Gezondheid alle pijlers

Wie o wie kan me helpen?

23-01-2014 19:55 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben een van de vele meelezers op dit forum, ik post zelf nooit iets, tot nu dan.

Ik heb een dochter van 16 jaar die al 3 jaar last heeft van ernstige hoofdpijn. dit heeft ze constant, dag en nacht. Soms is het iets minder maar de hoofdpijn gaat nooit weg.

Vorig jaar had ze meer dan 200 verzuimuren op school, nu ze in haar examenjaar zit kan ze dit natuurlijk niet gebruiken.

na vele bezoekjes bij de huisarts, bloedonderzoek, bloeddruk meten e.d is ze uiteindelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis, dit was in September 2012. Ze hebben haar daar een week ter observatie gehouden en een onderzoek gedaan naar chronische hyperventilatie. Hieruit bleek dat ze dit dus inderdaad heeft. "Verkeerde ademhaling" was de conclusie. Hiervoor kreeg ze therapie voor een betere ademhaling. Dit heeft haar niet van haar hoofdpijn afgeholpen. Weer naar de huisarts, doorgestuurd naar de neuroloog, E.E.G en CT scan gehad en later nog een MRI scan. hieruit kwam niets. Het zal wel psychisch zijn zeggen ze dan, ze kunnen tenslotte niets vinden. Van de neurologe krijgt ze NORTRILEN 25 mg voorgeschreven, een antidepressivum. Dit helpt niet, dosis wordt verhoogd, buiten extra klachten door de bijwerkingen doet het helemaal niets voor haar.

"Leer er maar mee leven" is tenslotte het antwoord.

Na weer een nieuw bezoekje aan de huisarts is ze doorgestuurd naar een psychologe, misschien lag daar het probleem. Ook daar kwam niets uit.

In april 2013 hoor ik op een ochtend ineens een hele harde knal en vervolgens blijft het bonken, ik ren naar boven en zie mijn dochter op de grond liggen schokken, ze is buiten kennis en er staat schuim op haar mond, haar ogen zijn open maar helemaal weggedraaid. We bellen direct 112 en een ambulance komt. Na enkele minuten komt ze bij maar is nog steeds verward en versufd, ze kan zich hier later ook niets van herinneren. In het ziekenhuis hebben we eerst ruim een uur moeten wachten nadat de verpleegkundige de neurologe ging halen. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze meteen een CT scan zouden maken omdat, na zo'n zware aanval (volgens ambulancebroeders), er meestal nog restactiviteit in de hersenen kan zitten waardoor ze kunnen zien of dit een epileptische aanval is geweest (volgens huisarts en ambulancebroeders zeer waarschijnlijk). In het ziekenhuis hebben ze niets gedaan, ze mocht weer naar huis. De hoofdpijn is in de maanden erna, tot heden, niet minder geworden. De huisarts wilde een ander medicijn proberen, "AMITRIPTYLINE HCI 10 mg, wederom een antidepressivum. Volgens de huisarts werkt dit in een lage dosering ook tegen hoofdpijn. Dit werkte ook niet, dus vandaag weer een nieuw medicijn gekregen, dit keer PAROXETINE 10 mg. Nu heb ik dit eens opgezocht op internet, maar ik lees dat dit medicijn, weer een antidepressivum, niet tegen hoofdpijn is maar tegen o.a angstaanvallen, die ze niet heeft. Ik wil haar dit nu niet geven omdat ik denk dat dit ook niet gaat werken, buiten dat zeiden ze bij de apotheek dat dit medicijn niet gegeven mag worden aan jongeren onder de 18, maar nadat ze belde naar de huisarts om dit te na te vragen, hebben we het toch meegekregen. Ik wil mij dochter niet volstoppen met antidepressiva, als dit niet het gewenste effect heeft, en depressief is ze zeker niet. Al worden we dat langzamerhand wel zo.

Ik ben de wanhoop inmiddels nabij, en ik hoop dat er misschien mensen zijn die ook zoiets dergelijks hebben meegemaakt en WEL van hun hoofdpijn afgekomen zijn.

Mijn dochters social life staat op een lag pitje, ze gaat nooit uit en is buiten school om bijna altijd thuis en ligt veel op bed. Ze heeft wel veel vriendinnen en heeft lol in haar leven, alleen die hoofdpijn belemmert haar overall in.

Sorry voor dit lange epistel.

Groetjes suikerhartje45
Alle reacties Link kopieren
Hoofdpijn kan ook juist veroorzaakt worden door het slikken van medicijnen... Ook PCM, aspirine oid. Is ze al eens langere tijd medicijnvrij geweest?

En een osteopaat kan echt goed helpen, een fysio kijkt toch anders dan een osteopaat en zo zweverig is dat echt niet. Ik had er ook nooit zo'n goed idee bij, mij te zweverig...

Maar mijn jongste dochter kon alleen maar huilen of slapen... De fysio kon niks betekenen. Ten einde raad naar de osteopaat en die gaf echt verlichting, na drie behandelingen had ik een ander kind. Zij bleek dus veel hoofdpijn te hebben omdat er veel spanning stond op de spieren bij haar hoofd. Ook de schedelbeenderen zaten niet helemaal lekker (snelle bevalling). Nu lijkt me dt laatste niet bij jouw dochter maar toch, bezoek die osteopaat. Kwaad kan het iig niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven