Mirena spiraal eruit...
woensdag 19 februari 2014 om 21:08
woensdag 19 februari 2014 om 21:41
Toen ik stopte met hormonale anticonceptie voelde ik me zoveel beter! Ik heb echt het idee dat ik 15+ jaar lang niet mezelf ben geweest. Van de mirena had ik het meeste last, daarvan werd ik een labiel chagrijn, maar ook de pil heeft jarenlang een waas over mijn humeur (en libido) gelegd. En ik had het niet eens door tot ik ermee stopte.
woensdag 19 februari 2014 om 21:48
quote:betjebig schreef op woensdag 19 februari 2014 21:41 Toen ik stopte met hormonale anticonceptie voelde ik me zoveel beter! Ik heb echt het idee dat ik 15+ jaar lang niet mezelf ben geweest. Van de mirena had ik het meeste last, daarvan werd ik een labiel chagrijn, maar ook de pil heeft jarenlang een waas over mijn humeur (en libido) gelegd. En ik had het niet eens door tot ik ermee stopte.Bizar he? Hier idemdito. Vanaf m'n 17e de pil geslikt, 20 jaar lang. Daarna de mirena. Toen m'n partner zich liet steriliseren ben ik ermee gestopt .... Binnen 1 maand was m'n libido met factor 3 verbeterd.
donderdag 20 februari 2014 om 18:03
vrijdag 21 februari 2014 om 14:32
Ik kreeg de mirena onder narcose en heb dus geen pijn met het inbrengen gehad. De eerste tijd achter elkaar bloedingen maar daarna voor een aantal jaar helemaal niet met ongesteld. Zelf heb ik de mirena als heel fijn gevonden en heb er geen problemen mee gehad.
Daarom vind ik het nu wel raar dat ik nu deze dingen heb na het verwijderen.
Daarom vind ik het nu wel raar dat ik nu deze dingen heb na het verwijderen.
vrijdag 7 november 2014 om 12:15
hallo allemaal,
ik heb op 5 nov mij mirena spiraal laten verwijderen. Ik had hem 2.5jaar. Ik heb hem laten verwijderen omdat ik zo erg depri van werd ik huilde vaak om niks en werd agressief down gevoel. de mensen om me heen werden gek van mij ik lokt elke keer ruzie uit en als ze boos waren op me was k weer heel verdrietig. k haatte me zelf zo erg dan. ik was voor de mirena nooit zo ik ben een vrolijk mens. Nou heb k hem laten verwijderen en mijn vraag is wanneer wordt ik weer de oude??? ik heb van dokter de pil gekregen ze was er niet mee eens dat ik de mirena spiraal wilde verwijderen ze zei ook dat het niet daar aan lag en ze wilde me anti deprissiva voor schrijven. Maar is mijn lichaam dus k heb gezegd wil hem verwijderen punt uit. ze heeft me nu de pil voor geschreven ze zei dat deze pil heel licht was het gaat om ethinyl/drospirenon wie heeft daar evaring mee?
groetjes
ik heb op 5 nov mij mirena spiraal laten verwijderen. Ik had hem 2.5jaar. Ik heb hem laten verwijderen omdat ik zo erg depri van werd ik huilde vaak om niks en werd agressief down gevoel. de mensen om me heen werden gek van mij ik lokt elke keer ruzie uit en als ze boos waren op me was k weer heel verdrietig. k haatte me zelf zo erg dan. ik was voor de mirena nooit zo ik ben een vrolijk mens. Nou heb k hem laten verwijderen en mijn vraag is wanneer wordt ik weer de oude??? ik heb van dokter de pil gekregen ze was er niet mee eens dat ik de mirena spiraal wilde verwijderen ze zei ook dat het niet daar aan lag en ze wilde me anti deprissiva voor schrijven. Maar is mijn lichaam dus k heb gezegd wil hem verwijderen punt uit. ze heeft me nu de pil voor geschreven ze zei dat deze pil heel licht was het gaat om ethinyl/drospirenon wie heeft daar evaring mee?
groetjes
vrijdag 7 november 2014 om 12:26
Bloem, als je denkt dat je depressief bent van de mirena, zou ik nu niet aan de pil gaan. Zijn toch ook hormonen. Ik zou het eens een maand of twee aankijken zonder hormonen. (En dan dus hormoonloze anticonceptie of geen sex!)
Maar waarom geloof je de dokter niet dat het ergens anders aan kan liggen?
Maar waarom geloof je de dokter niet dat het ergens anders aan kan liggen?
vrijdag 7 november 2014 om 17:51
ka32, omdat ik zoveel lees dat er veel mensen er last van hebben gekregen door de mirena spiraal en dat ze ook na de dokter zijn geweest en die zijde ook dat het niet daar aan lag en het bleek van wel daarom geloof ik de dokter niet mijn klachten komen over een met de andere mensen. En waar moeten het aanliggen dan ik heb verder geen dingen waar ik tegen aan loop waar ik van denk dat ik depri van kan worden.
groetjes
groetjes