Wonen in 's-Hertogenbosch

09-02-2014 19:27 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn op zoek naar een woning in 's-Hertogenbosch vanwege ons werk. Wij komen beiden niet (uit de buurt van) 's-Hertogenbosch.

Nu zijn we ons al een tijdje aan het orienteren. We zoeken een rustige wijk waar wel alle voorzieningen in de buurt zijn. Ons maximale budget is ongeveer 230.000 euro. We hebben nog geen kinderen maar het krijgen van kinderen ligt wel in de planning binnen nu en een paar jaar.

Wij kwamen, na orientatie op internet en het rondrijden in de stad, uit op de wijk Haren. Op zich ziet het er prima uit en het voldoet aan al onze wensen.

Maar, omdat we dus niet uit 's-Hertogenbosch komen, zou ik graag de mening horen van mensen die wel bekend zijn in de stad. Hoe is de wijk Haren? Is het net zo positief zoals het op ons overkomt?

En wellicht heeft iemand nog meer tips voor wijken, op basis van hetgeen wij zoeken?
Haha, Marty wil zelf zijn huis verkopen
quote:helianthe schreef op 09 februari 2014 @ 20:36:

Hebben jullie verder nog eisen? In elke wijk vind je namelijk basisscholen, supermarkten en bushaltes. Hoe belangrijk is een goede verbinding met de A2 en hoe dicht wil je bij het station wonen?

Ik ga altijd met de auto naar mijn werk via de A2. Man gaat met de trein maar vindt het niet erg om een stukje met de bus (naar het station) te moeten.

Verder weinig eisen.
quote:pilatespas schreef op 09 februari 2014 @ 20:40:

Haha, Marty wil zelf zijn huis verkopen Marty is een meisje en zit momenteel zeer tevreden met haar derrière op de bank van haar koophuis dat voorlopig nog lang niet op de markt komt.
quote:.marty. schreef op 09 februari 2014 @ 20:38:

[...]

Je kan me PB'en, wie weet vertel ik het je. Als het over de Ploosche Hof gaat kan ik het wel raden
quote:minnimouse schreef op 09 februari 2014 @ 20:40:

[...]

Ik zie geen PB?Ja, laat dat maar aan het viva-forum over om weer eens niet te werken. Je mag me mailen, dan moet je even aangeven wanneer je weer in dit topic kijkt - dan zet ik mijn mailadres even neer.
quote:minnimouse schreef op 09 februari 2014 @ 20:41:

[...]

Verder weinig eisen.Jullie hebben te weinig eisen
Marty was maar een grapje he, en sorry wist niet dat je een zij bent.

Minnimouse, de Jan Heijmanslaan in Hintham (moet je zoeken op Rosmalen) is misschien wel iets.
Met jouw omschrijving zou ik ook aan Hintham denken. Binnen 5 minuten op de A2. Uit mijn hoofd gezegd 3 buslijnen die naar het station gaan. En zoals al gezegd op de fiets binnen een kwartier in het centrum.

Verder 2 basisscholen, 2 kinderdagverblijven, klein winkelcentrum met Jumbo, Lidl, kapper, bloemist, boekhandeltje, friettent zulke dingen.

Veel groen en veel speeltoestellen.

De Haren zou mijn voorkeur niet hebben. Zuid lijkt me erg leuk, misschien wat duur?
quote:helianthe schreef op 09 februari 2014 @ 20:43:

[...]

Als het over de Ploosche Hof gaat kan ik het wel raden Wat is er met de Ploossche Hof?
quote:pilatespas schreef op 09 februari 2014 @ 20:51:

Marty was maar een grapje he, en sorry wist niet dat je een zij bent.

Geeft niks hoor.
quote:TouchOfPink schreef op 09 februari 2014 @ 20:57:

Met jouw omschrijving zou ik ook aan Hintham denken. Binnen 5 minuten op de A2. Uit mijn hoofd gezegd 3 buslijnen die naar het station gaan. En zoals al gezegd op de fiets binnen een kwartier in het centrum.

Verder 2 basisscholen, 2 kinderdagverblijven, klein winkelcentrum met Jumbo, Lidl, kapper, bloemist, boekhandeltje, friettent zulke dingen.

Veel groen en veel speeltoestellen.

De Haren zou mijn voorkeur niet hebben. Zuid lijkt me erg leuk, misschien wat duur?

Ik had net idd gezien dat Hintham onder de gemeente Rosmalen valt.

Het ziet er leuk uit! In mijn beleving is het erg ver van het centrum vandaan maar dat valt dus wel mee zo te lezen?!
Dit ziet er ook leuk uit qua wijk en huis: http://www.funda.nl/koop/ ... nstraat-11/fotos/#foto-22

Eens gaan kijken hoe ver Rosmalen nou daadwerkelijk is
quote:.marty. schreef op 09 februari 2014 @ 20:44:

[...]

Ja, laat dat maar aan het viva-forum over om weer eens niet te werken. Je mag me mailen, dan moet je even aangeven wanneer je weer in dit topic kijkt - dan zet ik mijn mailadres even neer.Ik heb je gemaild hoor!
quote:minnimouse schreef op 09 februari 2014 @ 21:03:

Dit ziet er ook leuk uit qua wijk en huis: http://www.funda.nl/koop/ ... nstraat-11/fotos/#foto-22

Eens gaan kijken hoe ver Rosmalen nou daadwerkelijk is

Dit huis staat in Hintham (weet dat er Rosmalen staat, maar ik zeg altijd Hintham ;)). Het staat naast het gebouw met de twee basisscholen en kinderopvang.

Dit is trouwens Hintham-Zuid.

En het is echt maar een kwartiertje vanaf dit huis en dan sta je midden in de stad!
En je hebt mail terug.

En over Jan Heijmans; lijkt me ook mooi.

En je merkt echt niet dat je Rosmalen inrijdt hoor. Tegenwoordig valt Rosmalen trouwens onder de gemeente Den Bosch.
Ligt eraan wat jij ver vindt. 10-15 minuten fietsen naar het centrum vind ik niet ver. En in een straal van 10 minuten fietsen, 5 minuten met de auto vind je nog 2 kleine winkelcentrums en een tuincentrum. En dan ook het centrum van Rosmalen nog dichtbij.
quote:minnimouse schreef op 09 februari 2014 @ 21:00:

[...]

Wat is er met de Ploossche Hof?

Een aantal jaren geleden was het echt een aftandse zooi daar, een smerig winkelcentrumpje en een hoop tuig. Toen hebben ze alles platgegooid en nieuwe woningen + een nieuw winkelcentrum neergezet. Volgens sommigen een vooruitgang, volgens anderen kun je de rommel wel weghalen, maar als de bewoners terugkeren heb je dezelfde bende.

Niet uit ervaring, dus ik weet niet hoe het er is om te wonen.
Rosmalen is leuk volgens mij en heeft een eigen station.
Maaspoort zou ik niet dood gevonden willen worden. Maar goed..ik woon inT Zand en daarvoor in Muntel en

Centrum. Silenenstraat leuk, wonen vrienden van me. Kijk ook es achter station Paleiskwartier.

Munteltuinen ook leuk
Haren, Donk,Reit heb ik gewerkt. Sommige straten prima..andere minder. Wel ruime huizen en scholen in de buurt. Denk ook es

Aan Buitenpepers en Slagen..is meer richting centrum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven