De do's en dont's van een Viva-newbie
dinsdag 24 juni 2008 om 17:23
In mijn kleine weekje op het Viva Forum heb ik al heel wat ongeschreven regels mogen ontdekken.
Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:
1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...
2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !
Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:
Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!
Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...
Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)
Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:
1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...
2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !
Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:
Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!
Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...
Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)

donderdag 26 juni 2008 om 21:51
donderdag 26 juni 2008 om 21:56
Jambo! Mzuri (schrijf ik dat goed?)
Ik kan ook naar jou toe komen zegt ze nu na maanden... Nog een rotweek op het werk en dan iets meer ruimte. Maar je mag hier ook heen komen uiteraard.
Mag ik trouwens wel zo tegen jou praten als relatief nieuweling hier?? Ik heb me laten vertellen dat jij de forumqueen bent
Ik kan ook naar jou toe komen zegt ze nu na maanden... Nog een rotweek op het werk en dan iets meer ruimte. Maar je mag hier ook heen komen uiteraard.
Mag ik trouwens wel zo tegen jou praten als relatief nieuweling hier?? Ik heb me laten vertellen dat jij de forumqueen bent
donderdag 26 juni 2008 om 22:00
Mimi, mzuri, assante sana
Er is nog iemand hier die Swahili spreekt, trouwens, Sabeltandcavia.
Het maakt mij niet uit hoor, ik heb nog steeds even de tijd aan mezelf.
Ik naar jou, jij naar mij, ik vind alles best.
Ik zou het wel kunnen combineren met een vriendin die ook in jouw stad woont.
Maar verder, hakuna matata. Zeg jij het maar.
Er is nog iemand hier die Swahili spreekt, trouwens, Sabeltandcavia.
Het maakt mij niet uit hoor, ik heb nog steeds even de tijd aan mezelf.
Ik naar jou, jij naar mij, ik vind alles best.
Ik zou het wel kunnen combineren met een vriendin die ook in jouw stad woont.
Maar verder, hakuna matata. Zeg jij het maar.
Geen bijzonderheden
vrijdag 27 juni 2008 om 17:30
Het eerste topic dat je opent dient geen topic te zijn voor tips hoe je je getrouwde collega in bed lult. Dat blijft je nog lang achtervolgen. Tevens is het geen goed idee om te klagen over hoeslakens van de Hema die je na 4 maanden wilt ruilen.
En wat je ook doet....als de antwoorden je niet bevallen, ga niet naar de Angel rennen om je topic te laten sluiten. Dit is een openbaar forum en men hoeft het niet met je eens te zijn. Nee ook niet als je mensen sommeert om "normaal" te doen en anders van je topic te blijven. Geloof me, dat trekt alleen maar meer relgangers aan, vliegen houden van stront.
Oh, en de onderlinge verhoudingen ken je nog niet als nieuwkomer, vergis je dus niet als je denkt dat je wel ff een der forummers af kan zeiken omdat een ander het doet. Veelal hebben die twee al een geschiedenis en is het niet eens serieus bedoelt of onderdeel van een inside joke. Vergis je dus niet!
En wat je ook doet....als de antwoorden je niet bevallen, ga niet naar de Angel rennen om je topic te laten sluiten. Dit is een openbaar forum en men hoeft het niet met je eens te zijn. Nee ook niet als je mensen sommeert om "normaal" te doen en anders van je topic te blijven. Geloof me, dat trekt alleen maar meer relgangers aan, vliegen houden van stront.
Oh, en de onderlinge verhoudingen ken je nog niet als nieuwkomer, vergis je dus niet als je denkt dat je wel ff een der forummers af kan zeiken omdat een ander het doet. Veelal hebben die twee al een geschiedenis en is het niet eens serieus bedoelt of onderdeel van een inside joke. Vergis je dus niet!

zaterdag 28 juni 2008 om 14:42
quote:eleonora schreef op 25 juni 2008 @ 11:22:
[...]
Je bent er vanaf, ik bleef hangen in een oude wrevel, niet netjes van mij.
Mea Culpa.
(f)
Ach, het feit dat ik het belangrijk vind hoe jij over me denkt, mag je als een compliment zien. Meestal zal het me totaal roesten namelijk.
Hoe dan ook, je toont, opnieuw, je grootheid. Dank!
[...]
Je bent er vanaf, ik bleef hangen in een oude wrevel, niet netjes van mij.
Mea Culpa.
(f)
Ach, het feit dat ik het belangrijk vind hoe jij over me denkt, mag je als een compliment zien. Meestal zal het me totaal roesten namelijk.
Hoe dan ook, je toont, opnieuw, je grootheid. Dank!

zondag 6 juli 2008 om 12:23
quote:toetyfroety schreef op 29 juni 2008 @ 11:30:
Forumregel NO. 2
Als je een vrouw bent.......open geen topic met vragen over hoe je je anus kunt bleken, want dat vind je vriend mooier!Pas ook op met topics over schaamlipverkleiningen. En kom zeker niet aan met de tip "zeg gewoon tegen de arts dat je er last van hebt met fietsen, dan krijg je het wel vergoed."
Forumregel NO. 2
Als je een vrouw bent.......open geen topic met vragen over hoe je je anus kunt bleken, want dat vind je vriend mooier!Pas ook op met topics over schaamlipverkleiningen. En kom zeker niet aan met de tip "zeg gewoon tegen de arts dat je er last van hebt met fietsen, dan krijg je het wel vergoed."
zondag 6 juli 2008 om 15:21