Geld & Recht alle pijlers

bekeuring opgeschort en dan ?

08-02-2014 23:10 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei 2013 hebben wij een bekeuring gekregen voor het illegaal storten van afval, oftewel onze vuilniszak stond naast de container in plaats van er in. Dat had een reden en die heb ik toegelicht in een bezwaar.

In juni 2013 een brief ontvangen dat het is doorgestuurd naar het CVOM en de zaak wordt opgeschort.

We zijn inmiddels 8 maanden verder, ga ik nog iets horen denken jullie of wordt het kwijtgescholden ?
Waarschijnlijk heb je verzet ingesteld tegen een strafbeschikking? Die komen volgens mij op een kantonzitting en dan kan het wel tot 2 jaar duren voor je een zitting krijgt. Mensen denken vaak: ik heb nooit meer wat gehoord dus het zal wel goed zijn en dan valt er 1,5 jaar later opeens een oproep in de bus.
Heb al iets gevonden:

Afhankelijk van de drukte bij het OM, ontvangt u binnen enkele maanden na uw verzet tegen de strafbeschikking een schriftelijke reactie van de officier van justitie. Er zijn drie reacties mogelijk.

Reactie 1: De officier van justitie trekt uw strafbeschikking in. De strafvervolging wordt beëindigd, u bent onschuldig.

Reactie 2: De officier van justitie wijzigt de strafbeschikking. U krijgt een nieuw strafvoorstel. Dit is altijd een lagere straf.

Reactie 3: De officier van justitie legt uw zaak voor aan de rechter. U krijgt hiervoor een oproeping verdachte na ingesteld verzet.
Wat voor reden had je dan om het niet netjes in de container te doen?
Wij hebben alleen nog ondergrondse containers voor je afval. We gingen op vakantie en zaten met nog een zak afval. Container was vol (zal je net zien) en ging niet open. Er zaten vleesresten in dus om die zak nou 2 weken buiten te laten staan leek ons ook niet handig. Dus mijn man komt terug lopen en ziet op de plek van grofvuil (is bij ons in de straat een vaste plek) grof vuil staan met vuilniszakken. Dus ook andere buren hadden daar hun afval neergezet (zou de volgende dag opgehaald worden). Dus mijn man denkt mooi zet ik de zak daarbij.

We komen thuis van vakantie en er ligt een brief in de brievenbus met het verzoek te bellen.Dus ik bel,krijg een controleur aan de telefoon die mij doodleuk vertelde dat we illegaal afval hebben gestort en grof vuil hadden aangeboden wat niet was aangemeld. Que ? De boete is ¤ 340.

Ik viel bijna flauw, en bedacht me toen die vuilniszak. Dus ik leg het verhaal uit aan de ambtenaar maar nee ze hadden het afval onderzocht en in een zak zat ons adres. We draaien dus op voor alles wat daar stond aan afval.

In een huis zijn nieuwe mensen komen wonen en die hebben een oude koelkast en bank op straat gezet.Je moet echter grof vuil aanmelden. Het vuil stond wel op de juiste plaats, dus hoe kan mijn man weten

a) dat een vuilniszak daar niet bijhoort (ze nemen ze namelijk wel gewoon mee als je ze aanbiedt tegelijk met grof vuil)

b) dat grof vuil daar illegaal staat

Dus ik ben alle buren afgegaan om na te gaan van wie alles was omdat andere mensen ook hun zak niet kwijt konden hebben ze de zakken er bij gezet.

Toen ik de bekeuring kreeg heb ik bezwaar aangetekend en nooit meer iets gehoord (ja dat het doorgestuurd is naar het CVOM. Ik ben de enige in de straat die een bekeuring heeft gehad
Inmiddels is het bijna 2 jaar geleden en heb ik nog niks gehoord. Verjaren dit soort dingen of blijft die bekeuring van ¤ 340 staan ?. Zal je net zien, dit soort bedragen komen altijd op een moment dat het niet uitkomt. Vind het geen fijn idee dat ik niet weet waar ik aan toe ben.

Heb even overwogen om het gewoon te betalen en als het bezwaar gegrond is krijg ik het wel terug. Maar dit is mij afgeraden omdat een betaling gezien kan worden als schuldig verklaring.

Kan je contact opnemen met CVOM om te vragen naar de stand van zaken of is dat slapende honden wakker maken ??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven