Entertainment alle pijlers

De Olympische Spelen!

08-08-2008 17:19 2293 berichten
Alle reacties Link kopieren
En, wie heeft de opening gezien?? Heb het grotendeels gevolgd, behalve de intocht van alle ploegen (beetje erg langdradig). Maar een zeeeeeer spectaculaire opening en af en toe een kippevel momentje

Ga jij de Olympische Spelen volgen? Wat is je favoriete onderdeel? Wie zijn de leukste sporters?

Ben er zelf nog niet helemaal overuit. Vind het turnen en zwemmen (de verschillende variaties: schoonspringen, afstanden zwemmen, turntoestellen en op de mat etc) het leukst om te kijken. Dus wie weet zie ik daar nog wat van. Ga er niet speicaal voor zitten.
Joehoe!!! Het gaat fantastisch!!!
Wow!!!
Wat goed!!
super gereden Jorien
Top hoor!
Wat een tijd zeg. Wat geweldig zeg. Nou Wust mag nog wel hard werken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat goed!! Dat wordt vast een medaille
Cool zeg!
Ik haak even aan!

Wat doet ze da ontzettend goed zeg!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Jorien

Nou de anderen nog, succes!!! Baanrecord.
Wat is een 'laaglandbaan' trouwens?
En ook nog op een laaglandbaan

(Whatever that means)
Het verschil tussen en hoog en laaglandbaan:

Een hooglandbaan ligt ver boven zeeniveau, zoals in Salt Lake City (1400m hoogte), Calgary (1100m) en Collalbo (ehm, hoog). Dan is de luchtdruk lager, want door de hoogte past er minder lucht bovenop het land en dus drukt de lucht minder: lage luchtdruk, ik dacht iets van 880 millibar.

Laaglandbanen liggen op zeeniveau, een stuk lager dus. Daardoor is de luchtdruk hoger, ongeveer 1000 millibar.

Luchtdruk geeft luchtweerstand, hoe hoger de luchtdruk, hoe meer luchtweerstand: de wind die je voelt als je hard schaatst (ook al is het windstil). De totale weerstand van een schaatser bestaat uit glijweerstand en luchtweerstand, luchtweerstand is zo'n 80% van de totale weerstand. Hoe minder weerstand, hoe harder je kan schaatsen. Daarom kun je op hooglandbanen vaak veel harder dan op een laaglandbaan, er is minder lucht om door te moeten schaatsen, de lucht is dunner.
Op een hoger gelegen baan is de lucht ijler en dan rijden ze sneller, toch?
JAAA Jorien!!!!

Ik had precies op tijd de tv aan om naar Jorien te kijken
quote:elninjoo schreef op 16 februari 2014 @ 15:15:

Op NOS kun je alle onderdelen als livestream kijken: http://nos.nl/os2014/

Hoef je dus niet te kijken naar wat ze op tv uitzenden, maar wat jezelf 't leukste vind om te volgen. Zo heb ik ook al wat leuke freestyle ski onderdelen mee kunnen pikken. Dat vind ik 'n stuk leuker om te zien dan rondjes schaatsen. Schaatsen is alleen maar leuk omdat Nederlanders medailles halen.Dat kan maar dan zit ik of in een kamer waar het als de zon niet schijnt een beetje koud is (kan niet bij de knop van de verwarming omdat het bureau ervoor staat) of ik moet op mijn ipad kijken, dat vind ik toch iets te klein.
verba volant, scripta manent.
Ik vind 'm nog steeds leuk, Rintje.

Wat een heerlijkheid hè, Dione, Paulien en Rintje? Stukken fijner dan Mart en Ria.
Ik vind wel dat we alle schaatsmedailles moeten winnen. Laat ze maar zien wat onze schaatsers kunnen.
verba volant, scripta manent.
Ik vind Rintje wel oud geworden hoor. Ik mis z'n krullenbos!
Ach gos, Ireen moet aan de riem zodat ze niet wegloopt.
quote:nikki_nuts schreef op 16 februari 2014 @ 15:45:

Ik vind 'm nog steeds leuk, Rintje.

Wat een heerlijkheid hè, Dione, Paulien en Rintje? Stukken fijner dan Mart en Ria.

IK mis Mart nog steeds wel hoor!

Alleen daarom kijk ik af en toe naar P&W
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 16 februari 2014 @ 15:47:

Ik vind Rintje wel oud geworden hoor. Ik mis z'n krullenbos!

Het korte haar vind ik hem niet leuk staan. Vinden jullie ook niet dat hij zo een beetje op Poetin lijkt?

Ik zag van de week een foto van Willem en ik dacht dat die een biertje met Rintje zat te drinken maar dat was niet zo
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:MarianneDavids schreef op 16 februari 2014 @ 15:45:

Ik vind wel dat we alle schaatsmedailles moeten winnen. Laat ze maar zien wat onze schaatsers kunnen.Uiteraard!!!
Ik mis Mart ook, net zoveel als dat ik Sablikova mis.
Spannuund!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven