Gezondheid alle pijlers

niet helemaal kunnen ontlasten

09-02-2014 13:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Vezels!

Eet roggebrood, bananen, volkorenbrood, bonen.

Geen rijst, dat heeft een stoppende werking.

Veel drinken, voldoende lichaamsbeweging helpt ook, maar vooral: vezels!
ontbijtkoek, koffie, gedroogde pruimen
Misschien heb je een verzakking. Dan blijft er nog ontlasting achter in je darm. Fysio therapie helpt daar tegen.
Daar heb ik ook over gedacht Single lady maar daar lijkt het niet naar. Twee jaar geleden heb ik een prolaps gehad waarbij de ontlasting niet naar buiten pastte en mijn darm naar buiten kwam via de vagina. Maar daarna weer keurig terug is gegaan. Ik ben direct gecontroleerd toen dat gebeurde ben me toen helemaal kapot geschrokken.

De huisarts vertelde me dat zoiets kan gebeuren , maar ik heb er serieus trauma's aan overgehouden.

Sinds die tijd ben ik twee keer gecontroleerd bij de gynaecoloog en die vonden ook niks wat niet goed zat.

Dus die kans lijkt me erg klein , maar het is me ook wel door het hoofd geschoten hoor.
Zeker als je al een prolaps gehad hebt zou ik denken aan een verzakking. Misschien was het de vorige keer nog niet duidelijk maar omdat je nieuwe klachten hebt is het toch wel verstandig om het opnieuw te bespreken.
Zeker met deze voorgeschiedenis gewoon een arts bezoeken!
Misschien wel. Ik heb dit sinds een dag of 2 en ook niet zo heel erg vezelrijk gegeten.

Normaal wel dus ik kijk het nog even aan.

Als het niet verandert dan zal ik dat zeker doen.

Maar het is nu pas een dag of 3.En als ik met dingen bezig ben dan merk ik er ook niets van.

Soms denk ik ook wel dat dingen psychisch zijn , omdat dit me zo'n schrik heeft opgeleverd toen en het afgedaan werd met" ach dat komt vaker voor hoor dat zoiets eenmalig gebeurd"

Pas later realiseerde ik me dat het me echt van mijn nummer heeft gebracht dit hele gebeuren.

Ik heb toen in een reflex de darmen terug geduwd en die zijn netjes weer terug gegaan op de plek waar ze horen en toen ruim 1.5 jaar nooit geen last gehad bij ontlasten.

Lastig dit soort dingen...
Ik heb ook vaak dat ik alles niet in 1x kan uitpoepen. Soms moet ik wel eens 3 à 4x per dag met een tussentijd van 1 tot 2 uur. Er komt dan elke keer een beetje en soms moet ik 'meedrukken' op mijn billen. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Dat herken ik eigenlijk niet prinsje.
Probeer inderdaad eens meer dingen te eten die wat meer laxerend werken.

Mocht dat niet helpen dan is het in ieder geval geen probleem wat verkeerde voedsel betreft. In dat geval zou ik even een afspraak met de huisarts maken om het te laten onderzoeken.
quote:prinsje schreef op 09 februari 2014 @ 19:39:

Ik heb ook vaak dat ik alles niet in 1x kan uitpoepen. Soms moet ik wel eens 3 à 4x per dag met een tussentijd van 1 tot 2 uur. Er komt dan elke keer een beetje en soms moet ik 'meedrukken' op mijn billen. Zijn er meer mensen die dit hebben?Toevallig heb ik dit ook, en kom ik net bij de dokter vandaan voor iets anders maar gaf zij aan dat bekkenbodemtherapie schijnt te helpen!
Misschien is een poepkruk iets voor je?

Meer informatie en een filmpje: http://www.groenevrouw.nl/poepdokter/

Poepen op een krukje

Het kan zijn dat je op het toilet niet alles kwijtraakt en dat er wat ontlasting achterblijft in je dikke darm. Waarom? Omdat een toilet een volkomen verkeerde houding geeft om te poepen. Je zou het niet zeggen, maar een mens is niet gemaakt om te zitten als hij poept. Van nature horen we te hurken om ons te ontlasten.

Maakt dat uit? Behoorlijk, zo blijkt. Als je staat, trekt een spier aan rondom het onderste gedeelte van je darmen, waar je dikke darm overgaat in je endeldarm. Als je zit zoals op een stoel of op het toilet, ontspant deze spier zich slechts gedeeltelijk. Hierdoor moet de ontlasting nogal moeite doen om naar buiten te komen. Als je hurkt, ontspant deze spier zich volledig en kan alles soepel passeren. Geloof je me niet? Kijk hier maar eens, dit geweldige filmpje legt het allemaal uit en biedt ook gelijk de oplossing.

Hurken dus. Met een krukje waar je je voeten op kunt zetten terwijl je zit. Een mooi krukje van kersenhout dat precies om je toiletpot past. Of nou ja, een heel gewoon krukje van de Ikea of de Blokker doet het ook. Minder chique maar wel net zo effectief en een stuk goedkoper.

Dus misschien is dat iets voor je, een 'poepkruk'.
Het schijnt dat veel chinezen in Nederland hurken op de wc, dus met hun voeten op de bril. Inderdaad om dezelfde reden als bovenstaande; de natuurlijke houding om te ontlasten is gehurkt. In veel landen zijn daarom de hurk-wc's (die je voeten overspoelen bij het doortrekken enzo ) nog veel meer terug te vinden.

(stond een tijdje terug in ik geloof de Sax, of de krant)

Ik doe er sinds ik dat heb gelezen soms mijn voordeel mee
Ik heb dat stukje ook gelezen idd,

Hier staat standaard een krukje op de wc waarop we onze voeten zetten.

Ik heb ook weleens gelezen dat je als je zo zit dat je lichaam na een aantal minuten zelf weet dat het de darmen moet leegmaken door die houding.
Als je een verzakking hebt blijft er ontlasting achter in een lus die eigenlijk de vagina binnenkomt. Als je dan tegendruk geeft op je perineum of op je billen dan komt het er vaak wel uit.

Als je zoiets hebt ga dan naar de huisarts voor een verwijzing voor een speciale bekken bodem fysio.
Dat heb ik gelukkig niet Single Lady hier is het gelukkig bij 1 keer gebleven. Daarna heb ik echt laten checken of mijn vaginawand nog stevig was. En dat was zo...

Maar schrikken is zoiets wel hoor als het je overkomt.
Ik ga poepen met een krukje zeker proberen!
quote:Ephina schreef op 09 februari 2014 @ 15:15:

Zeker met deze voorgeschiedenis gewoon een arts bezoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven