Grindelwald eind januari, erg toeristisch?

09-12-2013 15:38 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort op vakantie naar het Grindelwald (zwitserland) om een beetje te relaxen, wandelen en misschien langlaufen. Een collega van me raadde Grindelwald aan, maar volgens mij is het daar net hoogseizoen. Hoe toeristisch is het daar in die periode? En is er misschien een alternatief waar het wat rustiger is?

En hoe groot is de kans dat ik daar een goedkope kamer/pension kan vinden als ik er op de bonnefooi heenga? Ik vind de prijzen van de hotels op booking.com namelijk erg hoog....

Alvast bedankt!
Januari is juist een prima maand om te gaan als je voor rust gaat. Juist in februari wordt het drukker. Dus zeker doen.

Over een kamer kan ik je niet veel vertellen. Raadpleeg eens de plaatselijke VVV.
ik ga de laatste week van januari, dat is dus wel te doen?

Ik las dat het daar behoorlijk duur is, dat is dan wel weer een nadeel. Zat eraan te denken om in een nabijgelegen dorp of stad te logeren (interlaken), maar dan moet het daar wel mooi zijn.

Als iemand nog tips heeft?
Grindelwald is wel toeristisch, maar op een leuke manier. Het is er erg mooi.

Interlaken zelf is niks bijzonders en niet-leuk toeristisch, maar het is wel een handige uitvalsbasis. Het is er nogal 'cheap'. Voordeel is dat het idd goedkoper is En er zijn wel veel backpackers, dus veel aanspraak en veel dingen te doen.
.
Een tussenweg is misschien Luzern? Van daaruit kun je heel makkelijk de berg op naar Rigi Kaltbad, daar kun je wintersporten. Ik heb wel eens in Rigi Kaltbad in in een hotel gezeten met kerst en toen was t ook niet eens erg duur. Het mooie is dat de zon vaak schijnt bovenop de berg, terwijl het in het dal (Luzern zelf) bewolkt en mistig is.
.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb momenteel een redelijk goedkope accomodatie in Grindelwald kunnen vinden dus ik denk dat dat het toch maar wordt. Al vrees ik voor het eten enz, dat zal wel erg duur zijn? Ik wil zo graag naar de Eiger. Luzern lijkt me overigens ook erg mooi. Maar van daaruit is het natuurlijk nog best een stukje naar de Eiger.
Eten is in Grindelwald voor Zwitserse begrippen niet erg duur omdat er veel concurrentie is. Ik ben een kleine eter en heb al genoeg aan een goedkopere 'senioren-portie', daar doen ze daar aan

Ik vind het een goede keus. Het is er echt prachtig en je kan er met trein, bus en kabelbaan alle kanten op. Veel plezier!
.
Ok, als het eten daar niet zo duur is dan doe ik het!

Thanks!
Oja, dat senioreneten hebben ze hier ook (Zuid-Duitsland). Ik snapte in eerste instantie niet zo wat ze daarmee bedoelden
Inmiddels ben ik weer terug en mijn ervaringen waren over het algemeen positief. Grindelwald en het gebied eromheen zijn fantastisch. Maar.. als ik geweten had dat het er zo duur was was ik liever ergens anders heen gegaan. Of in ieder geval iets minder lang in Grindelwald gebleven. Ik wilde de Eiger op met het treintje, maar dat kostte dus 150 euro voor een retour, pfffff. Ook de skiliften waren peperduur en voor een ochtendje skiles ben je ook zo 200 euro kwijt.

Níet echt leuk meer. Overigens vond ik Interlaken wel erg leuk. Wel toeristisch (alleen maar aziaten, bizar), maar wel een fijne sfeer. En iets betaalbaarder dan Grindelwald. En je kan daar ook fantastisch wandelen.

Volgende keer ga ik cityhoppen, ik wil dan naar Bern, Basel en Luzern. Want dat Zwitserland fantastisch is heb ik wel gezien!
Leuk dat je nog even komt updaten. Jammer dat de kosten toch zo tegenvielen. Ik ski zelf niet, dus had geen idee van die kosten. En dat bezoeken van toppen erg duur kan zijn, had ik je wel kunnen vertellen, maar dat vroeg je niet . Ik ben me toen ook lens geschrokken van de prijs voor het rondje Jungfraujoch. Bedoelde je die soms? Dat is echt extreem ja.

En grappig dat er zoveel Aziaten waren, zoals overal trouwens tegenwoordig. Lange tijd domineerden Indiërs de Zwitserse Alpen. Je struikelde ook over de samosa-tentjes.
.
Jep, rondje Jungfrau: ¤150 euro. Kassa! Jammer, want ik wilde juist de Eiger op vanwege het uitzicht, maar dat ging hem dus niet worden.

Ik ski trouwens ook (nog) niet en wilde ter plekke skilessen nemen, maar daar heb ik toch maar van afgezien.

Maar ondanks de hoge prijzen heb ik toch een fijne vakantie gehad hoor
De Jungfrau is wel extreem hoor, als je weer een keer naar Zwisterland gaat zul je zien dat de andere kabelbanen lang zo duur niet zijn. En de 'gewone' treinen hebben ook hele mooie routes. Als je in de zomer gaat moet je trouwens eens gaan trotti-biken, dan ga je met een kabelbaan de berg op en met de step naar beneden. Hartstikke leuk en niet duur.
.
quote:impala schreef op 12 februari 2014 @ 11:02:

De Jungfrau is wel extreem hoor, als je weer een keer naar Zwisterland gaat zul je zien dat de andere kabelbanen lang zo duur niet zijn. En de 'gewone' treinen hebben ook hele mooie routes. Als je in de zomer gaat moet je trouwens eens gaan trotti-biken, dan ga je met een kabelbaan de berg op en met de step naar beneden. Hartstikke leuk en niet duur.

Zwitserland is inderdaad erg mooi!

En als je wilt genieten van mooie uitzichten in de trein is (een deel van) de Glacier-express wel echt een aanrader!

Met zo'n step naar beneden; dat was eens maar nooit weer! Ik heb dat op mijn huwelijksreis gedaan. Mijn man viel al in de eerste bocht en later nog twee keer. En bij mij ging het best goed. Doodeng, want je gaat zooooo hard die berg af.

Maar kreeg ik bij het einde een klapband... Ik stepte op dat moment al op de doorgaande weg die je dan nog moet oversteken naar waar je de step weer in moest leveren. Dus ik viel ook op die doorgaande weg, in een bocht. Scheelde niet heel veel of ik was ook nog overreden door een auto.

Gelukkig kwam ik er vanaf met een kapotte broek, een kapotte jas en een flinke blauwe plek (romantisch... NOT) en spierpijn.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven