Concerta uitgewerkt vermoeide ogen

01-02-2014 11:55 4 berichten
Ik gebruik al jaren Ritalin , sinds vorige maand overgestapt naar Concerta eerst 18mg. Dit was overduidelijk te weinig.

Nu krijg ik 54mg. Werkt prima , ik merk er weinig van , ik functioneer prima echt een zaligheid in vergelijking met de 18mg en de kortwerkende Ritalin. (80-100mg per dag)

Enige wat er nu gebeurd sinds een weekje (slik het nu 2 weken de 54mg) is dat wanneer het uitwerkt , ik enorme druk voel achter mijn ogen. Alsof ik xtc geslikt heb en mijn pupillen strak staan of ik enorm moe ben (alsof je 4dagen niet heb geslapen en zulke vermoeide ogen hebt)

Dit heb ik nooit eerder gehad bij de andere dosis. Het is ook iets wanneer het uitwerkt , tijdens de werking heb ik nergens last van.

Ik neem het rond 6uur in s morgens en ik voel die druk opkomen rond een uur of 16uur. Dan heeft de Concerta al 10uur gewerkt en dus aan het uitwerken.

Hebben meer mensen hier last van ? En wat doe je er tegen ?
Niemand ?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook concerta, op dit moment 36 mg, maar de jaren ervoor 54 mg. Ik herken je klachten wat dat betreft niet....

Omdat ik mijn ogen heb laten laseren ken ik het gevoel van vermoeide, droge ogen wel. Wellicht helpt het om een tijdje te druppelen (je kan bij de drogist gewoon druppeltjes kopen voor vermoeide, droge ogen) en dan even afwachten of het een tijdelijke bijwerking is en vanzelf weer overgaat?

En anders zou ik echt even bellen naar de voorschrijvend arts of ze dit herkennen en of die tips hebben.
Ook ik gebruik Concerta maar deze bijwerking ken ik niet.

Om 19:00 een Medikinet, ook daar geen bijwerkingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven