Werk & Studie alle pijlers

Wat moet ik doen?

07-02-2014 12:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer eens met een dilemma. Al een tijdje ben ik aan het solliciteren en laatst mocht ik dan eindelijk weer eens ergens op gesprek komen. Het gesprek verliep heel goed en twee dagen later werd ik gebeld dat ze me een contract wilden aanbieden. Erg blij natuurlijk! Al viel het salaris en de secundaire voorwaarden die me tijdens het gesprek werden meegedeeld enorm tegen.

Diezelfde dag echter werd ik ook benaderd door een andere werkgever met een uitnodiging om op gesprek te komen. Dit zal aanstaande maandag plaatsvinden.Hoewel ik een behoorlijke reistijd zal hebben, heeft deze werkgever me veel meer te bieden en heeft deze dan ook mijn absolute voorkeur.

Ik ben eerlijk geweest tegen werkgever A en heb verteld dat ik nog een gesprek heb op maandag en dat ik graag wat bedenktijd zou willen. Ze hebben me meegedeeld dat ze tot maandagmiddag uiterlijk willen wachten. Hoewel ik dan wel weet of ik door ben naar de volgende ronde, is het natuurlijk zeer onwaarschijnlijk dat ik dan al weet dat ik het ook geworden ben.

Wat zouden jullie doen? Het contract bij A verspelen en hopen dat je bij B terecht kunt?
En er zijn nog 10 dagen tot de 17e he?

Laat je niet opjagen, ZIJ stellen het contract dusdanig op. Daar heb jij geen boodschap aan, jij hebt nog gewoon werk en geld op de rekening. Laat je niet opjutten en zo in een wurgcontract jagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 07 februari 2014 @ 14:57:

[...]

Ze hebben dus haast, dat is mooi. Geef aan dat je het contract hebt doorgelezen, dat je er erg blij mee bent, maar dat je nog wat zaken ziet waar je het over wilt hebben. O.a. salaris, concurrentiebeding en zo zijn er vast nog wel meer dingen die je nu pas ziet in het contract die voor je ligt. Geef aan dat je daar graag begin volgende week over wilt praten. Ze gaan echt niet zeggen, take it or leave it. Dit is een hele slimme zet van ze, jij voelt nu druk dus teken je straks voor iets waar je niet achter staat. Zij hebben haast met deze functie en er is jou een 2e gesprek toegezegd. Bel ze vanmiddag nog op en vraag om een gesprek begin volgende week. Laat je niet verleiden om voor de telefoon al uitspraken te doen. Refereer ook aan hun belofte dat er een 2e gesprek zou komen.Het lijkt er inderdaad op dat ze bewust een druk creeren opdat ik snel alles teken zonder nog ergens naar te vragen. Ze zijn helaas nu niet meer bereikbaar dus ik zal ze maandag bellen en vragen om een gesprek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven