Geld & Recht alle pijlers

blauwe envelop

09-02-2014 15:48 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ontvang je de opgave van de belasting over 2013?

Ik heb het idee dat ik hem voorgaande jaren al veel eerder in huis had?
Sowieso pas na 1 april omdat je tot 31 maart de tijd hebt om je gegevens in te dienen.
Ja weet ik, maar ik heb de aangiftebrief nog niet gehad, ik dacht dat die altijd begin januari kwam?
Die komt toch niet standaard?
Nee die krijg ik ook niet. Die heb je ook niet nodig om aangifte te doen
Krijg je er wel automatisch een als je in de zw en ww gezeten heb? of kan ik beter sowieso aangifte doen?

krijg je van t uwv trouwens een jaaropgave?
Been there, done that, got the T-shirt.
Apertura, ja je krijgt een jaaropgaaf, die staat waarschijnlijk al klaar bij mijnuwv.
quote:LillyFeeee schreef op 09 februari 2014 @ 15:52:

Ik heb hem wel standaard elk jaar gehad tot en met vorig jaar.....

Is er"iets veranderd?
Geen idee. Ik heb er nog nooit een gehad en doe al jaren braaf aangifte.
Kun je zonder dat bericht geen aangifte doen dan?

Nu ik er over nadenk heb ik zo'n brief al heel lang niet meer ontvangen. Ik weet dat ik vóór 1 april aangifte moet doen, daar heb ik die brief niet voor nodig.
wij slapen nooit.
Je mag altijd aangifte doen! Dat recht heb je gewoon.
Ik krijg ook nooit een brief, doe mijn aangifte online. Vanaf 1 maart is die ook al deels ingevuld, dat vind ik altijd wel zo makkelijk.
Ik heb hem al gehad. Maar ik woon dan ook in het buitenland, geen idee of dat ermee te maken heeft.
Ik krijg elk jaar een hele lieve brief dat ik geen aangifte HOEF te doen omdat ik waarschijnlijk toch niet bij hoef te betalen.

Doe ik geen aangifte, dan laat ik bijna een maandsalaris aan teveel betaalde belasting liggen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er intrappen.......
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:LillyFeeee schreef op 09 februari 2014 @ 15:52:

Volgens mij krijg je zo'n brief als de belastingdienst denkt dat je belasting moet betalen.

Als je belasting terug krijgt dan krijg je zo'n brief ineens niet.

Tenminste dat was bij mij het geval.
Wat een verdenkingen hier weer. De belastingdienst verstuurd ook brieven om mensen op de hoogte te brengen dat ze belasting terug kunnen krijgen. Zo een brief heb ik ooit gehad.

Verder weet ik niets van de logica van dit soort brieven.
quote:Snoesje666 schreef op 09 februari 2014 @ 16:30:

Ik krijg elk jaar een hele lieve brief dat ik geen aangifte HOEF te doen omdat ik waarschijnlijk toch niet bij hoef te betalen.

Doe ik geen aangifte, dan laat ik bijna een maandsalaris aan teveel betaalde belasting liggen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er intrappen.......Die brief heb ik dit jaar voor het eerst gehad,maar ga toch aangifte doen
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Het maakt helemaal niets uit of je zo'n brief krijgt. Je kunt gewoon het aangifteprogramma downloaden en aangifte doen. Overigens zou ik lekker wachten tot de vooringevulde aangifte die vanaf 1 maart te downloaden is. Veel makkelijker.
Als je aangifte MOET doen, dan krijg je van de belastingdienst een brief met daarin het bericht dat je voor 1 april aangifte gedaan moet hebben. Het is dan een aangifte plicht.

Je kan ook altijd uit eigen initiatief aangifte doen als je denkt dat dat wat oplevert of als je moet betalen. Dit kan je nu al doen.

Ook kan je als je weet dat je een verplichte aangifte moet doen gewoon nu al aangifte doen, zonder dat je de aangiftebrief heb gehad. Maar die komt nog wel, vorig jaar bij mij ook pas eind februari geloof ik.

Krijg je hem niet dan ben je niet verplicht om aangifte te doen.
Als je geen bericht krijgt dan ben je niet verplicht om aangifte te doen, tenzij je weet dat je wel belasting had moeten betalen.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Ik kreeg alleen een brief dat ik niet hoef te rekenen op uitstel. Ben ook niet altijd even tijdig geweest met insturen, dus ok.
quote:cavalier schreef op 09 februari 2014 @ 16:55:

[...]

Die brief heb ik dit jaar voor het eerst gehad,maar ga toch aangifte doenEn terecht. Vriendlief hier moet, ondanks de "u hoeft geen aangifte te doen over 2012" ineens dit jaar 800 euro zorgtoeslag van 2012 terug betalen. Gelukkig krijgt hij onverwachts ook 950 terug...
Ze slaan me niet over hoor. Vorig jaar kreeg ik een blauwe envelop met daarin een briefje met een link.
Ik heb een behoorlijke erfenis gehad, dus ik weet al wat ik moet gaan betalen, oke, ik wacht tot 1 maart en download dan het formulier
Meevallertje lijkt te zijn dat ze deze maand geen automatische afschrijving doen. Elf maanden, dus niet in januari. Dus dat wordt shoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven