Mode & Beauty alle pijlers

Kleding verven wasmachine.

30-01-2014 14:06 20 berichten
Ik wil graag een broek verven met Dylon verf in de wasmachine. Heb dat vaker gedaan maar de rubberen afsluitring in de wasmachine verkleurde dan ook. Nu heb ik een splinternieuwe wasmachine en zou het zonde vinden als het rubber in de wasmachine verkleurd. Iemand een idee of en hoe je dit kan voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Na het verven een doek over en tussen de ring en rubber om de deur halen halen. En even op 90 graden laten draaien met lege trommel.

Zo doe ik het altijd.
Bij iemand anders doen
quote:Weekend schreef op 30 januari 2014 @ 14:08:

Bij iemand anders doen Da's ook weer zo lullig.
quote:coconutz schreef op 30 januari 2014 @ 14:08:

Na het verven een doek over en tussen de ring en rubber om de deur halen halen. En even op 90 graden laten draaien met lege trommel.

Zo doe ik het altijd.En is het rubber dan niet verkleurd?
Ik heb het in mijn ouder wasmachine ook wel gedaan en helaas, ik had ook geverfde rubbers. Dat gaf niet meer af trouwens. Nadat ik een paar machines met donker goed heb gedraaid kwam het wit er gewoon wit weer uit.

Het schijnt ook gewoon in een emmer met water te kunnen. Misschien is dat een optie?
Op 90 graden laten draaien met soda?
Goed dar ik dit lees; heb een pakje verf staan maar nog niet aan toe gekomen.

Ik heb ook nog een vraag; ik heb een kinderstoeltje met losse bekleding dat ooit off white was maar nu allang niet meer en ook niet meer echt mooi te krijgen dmv wassen.

Wordt dit mooi als ik het donkergrijs verf denken jullie? Dit ivm wat vlekken die erop zitten, niet hele erge maar meer dat het niet veel donkerder verft dan de rest
Een nieuwe is altijd mooier (gekleurd garen is altijd mooier dan gekleurde stof) en qua prijs hoeft dat niet veel te schelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:kraaltje1 schreef op 30 januari 2014 @ 15:29:

Goed dar ik dit lees; heb een pakje verf staan maar nog niet aan toe gekomen.

Ik heb ook nog een vraag; ik heb een kinderstoeltje met losse bekleding dat ooit off white was maar nu allang niet meer en ook niet meer echt mooi te krijgen dmv wassen.

Wordt dit mooi als ik het donkergrijs verf denken jullie? Dit ivm wat vlekken die erop zitten, niet hele erge maar meer dat het niet veel donkerder verft dan de restIk heb zelf de ervaring dat wit gewoon wit blijft.
Ik was daarna altijd een keer op 90 graden met een kopje chloor. Staat volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing.
Ik heb nog nooit verkleurde rubbers gehad na een kleurwas.

Ik was idd ook eerst met een kop chloor na op 90 graden en daarna nog een keer met een kop schoonmaakazijn of soda op 90 graden.

Is meteen je machine weer helemaal schoon.
Ik heb het een paar maanden geleden gedaan. Netjes de gebruiksaanwijzing gevolgd, toch zijn mijn rubbers paars geworden, en nog steeds paars. Ondanks dat ik sowieso 3 wassen per week draai. Één keer maar nooit weer. Doe het voortaan wel weer in een emmer.
Mijn ervaring met verven op vlekken is heel slecht. Die vlekken blijf je altijd zien. En vaak nog erger dan voordat je het geverfd had.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:mika65 schreef op 30 januari 2014 @ 15:11:

Op 90 graden laten draaien met soda?Goeie tip, hen ik net gedaan. Kan nu nog niet goed zien of de verf op het rubber zit. Maarja, als 't zo is is het ook geen ramp.
quote:Exces schreef op 30 januari 2014 @ 15:01:

Ik heb het in mijn ouder wasmachine ook wel gedaan en helaas, ik had ook geverfde rubbers. Dat gaf niet meer af trouwens. Nadat ik een paar machines met donker goed heb gedraaid kwam het wit er gewoon wit weer uit.

Het schijnt ook gewoon in een emmer met water te kunnen. Misschien is dat een optie?Dat klopt, maar ik vind die kleuren niet geweldig en het is wel een hoop gedoe die methode.
Het is gelukt het rubber schoon te houden dankzij de tip van Wendy: dankjewel!
Je kunt het verkleuren van de rubberen ring niet voorkomen, maar die verkleuring gaat wel weg als je na de verfbeurt de gebruiksaanwijzing verder volgt. Een kopje chloor in de wasmachine en op 95 graden laten draaien.
quote:Weekend schreef op 30 januari 2014 @ 14:08:

Bij iemand anders doen Of in het wassalon
quote:redhothead schreef op 01 februari 2014 @ 10:57:

Het is gelukt het rubber schoon te houden dankzij de tip van Wendy: dankjewel! Top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven