Leessnelheid

09-02-2014 14:00 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even ter vermaak op een druilerige zondagmiddag:

http://www.readventure.nl/nulmeting.html

Hoe snel lezen jullie?

Ik ben wel benieuwd wat zo het gemiddelde is Zelf zit ik op 1358 woorden per minuut.
5000 woorden.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik weet van mezelf dat ik snel lees en ik kwam op 464 woorden per minuut.
1113
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
463
1117, maar dit is een hele simpele tekst. Voor mijn studie red ik die snelheid echt niet als ik ook alles echt in me op wil nemen.
275. Maar ik denk dat het normaal, bij een goed geschreven tekst, meer zou zijn. Ik raakte nu regelmatig de draad kwijt, wat natuurlijk tijd kost.

Dat een bedrijf dat snellezen promoot, zulke slechte teksten op hun site aanbiedt, dat kan echt niet. Ik kan ze niet serieus nemen. Kromme formuleringen, spelfouten en 'overnieuw' in plaats van 'opnieuw'. Echt heel slecht zeg.
Vroeg me nog even af wat eigenlijk een normale leessnelheid is. Staat op die site nergens vermeld, wat ook heel slecht is. Want hoe kun je dan bij de nulmeting zien of jij het goed doet? Volgens wikipedia is het gemiddelde 240 woorden per minuut.

Kan me niet voorstellen dat hier dan getallen worden genoemd als 1100 en 5000. Heb je dan echt alle stof in je opgenomen? Kun je nog navertellen wat er stond?
1012 ik denk dat ik het wel kan na vertellen. Heb echter ook tijdens mijn studie snellezen gehad.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Apart. Ik ben een heel snelle lezer en kwam uit op 'slechts' 528. Iedereen hier die ruim twee keer zo snel gaat heeft dan vast al een cursus gedaan.
427 per minuut
Ik heb ook cursussen gehad in snel lezen inderdaad. Heb de stof in me opgenomen en kan het ook nog navertellen. Persoonlijk vind ik de site niet zo heel professioneel overkomen, mis onder andere inderdaad de informatie over wat het gemiddelde is.
Er stond dus wel wat het gemiddelde is, niet goed gelezen?
quote:stokst@@rtje schreef op 09 februari 2014 @ 14:31:

Vroeg me nog even af wat eigenlijk een normale leessnelheid is. Staat op die site nergens vermeld, wat ook heel slecht is. Want hoe kun je dan bij de nulmeting zien of jij het goed doet? Volgens wikipedia is het gemiddelde 240 woorden per minuut.

Kan me niet voorstellen dat hier dan getallen worden genoemd als 1100 en 5000. Heb je dan echt alle stof in je opgenomen? Kun je nog navertellen wat er stond?De gemiddelde leessnelheid wordt vermeld bij punt 1 van de tekst.....
Ik kom op 578 woorden per minuut. Ik weet van mezelf dat ik ook een snelle lezer ben, dus de uitslagen van boven de 1000 verbazen mij nogal.
quote:abarth schreef op 09 februari 2014 @ 14:53:

Ik kom op 578 woorden per minuut. Ik weet van mezelf dat ik ook een snelle lezer ben, dus de uitslagen van boven de 1000 verbazen mij nogal.

... en kloppen ook niet.

Boven de 1000 scoren maar punt 1 volledig over het hoofd gezien hebben??? Ik denk dat die mensen de tekst 'gescand' hebben maar overduidelijk niet in zich opgenomen...
quote:slwhisper schreef op 09 februari 2014 @ 14:54:

[...]

... en kloppen ook niet.

Boven de 1000 scoren maar punt 1 volledig over het hoofd gezien hebben??? Ik denk dat die mensen de tekst 'gescand' hebben maar overduidelijk niet in zich opgenomen...Precies, dat bedoelde ik ook.
HAHA!
Oh ja, haha, het stond er inderdaad wel. Maar door de slechte tekst is dat dus gewoon niet blijven hangen.

Mijn man leest ook vrij snel en zat rond de 500. Heeft geen cursus snellezen gedaan.
quote:stokst@@rtje schreef op 09 februari 2014 @ 14:57:

Oh ja, haha, het stond er inderdaad wel. Maar door de slechte tekst is dat dus gewoon niet blijven hangen.

Mijn man leest ook vrij snel en zat rond de 500. Heeft geen cursus snellezen gedaan.

Ach, zolang je niet pocht met een superscore en een bewering dat je echt alles in je opgenomen hebt geeft het niet hoor

Ik vond het ook een vage tekst!!
622 hier.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
538 en ik lees vrij snel.

Ik kan het ook wel na vertellen.
1308. Ik heb altijd al kunnen snellezen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
616
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
207 ik ben niet zo snelle lezer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven