Gezondheid alle pijlers

champix ervaringen

03-02-2014 17:10 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
heeft er iemand hier ervaringen mee?

ik ben vanaf vandaag ermee begonnen.

volgende week maandag is mijn stopdag
En hoe gaat het??

Ik ben afgelopen zondag 16.30 gestopt met roken, zonder hulp middelen. Gaat tot nu toe beter dan verwacht! Ben super trots op mezelf, ik heb die zooi niet meer nodig :D

Succes!!
mijn stopdag is as maandag. word er ook misselijk van. wil liever niet 3 maanden de tabletten slikken!

wat goed van je @zomerzinn.

ben ook blij als ik er eindelijk van af ben!
Succes je kunt het!
Ik ga morgen beginnen met Champix, ben benieuwd! Succes!
Ik kroop huilend over de vloer

En trok de haren uit mijn hoofd

Ik werd er knettergek van

Gauw weggegooid en een peuk gaan roken

Wat een zooi was dat zeg
quote:frutseltje93 schreef op 05 februari 2014 @ 21:02:

Ik ga morgen beginnen met Champix, ben benieuwd! Succes!Succes
Superspul. Na 26 jaar een verstokte roker nu alweer ruim 2 jaar gestopt. Heb maar de halve dosis geslikt en ook maar 2 maanden.

Maar het beste is dat je er zelf achterstaat. Je kan elk medicijn gebruiken maar als de ' knop' niet om is dan heeft het ook geen nut.

Ik ben dagelijks zo blij dat ik toen de stap genomen heb. Moet wel eerlijk zeggen dat het me wel 5 jaar heeft gekost om te gaan stoppen. Maar toen stond ik er ook niet 100% achter.

Als je wilt dan lukt het en de champix geeft dat laatste zetje.

Succes!!
Vriend heeft 2 weken Chanpix gebruikt maar werd er hondsberoerd van (misselijk, duizelig en voelde zich down). Gestopt met de Champix maar gelukkig ook op eigen kracht gestopt met roken.

Zelf al langere tijd gestopt en mijn ervaring is: als je echt wil stoppen en er voor 100% achter staat dan is je wilskracht en doorzettingsvermogen meer waard dan alle medicijnen, nicotinepleisters en welke hulpmiddelen dan ook.

Heel veel succes!
Marloes, hoe gaat het? Zag dat maandag je stopdag was. Hou je het een beetje vol?

Morgen dag 8, mijn stopdatum. Ik ben er klaar voor, klaar voor een niet stinkend en luchtig leven ;)

Ik heb weinig tot geen last van de champix. Vooral de eerste dag had ik lichte zeurende hoofdpijn en wat misselijk. Dit werd iedere dag minder en ik heb nu nergens geen last meer van. Overigens had ik veel heftigere bijwerkingen gehad omdat ik voor aardig wat stofjes overgevoelig ben. Dus me is helemaal happie de peppie.

Ben erg benieuwd hoe het met je gaat!
'Gehad' moest 'verwacht' zijn ;)
Mijn ex, die vanaf zijn 12e tot zijn 33e aan een stuk door heeft gepaft, is er probleemloos mee gestopt. Geen bijwerkingen, en bovendien geloof ik dat de "bijwerkingen van Champix" merendeel ontwenningsverschijnselen zijn van nicotine, dat wordt vaak voor het gemak even over het hoofd gezien. Dat je je depressief nerveus en rusteloos voelt, bijvoorbeeld.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Plus niet te vergeten het afscheid nemen van een gewoonte, een "vriend", een zenuwendemper, een tijddoder, een afleiding, een stressreductor, gezelschap, een ontspanningsmomentje, een pauze-excuus, een troost, en nog veel meer. Als dat niet depressief maakt...
VC heeft gelijk, Veel bijwerkingen van Champix zijn moeilijk te scheiden van mogelijke ontwenningsverschijnselen. Hoe dan ook, ik ken in mijn omgeving alleen succesverhalen. Het maakt het stoppen echt een stuk makkelijker.
Mijn schoonzus is ook m.b.v champix gestopt, maar werd toen zwanger en direct moeten stoppen, ook met roken natuurlijk.

Wat ik me alleen afvraag ; wordt het nou wel of niet vergoed dit jaar?
Ik kreeg er ontzettend levendige dromen van.

En voornamelijk heel eng, ik durfde bijna niet meer naar bed 's nachts.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:delite schreef op 12 februari 2014 @ 12:30:

Ik kreeg er ontzettend levendige dromen van.

En voornamelijk heel eng, ik durfde bijna niet meer naar bed 's nachts.

Ook dit is een lichamelijk afkickverschijnsel van nicotine en komt dus (ws) niet door de Champix.

Voordat iedereen hier af gaat lopen geven op Champix (alsof dat de boosdoener is, en niet de nicotine), hier een uiteenzetting over

Ontwenningsverschijnselen van nicotine

en hier nog wat kenmerken van psychische afkick van nicotine;

Psychisch afkicken
quote:shoppen schreef op 05 februari 2014 @ 21:57:

Ik kroop huilend over de vloer

En trok de haren uit mijn hoofd

Ik werd er knettergek van

Vervelend he die ontwenning van een verslaving.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar m'n man heeft het gebruikt om van het roken af te komen, wat gelukt is en nu al 2 jaar niet meer rookt.

Hij werd wel misselijk van de pillen, slikte daarom maar de helft van de dosis, daarna en verder nergens last van gehad.

En weet niet wie het zei geloof @Ronniemitchel dat ze zo duur zijn ? Hij kreeg ze destijds vergoed door zorgverzekeraar.
quote:fresiah schreef op 12 februari 2014 @ 20:21:

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar m'n man heeft het gebruikt om van het roken af te komen, wat gelukt is en nu al 2 jaar niet meer rookt.

Hij werd wel misselijk van de pillen, slikte daarom maar de helft van de dosis, daarna en verder nergens last van gehad.

En weet niet wie het zei geloof @Ronniemitchel dat ze zo duur zijn ? Hij kreeg ze destijds vergoed door zorgverzekeraar.Ik heb het indertijd zelf moeten betalen.
quote:Very__Cherry schreef op 12 februari 2014 @ 17:23:

[...]

Vervelend he die ontwenning van een verslaving.Ik droom er af en toe nog van dat ik een sigaret aan het roken ben, en als ik bij andere mensen in huis ben die roken,heb ik heel af en toe de neiging om te vragen of ik ook een peuk mag, gelukkig is het enkel een neiging
quote:Very__Cherry schreef op 12 februari 2014 @ 17:13:

[...]

Ook dit is een lichamelijk afkickverschijnsel van nicotine en komt dus (ws) niet door de Champix.

Voordat iedereen hier af gaat lopen geven op Champix (alsof dat de boosdoener is, en niet de nicotine), hier een uiteenzetting over

Ontwenningsverschijnselen van nicotine

en hier nog wat kenmerken van psychische afkick van nicotine;

Psychisch afkicken

Is ook een bijwerking van nicotine ja, maar het is mij niet gelukt om te stoppen mbv Champix.

3 jaar later wel door gewoon cold turkey te stoppen.

En toen had ik idd ook wel levendige dromen, maar niet te vergelijken met wat ik 's nachts allemaal meemaakte op Champix.

Overigens probeer ik Champix absoluut niet af te raden, want het is bewezen effectief, maar als er naar ervaringen gevraagd wordt... Nou, dat was de mijne.
http://ekebynight.wordpre ... /09/champix-bijwerkingen/

En voor de volledigheid hier de lijst met bijwerking van Champix.

Het zijn er nogal wat.

En nogmaals, ik ben er zeker voor om het te proberen, want zeer effectief.

Ik denk zelf dat het mij toen niet lukte met Champix veel meer te maken heeft met het feit dat ik er zelf niet echt achter stond, dan met het middel op zich.
Tja. Heb je de lijst van mogelijke bijwerkingen van Paracetamol al eens bekeken? Of (oh, horror) van je anticonceptiepil? Tot trombose en longembolie aan toe.

Maar ja, iedereen mag zelf keuzes maken. Longkanker is er een van.
quote:Very__Cherry schreef op 13 februari 2014 @ 00:42:

Tja. Heb je de lijst van mogelijke bijwerkingen van Paracetamol al eens bekeken? Of (oh, horror) van je anticonceptiepil? Tot trombose en longembolie aan toe.

Maar ja, iedereen mag zelf keuzes maken. Longkanker is er een van.Ben het met je eens. Snap ook niet dat mensen zich druk maken om mogelijke bijwerkingen van een middel wat je kan helpen met stoppen met roken. De bijwerkingen van roken zijn net even iets erger..
quote:Very__Cherry schreef op 13 februari 2014 @ 00:42:

Maar ja, iedereen mag zelf keuzes maken. Longkanker is er een van.Volgens mij zeg ik vrij duidelijk dat ik er zeker voor ben om het te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven