot.
zondag 2 februari 2014 om 21:26
zondag 2 februari 2014 om 22:42
Ik ben van de schrik bekomen. De topictitel in combinatie met amand en dan ook nog thee?! Het duurde even hoor.
Máár ik heb de oplossing voor je.
Koop een ouderwets rechaud oftewel warmhoudplaatje van brabantia. Ik heb voor je gegoogeld en zelfs bol verkoopt ze.
Het voordeel van deze itt de theelichtjes van bijv blokker of xenos is dat het een klepje heeft waarmee je het waxinelichtje dooft. Je blaast het dus niet uit. Daardoor blijft het lontje intact en kun je het nogmaals gebruiken.
Een andere (betere) oplossing is gewoon een vent worden en koffie en bier drinken.
Kruidenthee!! Tss
Koop een ouderwets rechaud oftewel warmhoudplaatje van brabantia. Ik heb voor je gegoogeld en zelfs bol verkoopt ze.
Het voordeel van deze itt de theelichtjes van bijv blokker of xenos is dat het een klepje heeft waarmee je het waxinelichtje dooft. Je blaast het dus niet uit. Daardoor blijft het lontje intact en kun je het nogmaals gebruiken.
Een andere (betere) oplossing is gewoon een vent worden en koffie en bier drinken.
Kruidenthee!! Tss
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
maandag 3 februari 2014 om 00:02
Huh? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehad. Maar Amand, misschien kun je me helpen met het volgende: ik heb ook een theelichtje, maar er zit alleen een gat aan de bovenkant, met een roostertje. Niet aan de zijkanten dus. Nu het probleem: als ik de theepot erop zet, gaat het kaarsje uit, omdat er geen lucht meer bij komt! Heel handig. Wat te doen? Nieuw, ander theelichtje? Waar heb jij de jouwe gekocht?
maandag 3 februari 2014 om 07:28
quote:_nora_ schreef op 02 februari 2014 @ 22:42:
Ik ben van de schrik bekomen. De topictitel in combinatie met amand en dan ook nog thee?! Het duurde even hoor.
.
Je hebt me overtuigd ik ga er ¤16,99 aan wagen!
.
maandag 3 februari 2014 om 07:31
quote:Krullevaer schreef op 03 februari 2014 @ 00:02:
Huh? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehad. Maar Amand, misschien kun je me helpen met het volgende: ik heb ook een theelichtje, maar er zit alleen een gat aan de bovenkant, met een roostertje. Niet aan de zijkanten dus. Nu het probleem: als ik de theepot erop zet, gaat het kaarsje uit, omdat er geen lucht meer bij komt! Heel handig. Wat te doen? Nieuw, ander theelichtje?
oh,wat een feest van herkenning, dit
Ja, dat heb ik óók! Ik moet de theepot altijd een stukje over de rand zetten, om er lucht bij te laten
Ik kan jou ook nora's tip aanbevelen.
We'll nail this sucker
Huh? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehad. Maar Amand, misschien kun je me helpen met het volgende: ik heb ook een theelichtje, maar er zit alleen een gat aan de bovenkant, met een roostertje. Niet aan de zijkanten dus. Nu het probleem: als ik de theepot erop zet, gaat het kaarsje uit, omdat er geen lucht meer bij komt! Heel handig. Wat te doen? Nieuw, ander theelichtje?
oh,wat een feest van herkenning, dit
Ja, dat heb ik óók! Ik moet de theepot altijd een stukje over de rand zetten, om er lucht bij te laten
Ik kan jou ook nora's tip aanbevelen.
We'll nail this sucker
maandag 3 februari 2014 om 23:28
quote:Amand schreef op 03 februari 2014 @ 07:28:
[...]
Ik ben helemaal blij! Ik heb potdorie voor het eerst in mijn leven een mán overtuigd met mijn wijze kennis!
Je bent echt een man?......
Serieus: ik heb de mijne al járen en werkt echt perfect!
[...]
Ik ben helemaal blij! Ik heb potdorie voor het eerst in mijn leven een mán overtuigd met mijn wijze kennis!
Je bent echt een man?......
Serieus: ik heb de mijne al járen en werkt echt perfect!
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)