Gezondheid alle pijlers

Wat is een normale stoelgang?

09-02-2014 20:16 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maar twee keer per week. Ik weet dat sommigen zelfs meerdere keren op een dag moeten.

Het lijkt mij niet gezond dat ik zo weinig moet ontlasten maar op internet staat dat het bij iedereen anders is en dat hoevaak niet van belang is zolang als het soepel is.
Als ik meerdere keren per dag moet ben ik ziek.
Been there, done that, got the T-shirt.
Is dat altijd al zo of is het nieuw?

Ik heb inderdaad ook gehoord dat het per persoon verschilt en dat dat niet uitmaakt, maar ik kan me voorstellen dat je twijfelt. Je kunt het altijd aan de huisarts vragen als je daar om een andere reden toevallig moet zijn?

Het lijkt me wel uitmaken of dit altijd al zo geweest is en of je er last van hebt, buikpijn o.i.d.
Bij mij verschilt het tussen 1 keer in de 2 dagen of 3 keer per dag. Zolang het normaal gaat en je ontlasting er normaal uit ziet niks om je zorgen om te maken.
Precies, je hebt je antwoord al gevonden

Als dit altijd zo geweest is en de ontlasting soepel is, is er niets aan de hand.
Fiorah: het is altijd zo geweest voor zover ik me kan herinneren.

Ik weet wel dat toen ik klein was ik het haatte om op de pot te zitten en ik had een hekel aan poeplucht. Als ik het asn voelde komen dwong ik mezelf om het op te houden totdat het gevoel wegging. Zo hield ik het ruim een week vol zonder te poepen.

Ik weet dat dat sowieso niet gezond is, en ik vraag me dus soms af of dat de reden is waarom ik zo weinig naar het toilet moet. Heb ik mijn hele ritme verstoord?
Ik heb een periode gehad dat ik 1x in de 2 weken ging, dat is dus NIET gezond.

Inmiddels neem ik elke ochtend Volcolon in en ga ik meestal 2-3x per dag en daar voel ik mij een stuk lekkerder bij!
Iedere ochtend, na een kop koffie, vòòr het douchen. Lekker fris de dag in.
quote:jo12345 schreef op 09 februari 2014 @ 20:32:

Iedere ochtend, na een kop koffie, vòòr het douchen. Lekker fris de dag in.Dat weet ik ook nog niet zo lang, dat de meeste mensen daar een ritme in hebben. Wij hebben een klein bedrijf en ik weet het ritme van al mijn collega's (mannen) want die blijven dan 10 minuten op de pot zitten.
Iedere dag na het ontbijt
1x per dag schijnt toch wel het beste te zijn...

Ik ga ook 1x per dag, meestal 's ochtends, maar als ik moet werken wordt het smiddags.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik denk dat ik te weinig vezel binnenkrijg.

Ik ben van plan om meer salades te eten en minder rijst. Ik ben namelijk gek op rijst en andere koolydratenrijk voedsel. Ik eet niet zoveel groente als ik eigenlijk zou moeten. Ik eet wel bijna elke dag 2 stuks fruit, meestal mandarijntjes.

Ik heb van de week spruiten gekocht maar dat vind ik echt smerig. Witlof, bloemkool vind ik ook niet te eten. Van groente lust ik eigenlijk alleen komkommer en af en toe kan ik wat broccoli hebben maar daar houdt het een beetje op. Salades vind ik ook goed te doen.

Heeft er iemand tips hoe ik groenten "lekkerder" kan maken?

Of zijn er andere vezelrijke voedsel die goed te eten zijn?
In ieder één, meestal twee keer per dag.
Waar zit de any-key?
2 keer per week? Heb je dan niet erg last van je buik steeds?
Ik iedere dag wel een keer, soms twee keer.
quote:Tomatensoep schreef op 09 februari 2014 @ 20:48:

2 keer per week? Heb je dan niet erg last van je buik steeds?Geen pijn of krampen. Heb na een paar dagen wel een opgezette buik.
Soms meerdere keren op 1 dag en dan weer een dag niet.
Combi opgezette buik en weinig vezels geeft aan dat daar de oorzaak wel kan zitten. Wat ik een makkelijke manier vind om extra groente binnen te krijgen: groene smoothie bij het ontbijt! En wat over is bij de lunch. Bv: handvol spinazie, 1 banaan, kaneel, wat yoghurt, schepje lijnzaad, aanvullen met water en even de staafmixer erin (of in de blender) Voor meer variaties: Google!
Minimaal 1 keer per dag, regelmatig twee keer per dag en op topdagen is het driemaal scheepsrecht
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:sjeri schreef op 09 februari 2014 @ 20:45:

Ik denk dat ik te weinig vezel binnenkrijg.

Ik ben van plan om meer salades te eten en minder rijst. Ik ben namelijk gek op rijst en andere koolydratenrijk voedsel. Ik eet niet zoveel groente als ik eigenlijk zou moeten. Ik eet wel bijna elke dag 2 stuks fruit, meestal mandarijntjes.

Ik heb van de week spruiten gekocht maar dat vind ik echt smerig. Witlof, bloemkool vind ik ook niet te eten. Van groente lust ik eigenlijk alleen komkommer en af en toe kan ik wat broccoli hebben maar daar houdt het een beetje op. Salades vind ik ook goed te doen.

Heeft er iemand tips hoe ik groenten "lekkerder" kan maken?

Of zijn er andere vezelrijke voedsel die goed te eten zijn?

Van vezelrijk krijg ik verstopping. Als ik 'slecht' eet zoals wit brood, chips, friet e.d. kan ik veel soepeler.

Warme groente maak je lekkerder met kaas en/of 'n uitgebakken plakje bacon. Salade met sjalot en bijv. een honing/mosterd dressing.
De laatste maanden let ik erop en dan is het gemiddeld 1x per dag, 's avonds. Ziet er altijd hetzelfde uit.

Ik eet veel groenten omdat ik graag een groot bord met eten wil. Dus vaak worden de aardappelen, rijst of de pasta gedeeltelijk uitgeruild tegen gekookte/gewokte groenten. Het heeft dus geen gezondheidsredenen.

Ik eet ze nooit rauw.
Normaal bestaat niet. Maar twee keer per week lijkt me erg weinig.

Ik vraag me af waar dan al je 'afval' blijft?

Of eet je een wortel per dag en verder niets? Zal wel niet.
Eén a twee keer per week. Ik heb er veel last van, een opgezwollen buik, winderigheid. En altijd harde ontlasting en pijn bij het poepen. Als kind had ik er al veel last van, veel buikpijn gehad. Ik denk dat ik door de jaren heen zowat alles heb geprobeerd en heb heel vaak bij de dokter gezeten. Nu is het wel redelijk stabiel en als het langer dan een week duurt neem ik laxeermiddel (op aanraden van arts). Zelfs dat helpt niet altijd, dan moet ik twee dagen laxeertabletten slikken. Soms helpt het om mijn buik te masseren, maar ook niet altijd. Ik heb maar geaccepteerd dat dit voor mij 'normaal' is
@iksnapernietsvan

Ik zou je een plaatje kunnen laten zien hoe rekbaar darmen zijn, maar dan spuugt het halve forum zijn chips weer uit

Maar ze kunnen echt enorm veel hebben.
De standaard is dat 1x per dag de regel is.

Twee keer per week is te weinig. Misschien eens met de huisarts bespreken. Verkeerde voeding of te weinig eten b.v.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven