Geld & Recht alle pijlers

Oppasgeld..

13-02-2014 20:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraag, en hoop dat mensen hier antwoord op kunnen geven.

Ik pas elke maandag 3 uurtjes bij een kennis op. Ze maakt dan geld over naar mijn bankrekening.

Kan ik hier problemen mee krijgen?

Nu heb ik vanmiddag 3 uurtjes bij de buurvrouw opgepast en gaat ze het ook naar me overmaken..

Het gaat maar om kleine bedragen maar kan de bank hier moeilijk om doen? Ik zit bij de SNS bank, en deze bank neemt geen contant geld aan waardoor ik het liefste de kleine wekelijkse bedragen op de bank heb staan.

Groetjes..
De bank moeilijk doen omdat er geld op de rekening komt? Leg jouw idee daarachter eens uit?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
In welk opzicht problemen krijgen?

Met een uitkering? Met de Belastingdienst? In sommige gevallen is het antwoord ja en in sommige nee namelijk.
Wees eens wat duidelijker
Hoe jong ben je?
Sorry, jullie hebben gelijk.

Ik heb geen uitkering o.i.d en werk soms via het uitzendbureau.

Verder pas ik soms een paar avondjes in de week op. En verdien als ik 3 avondjes oppas dan 60 euro.

Dit wordt dan naar mijn rekening overgemaakt.

Ik bedoel krijg ik er problemen mee dat het oppasgeld is, en dus niet via de belasting gaat. Of kijken ze hier hetzelfde na dat als mijn moeder bijvoorbeeld geld naar me over zou maken?
Het is niet slim om bijverdiensten op je bankrekening te laten storten. Waarom geven die mensen het je niet cash? Ik zou er op staan dat ze het voortaan contant geven.
Ja de bank houdt er niet van als er kleine bedragen worden gestort. Ze hebben liever groot geld en dat zo lang mogelijk laten staan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben een 21 jarige student met een tussenjaar..

Ik ga in september weer naar school, en pas nu wel eens bij mensen op als ik een middag vrij ben. Dit maken ze naar mijn bankrekening over.
Tja, als je het helemaal eerlijk speelt, is het Resultaat uit Overige Werkzaamheden. Je geeft dus dit inkomen dan op aan de Belastingdienst.

Je zou het nog als schenking kunnen laten zien, dan heb je tot een bepaald bedrag een vrijstelling van derden en ook van je moeder.
De bank gaat de fiscus pas tippen bij grote rare transacties. Verder mag iedereen geld aan je overmaken, maar zet dan geen omschrijving neer als loon ofzo. Eerder terugbetaling voorgeschoten boodschappen ofzo.
Dan laat je erbij zetten; "boodschappen, bedankt voor voorschieten "" als ze je weer oppasgeld overmaken
Ze wilde de naam van het kindje erbij zetten, maar dat klinkt ook zo raar hé. Inderdaad ik vraag wel of ze er iets anders bij zetten dankjewel!

Fame - verstaan ze onder grote transacties ook rond de 200 euro per maand? Want als ik 3 keer oppas per week zit ik daar namelijk al op.
De bank maakt dat niks uit.... De belastingdienst natuurlijk wel maar de belastingdienst stelt pas een onderzoek in als men daar een goede reden voor heeft en dat zal niet het geval zijn
Oke, dankjewel!
Maar waarom laat je het dan storten? Je kunt het cash verdiende geld toch gewoon gebruiken voor boodschappen, shoppen of uitjes? Rente krijg je bij de bank toch nauwelijks meer, dus voorkom narigheid met de belastingdienst en schaf desnoods 'n kluis aan voor in huis mocht het later om grotere bedragen gaan.
quote:sayhelloyou schreef op 13 februari 2014 @ 21:11:verstaan ze onder grote transacties ook rond de 200 euro per maand?
Omdat ik nu helemaal geen vast inkomen heb, en ik wel mijn zorgverzekering, telefoonrekening en sportschoolabonnement moet kunnen betalen. Ik heb een spaarpotje opgebouwd vorig jaar voor het geval ik bij huis zou komen, wat dus nu het geval is..
Ginevra - sorry, maar ik stel liever een domme vraag, dan dat ik iets niet weet en daardoor in de problemen kan komen.
Ik zei niet dat het een domme vraag was, maar ik vond het wel heel schattig. De rare grote transacties die banken moeten melden, dan moet je denken aan iemand die een sporttas met 10.000 euro aan de balie komt storten of zo.

Natuurlijk kan op zeker moment de belastingdienst vragen gaan stellen, maar een bank gaat niet de belastingdienst tippen dat jij een verdachte 200 euro op je rekening krijgt
quote:sayhelloyou schreef op 13 februari 2014 @ 21:03:

Ik bedoel krijg ik er problemen mee dat het oppasgeld is, en dus niet via de belasting gaat.

Ik heb ook bijverdiensten; als ik mijn belasting opgeef, dan vul ik dat in onder "loon uit overige werkzaamheden".

Maar jouw werkzaamheden zullen niet boven je heffingskorting komen. Dus no worries. Ik zou niet eens de moeite nemen om het op te geven.
quote:sayhelloyou schreef op 13 februari 2014 @ 21:11:

Ze wilde de naam van het kindje erbij zetten, maar dat klinkt ook zo raar hé. Inderdaad ik vraag wel of ze er iets anders bij zetten dankjewel!

Fame - verstaan ze onder grote transacties ook rond de 200 euro per maand? Want als ik 3 keer oppas per week zit ik daar namelijk al op.Yep, 200 euro is voor een bank een heel groot bedrag! Er zijn maar weinig mensen die zulke bedragen op hun rekening gestort krijgen.....
Officieel geef je het op en wordt 1/3 gekort op je heffingskorting. Als je het zelf niet opgeeft zal er niets gebeuren voorlopig. Ik heb geen idee of de belastingdienst hier zelf achter komt en alsnog gaat innen.
quote:sayhelloyou schreef op donderdag 13 februari 2014 21:11 Ze wilde de naam van het kindje erbij zetten, maar dat klinkt ook zo raar hé. Inderdaad ik vraag wel of ze er iets anders bij zetten dankjewel!

Fame - verstaan ze onder grote transacties ook rond de 200 euro per maand? Want als ik 3 keer oppas per week zit ik daar namelijk al op. Nee schat. Pas boven de 50.000 als daar geen logische reden voor is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven