Zomervakantie Slovenië met kind van 3
zaterdag 25 oktober 2025 om 22:57
Komend jaar willen we in juni o.a. een week naar Slovenië. We zijn oriënterend op het land, de verschillende gebieden, etc maar we zijn ook het type boekers dat graag tips van anderen overneemt 
Wat we zoeken: een plek/accommodatie voor een week in een mooi gebied waar het nodige te doen is met een kind van (dan) 3,5. We zouden graag mooie wandelingen maken en raften bijvoorbeeld, maar met een peuter mag het wat minder spectaculair
en zijn korte wandelingen, rodelen, leuke plaatsjes etc. meer waar we ons op richten.
Uiteraard struin ik online het nodige af. Maar mocht jij een tip hebben qua locatie, gebied, accommodatie of to do's, dan lees ik het graag! We houden wel van comfort als in mooie fijne en schone plek, maar zijn niet van de echt luxe of all-inclusive accomodaties.
Wat we zoeken: een plek/accommodatie voor een week in een mooi gebied waar het nodige te doen is met een kind van (dan) 3,5. We zouden graag mooie wandelingen maken en raften bijvoorbeeld, maar met een peuter mag het wat minder spectaculair
Uiteraard struin ik online het nodige af. Maar mocht jij een tip hebben qua locatie, gebied, accommodatie of to do's, dan lees ik het graag! We houden wel van comfort als in mooie fijne en schone plek, maar zijn niet van de echt luxe of all-inclusive accomodaties.
zondag 26 oktober 2025 om 07:07
zondag 26 oktober 2025 om 10:48
maandag 27 oktober 2025 om 15:00
Als badplaats heb je natuurlijk Piran en ook het meer van Bled is erg mooi ! (beiden wel toeristisch)
Behalve Ljubljana vond ik ook Kamnik een mooi stadje, het gebied daarnaast 'kamniška bistrica' is heel mooi voor bv wandelingen.
Wij hebben toen overnacht in zo'n houten berghutje, erg back to basic,maar volgens mij was er soortgelijks ook wel in de wat meer luxe uitvoering te vinden
Behalve Ljubljana vond ik ook Kamnik een mooi stadje, het gebied daarnaast 'kamniška bistrica' is heel mooi voor bv wandelingen.
Wij hebben toen overnacht in zo'n houten berghutje, erg back to basic,maar volgens mij was er soortgelijks ook wel in de wat meer luxe uitvoering te vinden
vrijdag 31 oktober 2025 om 17:13
Ik weet niet of jullie bekend zijn met Oostenrijk. Maar ik denk heel eerlijk dat voor deze leeftijd Oostenrijk net wat meer te bieden heeft.
Denk aan activiteiten op de berg (speelplekken, knikkerbanen etc). Bv Hexenwasser in de regio Wilder Kaiser
Laat ik voorop stellen dat Slovenie absoluur ook een mooi land en zeker de moeite waard. Maar dat zou ik meepakken met een iets oudere leeftijd dan kunnen ze net wat meer.
As tussenstop zou je nog een dagje legoland kunnen doen dat maakt de reis nog wat korter.
(Wij komen zelf al jaren in Oostenrijk en vinden het fantastisch en iedere regio heeft iets te bieden) En zat leuke accommodaties geschikt voor jonge kinderen. (Evenals super leuke kinder hotels...)
Denk aan activiteiten op de berg (speelplekken, knikkerbanen etc). Bv Hexenwasser in de regio Wilder Kaiser
Laat ik voorop stellen dat Slovenie absoluur ook een mooi land en zeker de moeite waard. Maar dat zou ik meepakken met een iets oudere leeftijd dan kunnen ze net wat meer.
As tussenstop zou je nog een dagje legoland kunnen doen dat maakt de reis nog wat korter.
(Wij komen zelf al jaren in Oostenrijk en vinden het fantastisch en iedere regio heeft iets te bieden) En zat leuke accommodaties geschikt voor jonge kinderen. (Evenals super leuke kinder hotels...)
vrijdag 31 oktober 2025 om 22:38
Jazeker, we komen bijna jaarlijks in Oostenrijk, zowel in de zomer als in de winter. Slovenië willen we dit jaar combineren met een week Oostenrijk. In Slovenie kiezen we voor 'het rustige deel' omdat echte outdooractiviteiten inderdaad beter zijn voor als ons kind wat ouder is. Ik sla je Oostenrijk-tip ook op, dankjewel!studiemiepmiep schreef: ↑31-10-2025 17:13Ik weet niet of jullie bekend zijn met Oostenrijk. Maar ik denk heel eerlijk dat voor deze leeftijd Oostenrijk net wat meer te bieden heeft.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in