Oppasgeld..
donderdag 13 februari 2014 om 20:56
Hallo,
Ik heb een vraag, en hoop dat mensen hier antwoord op kunnen geven.
Ik pas elke maandag 3 uurtjes bij een kennis op. Ze maakt dan geld over naar mijn bankrekening.
Kan ik hier problemen mee krijgen?
Nu heb ik vanmiddag 3 uurtjes bij de buurvrouw opgepast en gaat ze het ook naar me overmaken..
Het gaat maar om kleine bedragen maar kan de bank hier moeilijk om doen? Ik zit bij de SNS bank, en deze bank neemt geen contant geld aan waardoor ik het liefste de kleine wekelijkse bedragen op de bank heb staan.
Groetjes..
Ik heb een vraag, en hoop dat mensen hier antwoord op kunnen geven.
Ik pas elke maandag 3 uurtjes bij een kennis op. Ze maakt dan geld over naar mijn bankrekening.
Kan ik hier problemen mee krijgen?
Nu heb ik vanmiddag 3 uurtjes bij de buurvrouw opgepast en gaat ze het ook naar me overmaken..
Het gaat maar om kleine bedragen maar kan de bank hier moeilijk om doen? Ik zit bij de SNS bank, en deze bank neemt geen contant geld aan waardoor ik het liefste de kleine wekelijkse bedragen op de bank heb staan.
Groetjes..
donderdag 13 februari 2014 om 21:03
Sorry, jullie hebben gelijk.
Ik heb geen uitkering o.i.d en werk soms via het uitzendbureau.
Verder pas ik soms een paar avondjes in de week op. En verdien als ik 3 avondjes oppas dan 60 euro.
Dit wordt dan naar mijn rekening overgemaakt.
Ik bedoel krijg ik er problemen mee dat het oppasgeld is, en dus niet via de belasting gaat. Of kijken ze hier hetzelfde na dat als mijn moeder bijvoorbeeld geld naar me over zou maken?
Ik heb geen uitkering o.i.d en werk soms via het uitzendbureau.
Verder pas ik soms een paar avondjes in de week op. En verdien als ik 3 avondjes oppas dan 60 euro.
Dit wordt dan naar mijn rekening overgemaakt.
Ik bedoel krijg ik er problemen mee dat het oppasgeld is, en dus niet via de belasting gaat. Of kijken ze hier hetzelfde na dat als mijn moeder bijvoorbeeld geld naar me over zou maken?
donderdag 13 februari 2014 om 21:05
donderdag 13 februari 2014 om 21:07
donderdag 13 februari 2014 om 21:07
donderdag 13 februari 2014 om 21:11
donderdag 13 februari 2014 om 21:15
Maar waarom laat je het dan storten? Je kunt het cash verdiende geld toch gewoon gebruiken voor boodschappen, shoppen of uitjes? Rente krijg je bij de bank toch nauwelijks meer, dus voorkom narigheid met de belastingdienst en schaf desnoods 'n kluis aan voor in huis mocht het later om grotere bedragen gaan.
donderdag 13 februari 2014 om 21:25
donderdag 13 februari 2014 om 22:02
Ik zei niet dat het een domme vraag was, maar ik vond het wel heel schattig. De rare grote transacties die banken moeten melden, dan moet je denken aan iemand die een sporttas met 10.000 euro aan de balie komt storten of zo.
Natuurlijk kan op zeker moment de belastingdienst vragen gaan stellen, maar een bank gaat niet de belastingdienst tippen dat jij een verdachte 200 euro op je rekening krijgt
Natuurlijk kan op zeker moment de belastingdienst vragen gaan stellen, maar een bank gaat niet de belastingdienst tippen dat jij een verdachte 200 euro op je rekening krijgt
vrijdag 14 februari 2014 om 09:54
quote:sayhelloyou schreef op 13 februari 2014 @ 21:03:
Ik bedoel krijg ik er problemen mee dat het oppasgeld is, en dus niet via de belasting gaat.
Ik heb ook bijverdiensten; als ik mijn belasting opgeef, dan vul ik dat in onder "loon uit overige werkzaamheden".
Maar jouw werkzaamheden zullen niet boven je heffingskorting komen. Dus no worries. Ik zou niet eens de moeite nemen om het op te geven.
Ik bedoel krijg ik er problemen mee dat het oppasgeld is, en dus niet via de belasting gaat.
Ik heb ook bijverdiensten; als ik mijn belasting opgeef, dan vul ik dat in onder "loon uit overige werkzaamheden".
Maar jouw werkzaamheden zullen niet boven je heffingskorting komen. Dus no worries. Ik zou niet eens de moeite nemen om het op te geven.
vrijdag 14 februari 2014 om 10:12
quote:sayhelloyou schreef op 13 februari 2014 @ 21:11:
Ze wilde de naam van het kindje erbij zetten, maar dat klinkt ook zo raar hé. Inderdaad ik vraag wel of ze er iets anders bij zetten dankjewel!
Fame - verstaan ze onder grote transacties ook rond de 200 euro per maand? Want als ik 3 keer oppas per week zit ik daar namelijk al op.Yep, 200 euro is voor een bank een heel groot bedrag! Er zijn maar weinig mensen die zulke bedragen op hun rekening gestort krijgen.....
Ze wilde de naam van het kindje erbij zetten, maar dat klinkt ook zo raar hé. Inderdaad ik vraag wel of ze er iets anders bij zetten dankjewel!
Fame - verstaan ze onder grote transacties ook rond de 200 euro per maand? Want als ik 3 keer oppas per week zit ik daar namelijk al op.Yep, 200 euro is voor een bank een heel groot bedrag! Er zijn maar weinig mensen die zulke bedragen op hun rekening gestort krijgen.....
vrijdag 14 februari 2014 om 18:59
quote:sayhelloyou schreef op donderdag 13 februari 2014 21:11 Ze wilde de naam van het kindje erbij zetten, maar dat klinkt ook zo raar hé. Inderdaad ik vraag wel of ze er iets anders bij zetten dankjewel!
Fame - verstaan ze onder grote transacties ook rond de 200 euro per maand? Want als ik 3 keer oppas per week zit ik daar namelijk al op. Nee schat. Pas boven de 50.000 als daar geen logische reden voor is.
Fame - verstaan ze onder grote transacties ook rond de 200 euro per maand? Want als ik 3 keer oppas per week zit ik daar namelijk al op. Nee schat. Pas boven de 50.000 als daar geen logische reden voor is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!