Uitgerekend in oktober 2014!

31-01-2014 08:45 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,

Sinds maandag weet ik dat ik zwanger ben en het lijkt me leuk om met meiden een eigen groepje te beginnen.

Wie is er nog meer in oktober uitgerekend? Wees welkom...
Hier ook een eerste kwaaltje, (naast dan de steken in de buik). Gevoelige borsten! Dat heb ik echt al jaren niet meer gehad, heel bijzonder!

Verder heb ik niet het idee dat ik extra moe ben ofzo. Gisteren nog lekker 2 uur gesport. Ik vind dat wel een klein beetje eng, maar je schijnt gewoon door te kunnen gaan met de sporten die je al deed en dan gewoon niet te gek doen.

Ik heb wel extra trek, maar ik eet nog niet meer. Dat schijnt in het eerste trimester niet nodig te zijn. Ik verdeel m'n eten wat meer over de dag, zodat ik iedere 2 uur wat kan eten (als ik dat nodig heb).

En natuurlijk heb ik me aangemeld voor Moeders voor Moeders! Ook hier ging het niet vanzelf en alhoewel ik de injecties niet nodig gehad heb (alleen Clomid nodig gehad), weet ik natuurlijk heel goed hoe het is als je wat hulp nodig hebt. Ik hoop dat ze snel bellen voor een afspraak!
Een tabel lijkt me ook leuk! Ben alleen niet zo handig...

Ik ben echt de hele dag licht misselijk en zie er uit als een vaatdoek.

Verder kan ik niet wachten om het aan de andere kinderen te vertellen, ik ben zo benieuwd hoe ze zullen reageren. Deze zwangerschap komt echt als een volkomen verrassing, de jongste wordt deze maand 5 jaar. Wel weer even helemaal omschakelen:-)

Nou meiden vandaag is een echte zenuwdag. Mijn jongste moet zo onder narcose voor buisjes en neus en keelamandelen knippen. Ik vind het echt zo zielig en kan er helemaal niet tegen nu. Daarom is mijn man meegegaan naar het ziekenhuis.
Hallo Meiden,

Van harte gefeliciteerd allemaal!!

Vinden jullie het goed als ik mij hierbij aansluit?!

Zondag ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. 10 oktober zal de uitgerekende datum zijn. Ik ben nu 4 weken en 5 dagen.

Zoo spannend allemaal! Ik vindt het nog erg onwerkelijk!

Het liefst wil ik het aan iedereen vertellen, maar mijn vriend en ik houden het nog even geheim, omdat mijn zwangerschap niet zonder complicaties zal verlopen helaas i.v.m. een auto -immuun ziekte. Ik zal echt tot 10 - 12 weken moeten wachten. Ik heb zelf totaal geen eetlust meer, rommelende darmen en soms een vlaag van misselijkheid.
Leuk al die verhalen! We zijn 8 maanden 'bezig geweest' en ik had al een verwijzing voor de gynaecoloog omdat ik nog niet zwanger was en 1 dag voor de afspraak met de gynaecoloog deed ik een positieve test

Ik ga vanmiddag of morgen de verloskundige bellen. Heel spannend allemaal!!
Wat leuk trouwens, al die reacties van de oktober 2013 moeders. ;) Hopelijk kunnen wij over een jaar ook zo inbreken in het 2015 topic!
..
...
Wauw wat goed gedaan die tabel!

Mijn gegevens: 34/35, 1e kindje, ehhh...wat is NOD precies?

Oh en miezemuis, wat zielig voor je kleintje! Maar vergeet niet dat ze later alleen de lieve zuster en het onbeperkt perenijsjes mogen eten herinneren :-). Veel beterschap gewenst.

Oh en hier geen enkel symptoom, beetje opgeblazen boobies (geen enkel probleem mee haha), beetje moe en honger. Maar die laatste twee symptomen heb ik eigenlijk altijd....
Haha NOD is niet ongesteldheidsdag (toch?) ik heb het ook moeten opzoeken.

Mijn gegevens: 36/34 eerste kindje en NOD is 1 feb
Pluusje, whoo ziet er strak uit!

Mijn gegevens:leeftijd 37/38

kindje 5e

NOD 26-01

opmerking: 6 maart vk en eerste echo

Charlie, ja ik hoop idd dat ze zich dat alleen nog herinneren later. Zit hier al de hele ochtend niks te doen,heb er buikpijn van.
Wat goed van de tabel!

Mijn gegevens: 29/27, 1e kindje, NOD weet ik niet want onregelmatige cyclus.
Gekke term... Klinkt als ZOAB, zeer open asfalt beton. Vind ik ook zo'n in elkaar geknutselde term. Ik heb geen idee, zo regelmatig was mijn cyclus niet. Is het een idee de uitgerekende datum te vermelden? Lijkt mij heel leuk om te zien van iedereen!

En heb trouwens wel een vervelend symptoom; namelijk angst dat het mis zal gaan. En angst dat het hebben van angst niet goed is en dat het dáardoor mis zal gaan.... *zucht*
Hallo allemaal!

Ten eerste gefeliciteerd allemaal!

Is er nog ruimte voor een extra zwangere?

Sinds maandag weten we dat ik zwanger ben van ons tweede kindje.

Voor zover nog geen klachten gelukkig.

Miezemuis: wat fin dat je dan meteen een echo hebt. Onze verloskundige heeft helas geen echospul dus dat mogen we erna doen.

Pluusje: super dat je weet hoe het gaat met tabellen. Mijn gegevens:

32 jaar, 2e kindje. Uitgerekende datum: waarschijnlijk 8 oktober.
Mooie tabel!!!!

Mijn gegevens 30 partner 27, dit wordt ons eerste kindje.

Mijn nod weet ik niet exact, denk 31.01.14 . Eerste dag van laatste menstruatie was 1.1.14.

18 feb eerste echo en vind het heeeel spannend!
@charliedeparlie, ik heb dat ook wel een beetje. Vooral de periode tussen het moment dat ik erachter ben gekomen en het moment dat ik naar de verloskundige zie ik tegen op. Je zou bijna om de zoveel tijd weer even een testje gaan doen hihi
Wat top, een tabel! Eigenlijk zou degene die het onderwerp geopend heeft deze in zijn/haar openingspost moeten zetten. Misschien is dat te regelen als alle gegevens zijn ingevuld?

En inderdaad, misschien niet NOD maar uitgerekende datum erop zetten?

In ieder geval:

- ik ben 30, man 32

- 1e kindje

- NOD 31 januari/ uitgerekende datum 10 oktober

- 25 februari eerste echo

Top dat je dit doet pluusje!
Hoi Dames,

Hier wel even een berichtje van mij... helaas voorlopig niet echt positief nieuws.

Een week na mijn positieve test kreeg ik nadat ik gevreeën had met mijn vriend last van een bloeding.

Dit hield eventjes aan en daarna werd het bruin.

De verloskundige gebeld en die gaf aan dat het een contact bloeding kon zijn. Toen op maandag weer wat bloed verloren en daarna weer bruin tot nu. Inmiddels al een aantal keer weer contact gehad met de vlos en het is nu even afwachten wat er gaat gebeuren.

Het bloedverlies zet dus niet door elke keer dus van een miskraam kan nog niet gesproken worden maar goed is het natuurlijk niet want ik blijf dus wel wat bruin verliezen.

Ik heb nu een vroege echo met 7 weken en tot die tijd is het gewoon afwachten.

Als het mis is, is dat heel erg maar nu niet wetende wat er gaat gebeuren vind ik helemaal zwaar. Je kunt nu niets doen behalve wachten... zo ontzettend frustrerend!!
@Loetje84: wat ontzettend naar dat je nu zo in onzekerheid verkeert! Maar er is vast niets aan de hand, keep the faith!
@Loetje: wat lijkt me dan schrikken! Hoe ver ben je nu, en over hoeveel dagen mag je de echo dus?

Succes!
Ik ben nu 5 weken en 5 dagen en mag met 7 weken een echo op de 17e dus dat duurt nog wel even.

Dus tot die tijd is het gewoon echt afwachten.... zelf denk ik dat het gewoon klaar is.

Kwaaltjes zijn beetje tegenstrijdig. Zondag was ik op en af misselijk en ook overgegeven (was de eerste keer) en gister ben ik om 21:00 uur naar bed gegaan omdat ik echt ontzettend moe was maar mijn borsten voel ik weer minder sinds dit gebeuren.

Maar die kwaaltjes kunnen ook komen omdat ik nog geen miskraam heb gehad voor mijn gevoel. Ik zal vrijdag weer een keer gaan testen. Maandag morgen had ik nog wel een positieve test maar geen knaller (had ik ook niet tijdens de eerste test)
Kop op Loetje! Ik duim voor je.

Mijn gegevens; ik 28, vriend 30. 1e kindje, nod is 2-2
Ik duim ook voor je Loetje🍀🍀
Ik heb de tabel 'geleend' uit een andere topic met dank aan Brummer!

Ik heb de tabel zoveel mogelijk ingevuld. Laten we in plaats van NOD inderdaad de uitgerekende datum gebruiken.

@bb14: het is ook de bedoeling hoor, dat als de tabel af is, dan vraag ik of Miezemuis de tabel in haar topicstart zet.

@loetje84: heel veel sterkte meid, hopelijk valt het allemaal mee!

@charliedeparlie: dat zijn de hormonen! Het zijn vaak meer hormonsters maar goed.. proberen om niet te piekeren hoor, makkelijker gezegd dan gedaan. Op tijd naar bed en lekker ontspannen, leuke dingen doen
Jeetje loetje, hoop dat het bloedverlies niet doorzet en dat er gewoon een hartslagje te zien is op 17 februari.

Voor de tabel is het misschien handiger om de uitgerekende datum toe te voegen, en niet nod.

Mijn gegevens: 29 / 37 tweede kindje, 4 okt uitgerekend.
Hormonsters haha. Goed om te weten, thanks! Wist niet dat je daardoor ook ging piekeren en angstig werd. Maar goed, als het erbij hoort; prima, dat stelt me al gerust.

@Loetje84 Duimen voor een goede echo! Je lichaam geeft soms ook signalen af die niets blijken te zeggen.

En @muzieknootje, ik heb nog een stapel tests liggen, ga er echt wel nog een paar doen de komende weken hoor, veel te leuk om dat streepje te zien verschijnen haha, waar je al niet blij mee kunt zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven