Parkiet alleen
dinsdag 11 februari 2014 om 20:18
Ik heb in het asiel een parkiet gezien die ik graag wil "adopteren". Ik zat er al een tijdje over te denken om weer een vogel te nemen. Eigenlijk vind ik het zielig om een beestje in een kooitje te doen, maar deze is flink gehavend aangekomen in het asiel en zit er al een tijdje, dus ik ben bang dat ie verder ook niet zo veel opties heeft.
Ik heb gevraagd of het een probleem is dat ik er overdag niet ben, volgens hen kan hij dat prima aan, maar ik ben toch bang dat het zielig is!
Het soort kan niet goed met andere vogels en hij zou dus alleen als paartje kunnen leven, maar het is natuurlijk de vraag of dat goed gaat.
Iemand ervaring? Wij hadden vroeger ook een parkiet alleen, maar toen was er overdag vaak iemand thuis! Ik wil hem wel tam maken en dan mag 'ie 's avonds natuurlijk de kooi uit.
Ik heb gevraagd of het een probleem is dat ik er overdag niet ben, volgens hen kan hij dat prima aan, maar ik ben toch bang dat het zielig is!
Het soort kan niet goed met andere vogels en hij zou dus alleen als paartje kunnen leven, maar het is natuurlijk de vraag of dat goed gaat.
Iemand ervaring? Wij hadden vroeger ook een parkiet alleen, maar toen was er overdag vaak iemand thuis! Ik wil hem wel tam maken en dan mag 'ie 's avonds natuurlijk de kooi uit.
dinsdag 11 februari 2014 om 20:28
Parkieten leven in Australie in grote groepen bij elkaar. Een parkietje hoort eigenlijk niet alleen te zitten.
Een volwassen parkiet tam maken zal niet gemakkelijk gaan. Ik zou proberen of het mogelijk is hem bij een ander parkietje te zetten. Dit gaat niet altijd, maar het lukt vaak en dan zal het vogeltje zich stukken beter voelen.
Op marktplaats staan grote kooien voor weinig geld, ook op rommelmarkten.
Een volwassen parkiet tam maken zal niet gemakkelijk gaan. Ik zou proberen of het mogelijk is hem bij een ander parkietje te zetten. Dit gaat niet altijd, maar het lukt vaak en dan zal het vogeltje zich stukken beter voelen.
Op marktplaats staan grote kooien voor weinig geld, ook op rommelmarkten.
dinsdag 11 februari 2014 om 21:32
Ik had vroeger een parkiet als huisdier. Juist als je hem alleen houdt, dan hecht hij aan zijn baasje. Een volwassen parkiet is, volgens mij, niet tam te maken. Hang een spiegeltje in zijn kooi en het beestje heeft plezier voor tien. En ik had zijn kooi bijna altijd open. Kan hij niet overdag in een apparte kamer, waar wel het kooitje open kan? Ik zou er geen andere parkiet bij zetten, straks pikken ze elkaar dood.
woensdag 12 februari 2014 om 07:30
Hij zit nu ook alleen. In een voliere kan hij sowieso niet, dat is wellicht ook de reden dat hij nog geen thuis heeft. Ik denk er over nog tot volgende week te wachten en als hij dan nog geen thuis heeft, kan ik hem altijd nog ophalen. Ik wil dan kijken hoe het gaat en er eventueel nog een bijnemen. Dat is alleen wel een gok denk ik, want hij is behoorlijk gehavend en ik weet niet hoe een vrouwtje daar op zal reageren. Ik zal het eens vragen bij het asiel.
woensdag 19 februari 2014 om 18:46
quote:snoopylynn schreef op dinsdag 11 februari 2014 21:34 Echt zielig vind ik dat altijd, een vogeltje in een kooitje.
En helemaal alleen in nog erger.
Verplaats je in de parkiet, ga zelf de hele dag naar een spiegeltje zitten turen...
Geef hem dan op z'n minst een maatje. Ik gaf de mijne (een zelfde geval als uit de op) een maatje, een jonkie, nou hij pikte hem nog net niet dood.. Een goede tijd aangekeken maar hij is echt alleen gelukkig met zijn spiegeltje en het kijken van lingo hahaha
En helemaal alleen in nog erger.
Verplaats je in de parkiet, ga zelf de hele dag naar een spiegeltje zitten turen...
Geef hem dan op z'n minst een maatje. Ik gaf de mijne (een zelfde geval als uit de op) een maatje, een jonkie, nou hij pikte hem nog net niet dood.. Een goede tijd aangekeken maar hij is echt alleen gelukkig met zijn spiegeltje en het kijken van lingo hahaha