Jonge (aanstaande) ouders tot 23 jaar!

07-02-2014 21:37 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij open ik een topic voor jonge moeders of aanstaande moeders! Of natuurlijk moeders die een kinderwens hebben op jonge leeftijd!!

Hier kunnen we steun van elkaar krijgen ivm onze leeftijd!

Brand los!!
Veel plezier! Al ben ik wel benieuwd hoeveel "oudere" moeders zich hierin gaan mengen..
Veel te jong!

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op vrijdag 07 februari 2014 22:05 Veel te jong!Hahahaha, nummer 1.
Waarom tot 23? En waarom zou je meer steun nodig hebben als 23 jarige en niet meer als 24 jarige?
quote:Derpina schreef op vrijdag 07 februari 2014 22:14 Waarom tot 23? En waarom zou je meer steun nodig hebben als 23 jarige en niet meer als 24 jarige?Ik vind 23 jaar niet eens zo jong, sorry.
Ik voel me gepasseerd ben 23 en zwanger en 24 als de baby er is .
Uitzonderingen daar gelaten. Maar ik ben bijna 20 en bezig met een kinderwens. En aangezien de leeftijd krijg je vaak rare reacties ;) en dat ene jaartje gaan we niet moeilijk over doen derpina ;)
Haha, voor jou!
quote:rossita719 schreef op vrijdag 07 februari 2014 22:18 Uitzonderingen daar gelaten. Maar ik ben bijna 20 en bezig met een kinderwens. En aangezien de leeftijd krijg je vaak rare reacties ;) en dat ene jaartje gaan we niet moeilijk over doen derpina ;)Die rare reacties vind je nu raar, als je ouder bet ga je die reacties misschien beter snappen. Niet om rot te doen, om een vooroordeel te hebben.. Ik bedoel; ik ken je situatie niet.
Oh, maar heb er geen behoefte aan hoor .

Zie niet in waarom ik "meer" steun nodig zou hebben als een andere toekomstige ouder. Maar wat dat betreft ben je zelf dus blijkbaar erg onzeker over je leeftijd komt op mij dus niet volwassen over.
Dankje Ranny doet me goed!
quote:ranny1989 schreef op 07 februari 2014 @ 21:41:

Veel plezier! Al ben ik wel benieuwd hoeveel "oudere" moeders zich hierin gaan mengen..Present.
Ik! 19 jaar
Trots!
Kind krijgt kind! Nee toch!
Waar is het Tina forum als je het nodig hebt.
Het Viva forum is papaja.
Ongelofelijk ga eerst eens wat opbouwen. Je loopt op zo'n jonge leeftijd dalijk enorm achter de feiten aan.
Ben 22 en ook moeder.

Maar jij hebt dus een kinderwens? Je vriend ook? En zijn jullie ook aan het proberen om zwanger te raken..?
Jaaa ik ben 22 en word mama in de zomer!
En wat is jouw situatie to?
Ik ben nu 30 en twee kinderen van 9 en 5.

Als jonge moeder heb ik veel vooroordelen over me heen gekregen. Waardoor ik over heb willen compenseren. De wereld en mezelf laten zien dat ook als je 'jong' bent het wel goed kan doen.

Mijn dochter vindt het nu te gek dat ik jong ben, de mama's van in de 40 op school vindt ze vrij oud. Nu nog niet hoor maar dadelijk als ik 16 ben zijn die mama's al in de 50 en jij nog niet! Daar wordt dochter blij van. Overigens heb ik het altijd belangrijk gevonden om mijn kinderen een goede toekomst te kunnen geven, dus ik ben géén thuismoeder en ik zorg ervoor dat ik 'economisch zelfstandig' en 'financieel gezond' ben.

De opmerking hier dat als je jong moeder bent je achter de feiten aanloopt klopt niet. Maar dan moet je wel wat van je leven maken. Ik ken ook meiden die jong moeder werden, net hun middelbare hebben afgemaakt en daarna of thuis zijn gebleven of achter de kassa gaan zitten voor een paar uur. Dat vind ik wel kwalijk want je moet je kinderen financieel wel iets kunnen bieden. En als je geen opleiding gaat doen en gaat werken dan loop je wel achter de feiten aan!
quote:meesje2010 schreef op 08 februari 2014 @ 08:23:

De opmerking hier dat als je jong moeder bent je achter de feiten aanloopt klopt niet. Maar dan moet je wel wat van je leven maken. Ik ken ook meiden die jong moeder werden, net hun middelbare hebben afgemaakt en daarna of thuis zijn gebleven of achter de kassa gaan zitten voor een paar uur. Dat vind ik wel kwalijk want je moet je kinderen financieel wel iets kunnen bieden. En als je geen opleiding gaat doen en gaat werken dan loop je wel achter de feiten aan!I say aaaamen!
Occam's razor
hallo,

ik ben 22 en ben sinds december gestopt met men pil. ik en mijn vriend zijn bijna 5 jaar samen, we wonen nu 4 jaar samen en het lukt goed, wij denken nu aan een eerste kindje. ik zou graag een jonge mama zijn .zodat hier eerder verteld is ze niet moeten denken dat de oma de kinderen komt ophalen van school.

ik denk dat je aan een leeftijd van 22 ook een kind kan opvoeden.

ik ben dan ook geen uitgaander , heb een eigen huis. auto... en spaargeld voor een kindje, ik denk dat dit dan ook een goede situatie is om een kind in groot te brengen.

conclusie je eigen ouders zien je kinderen ook opgroeien en hebben er ook geniet van.

ik hoop dat ik snel zwanger mag worden want we zijn al begonnen sinds december en nog steeds niets.

groetjes,

wiennie
Ik weet niet hoor, maar toen ik 22 was had ik een universitaire master op zak en was ik fulltime aan het werk. Ik had toen geen relatie, dus geen kinderen, maar als dat wel zo was geweest, dan was dat in principe een prima tijd geweest om kinderen te krijgen.

Elke situatie is anders. Kinderen krijgen op 'jonge' leeftijd is niet perse een probleem, als je je leven op orde hebt. Ik denk soms dat ik toen beter tegen de gebroken nachten had gekund dan nu (ben nu 31 met een baby).

Succes met je topic.
ja dat is het hem, als je jonger bent kan je beter tegen het geschreeuw denk ik, ik hoor dikwijls zeggen van mensen, kinderen moet je hebben als je jong bent ! want ik kan er niet goed meer tegen zeggen ze dan.

ik denk als je de middelen hebt om ervoor te zorgen en een stabiele relatie dat dit goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven