Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

En deze is 139 euro. Die doet me denken aan een babybadje dat een beetje te veel heet water of zo.

EDIT: Ja, ze lijken op de gewone kantine stoelen. Daar zijn ook verschillende uitvoeringen van. Zijn niet zo duur en stapelbaar. Ik weet niet of daar ook een minimaal aantal moet worden afgenomen en wat de aflevering kost.

Deze kost 16 euro per stuk: Dat is wel exclusief BTW en dus nog iets van 21% erbij rekenen. En deze is 16 euro exclusief BTW. En deze kost 59 euro exclusief BTW Ook n andere kleuren "Leverbaar in kleuren: ivoor, oranje, rood, appelgroen, pistache (zie foto) , blauw, antraciet en lichtgrijs" Die heet JAMY en daar kan je op zoeken.

En dit is een vergaderstoel met de naam RODANO voor 102,85 inclusief. "Vergaderstoel model Rodano

• Stapelbare stoel met een zwart epoxygelakt frame

• Erg comfortabel door de hogere rugleuning

• Leverbaar in diverse kleuren stof

Optie: frame uitgevoerd in verchroomd of aluminium(meerprijs ¤ 7,00)" Deze laatste vind ik dan weer wel mooi in andere kleur. Kan zo niet vinden uit welke stoffen er gekozen kan worden.

Ja, even gezocht op "kuipstoelen" vanwege de beperktere knip...

En zonder armleuningen voor 43,85 euro inclusief BTW.
Ja en bij het zoeken naar iets anders kwam ik ze weer tegen. Ik blijf ze leuk vinden. Worden ook gestapeld en dan als kastje gebruikt.

Maar deze kleurcombinatie (dat donkere zwart om het lichte hout) vind ik mooi. kan met deze materialen. De kastjes vind ik niet meer zo, maar voor een oude kast die een verfbeurt nodig heeft.

En ik wist niet dat er ook een woonbeurs was van 101 woonideen. 2 jaar geleden wel.

Ach, ook een leuk idee. Een ladderkapstok. Ikea heeft van die tafeltjes met zulke verbindingen die je kunt neerklappen als je ze niet gebruikt.

Ik loop over.... Teveel gezien. Maar vind het nog steeds leuk. Wat een likje verf niet allemaal kan doen.

Ook een leuke stoel. 3D-color Stoel 3D Colour775, vierpoots frame chroom, mat chroom of gelakt in de kleur van de kunststof (m.u.v. de duifgrijze kleur). Leverbaar in 6 kleuren, stapelbaar tot 6 stuks. Trendy stoel, met uitstekend zitcomfort, voor kantines en restaurants. Voor 160 euro.

En deze is mooi: http://www.design-fabriek.nl/stoelen/el ... l-fauteuil in meerdere uitvoeringen. Is dezelfde als de bovenste, geloof ik. Maar niet in mijn kleuren. Model vind ik leuk.

Was de lampen aan het bekijken....
Oeps.... op die site zijn ze aan het laden. En die 4 Marcus stoelen van 29 euro per stuk. 4 x 29 euro = 120 euro. Dus zit niet zo ver er vandaan. Het klopt dus wel. Maar... ik wil niet spammen.

Maar vind deze Ridge Rib ook een mooie stoel (128,95) , maar vind dat onderstel van hout toch echt het mooist. Past ook beter bij mij.

Bij Ikea hebben ze een blauwe draadstoel zonder prijs in de collectie. Dat gele draadstoeltje kan ik niet vinden.
Voor 55 bij de designfabriek en deze stoel voor 39 bij Ikea. Ik heb alleen wel de ervaring dat zulke witte zittingen niet meer schoon worden als je er te vak op knoeit. Of ligt dat aan mij?

Heeft iemand een alternatief voor zulke stoelen met een minder besmettelijke kleur voor de zitting. Dit model vind en de prijs vind ik wel goed.

De antiekbeits met kussentjes voor 35 zou anders ook een alternatief zijn. Maar dan 2 aan de ene kant. Ik denk dat 4 te kaal is. Ik heb nog twee andere stoelen en met wat verf.... Dan moet de tafel ook, maar vraag me ondertussen ook af of ik dan niet beter gewoon een nieuwe tafel kan kopen. Maar ik moet de kozijnen in de woonkamer ook nog verven. Dan zou ik misschien wel dezelfde kleur....

Maar ik mis bij die stoelen toch het comfortabele zitkuiltje. Met een kussentje wordt het een totaal ander stoel. Dan moet het echt echt een kussentje zijn dat klein is en precies de juiste kleur heeft.

Is niet gemakkelijk. Meubels kopen en combineren bij de rest van het huis. Dat is moeilijk.
In de laatste VIVA staan trouwens wat leuke tips over hoe een inrichting leuker te maken. En met mooie plaatjes.

Nee, ik krijg er niet voor betaald, maar ik vind het echt leuk.

En die saaie eetkamerstoelen. Als je er 4 van hebt dan kan je ook met een eenvoudig kleurenspel losliggende zitkussens kiezen in 4 kleuren die qua tint heel dicht bij elkaar liggen.

Zo vind ik de combinatie van de blokjes kussen toch een beetje variatie aanbrengen voor weinig geld.

Deze justina van ikea kost bijvoorbeeld 3,99 en deze Malinda kost 4,99. Het is alleen jammer dat ze een beperkt aantal kleuren hebben dier niet allemaal bij elkaar passen.

Deze is er voor 9,99

Maar het gaat om het idee. Met relatief weinig geld kan je een simpele en goedkope stoel toch een lekkere zit en een bij de rest van de inrichting passend uiterlijk geven. Ik heb niet echt gericht gezocht, maar met een goedkoop kussentje van 4 euro kan je visite hebben die zonder pijn in hun kont naar huis gaan. Tenzij je ze wat vroeger de deur uit wil hebben. Dan hang je ze gewoon aan de waslijn. (Ik geloof dat je zoiets wel op de hand kan wassen of anders met speciale spray kan behandelen en dat moet altijd drogen. Op de hand wassen en daarna vuil afstotend maken. Ligt aan het materiaal of dat lukt.)
Dank Pumps, ik zoek toevallig nog zulke kussentjes en die laatste die je plakt vind ik leuk. Nu moet ik toch nog naar de Ikea toevallig....

Vraagje: Leuke site waar ze mooie kleden/karpetten hebben. Ik wil een grijs kleed waar ook oranje in zit. (petrol/turquoise accenten mag ook)
Je wens is heel specifiek dus dat wordt echt moeilijk.

Een mooi kleed vinden vind ik sowieso een ramp. Meestal zijn ze peperduur, zeker als je een groot kleed wil (wat altijd mooier is dan een te klein kleed, eigenlijk zou je hele zithoek op je kleed moeten passen).

Ik heb noodgedwongen voor de zwart/witte Ikea Stockholm gekozen omdat die in een grote maat nog betaalbaar is.

De meeste en mooiste kleden vind je bij de RugCompany (hebben een winkel in Antwerpen) maar voor mij is dat absoluut onbetaalbaar. Wel leuk voor inspiratie:

http://www.therugcompany.com/int/showcase
Blauw en oranje, maar geen grijs.

http://www.ikea.com/nl/nl ... partments/Textiles/10653/

http://www.ikea.com/nl/nl ... ng_room/living_room_rugs/

En deze vind ik best wel mooi. En voor die prijs, maar twijfel of het niet te oubollig staat bij mij. Is wel goedkoop in de middelste maat.

En de stockholm

En deze passen wel bij dat laatste kussentje. Zijn wel erg klein, maar ook goedkoop. Maar kunnen in de wasmachine.

http://www.kwantum.nl/vloer/vloerkleden

125 euro50 euro80 en 60 euro

Allemaal van de Kwantum en ze hebben in de winkels nog meer aanbod en kan filiaalafhankelijk zijn.

Daar hadden ze ook stoelkussens en sierkussens.
Allemaal formaatje badmat. Dan nog beter geen kleed.
Precies....

Ik wacht gewoon even af of er betaalbare linkjes komen met groooote kleden
Hoe groot moet het zijn Pilou?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb er net een gezien van 5 meter bij 3,4 of 4,3 (weet niet meer precies) Prijs was 18 000 euro. Dat weet ik nog wel.

Moet zelf een heel specifieke maat hebben. Gelukkig niet zo'n grote. Ik overweeg ook om een goedkope te nemen, want om een echt mooie te vinden. Dat duurt wel een paar jaar.

Ja, ik had een heel mooie gezien. Maar ik krijg nu weer stoelen en geen kleden. Deze stoel is wel leuk, maar foute kleur. Bij Eijerkamp voor 89 euro in de aanbieding.

Ik vind deze wel mooi, maar die maat kan bij niet. http://vloerkledenwinkel.nl/category/Re ... range-8010#

Is er in meerdere maten. Zo te zien liggen er op het plaatje tww verschillende kleuren naast elkaar.

En ook achter de plaatjes van Ikea zitten soms meerdere maten. Moet je even kiezen voor ander zoekoptie.
Ik denk 3,5 x 2,5 wel
quote:Pilou schreef op 10 februari 2014 @ 19:26:

Ik denk 3,5 x 2,5 wel

Nou, die hebben ze ook bij Ikea en Kwantum. Ik heb er zomaar een paar geplakt. In de winkel heb je een beter overzicht. Loont wel de moeite om een keer naar een meubelboulevard te gaan en te kijken wat er in die metershoge rekken hangt.

Ik ben voor mezelf een smalle en een bredere nodig. En bekijk ook een paar grotere. Niet van alle tapijten is het formaat te zien.

En deze van de vloerkledenwinkel is in de aanbieding. Vind die ook wel mooi.

Is precies de afmeting en in de aanbieding van 2830 voor 990. Er klopt alleen niet zoveel van die aanbieding. Op een andere site was de prijs hoger nadat je hem had aangeklikt. Google is gewoon stuk, maar kijk zelf maar.

Deze is ook wel leuk, maar duurder en kleiner.

Maar ik ga morgen wel verder. Heb even alleen een loper van 1 meter breed en denk aan iets van een rol bij de kwantum. Heb ik voorlopig alvast iets. Heb al heel veel gezien. Foto's maken dat helpt om thuis heel snel even op een rijtje te zetten wat ik gezien heb. Is een rotstuk in de hal. Er zit een scheef deel in met een verschil van 3 cm. Standaardmaten zijn net iets breder, korter of smaller dan ik nodig heb.

Prettige avond verder nog.

Had een site gezien met een heel bijzonder vloerkleed, maar kan dat niet vinden.
Leuk linkje Pumps!

Ik zal eens kijken bij de kwantum ook
Kwantumk heeft ze waarschijnlijk niet van die hele grote.

Maar bij de bouwmarkten zijn ze heel lief en vriendelijk. Als je een korte nette mail stuurt met een korte en duidelijke en specifieke maat. Dan krijg je meestal wel antwoord.

Lopen ze misschien wel in de winkel naar dat rek om even te kijken wat de grootste maten zijn.
Pilou, ik weet niet wat je precies zoekt, maar ik zag mooie kleden op www.karpettenkelder.nl Je kunt er op kleur zoeken.
Dit is misschien wel iets voor je. Kelims met oranje en blauw. 2 bij 3 meter

http://www.marktplaats.nl ... TVEhRUZ0PCjuyxaPauycOTw2Q
Hier nog een oranje kelim

http://www.marktplaats.nl ... pet=horizontalRichSnippet
Mooie vloerkleden!

Wij krijgen binnenkort onze nieuwe bank en dan wil ik misschien ook een mooi vloerkleed (hebben we nu niet).

Voor bij de bank wil ik twee leuke fauteuils, ik ben marktplaats aan het afspeuren. Ik hoop dat ik daar wat leuks kan vinden.

Oh en een salontafel en tv-kastje staan ook op mijn wishlist

van hout, en het mag best een beetje "robuust" zijn. Daarvoor moeten we nog op zoek.
En als je het bij alleen grijs wilt houden is dit tweedehandsje wel een koopje

http://www.marktplaats.nl ... 0afa33e3a&previousPage=lr
Blauw en oranje en van oorsprong duur ding

http://www.marktplaats.nl ... 0afa33e3a&previousPage=lr
Die grijze zou wel wat kunnen zijn Hiltje, dank je. Die had ik nog niet gevonden.

Dank voor je linkje Blusher

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven