Gezondheid alle pijlers

bonkje in rechter borst

19-02-2014 23:39 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde net een bonkje in mijn rechterborst, ten grootte van een erwt.

Het doet geen zeer. Kan hem bewegen.

Echt de schrik slaat me aan het hart. Mijn moeder belt morgenochtend de huisarts zodat hij kan kijken. Voor de zekerheid.

Hoe gaat dat?

En ik kan nu echt niet slapen, bedenk me de ergste scenario's. Ik ben jong maar het zijn niet alleen oudere vrouwen met borstkanker..
Dat is schrikken zeg! Waarschijnlijk is t een opgezette klier of een cyste want je kunt t bewegen. Probeer je niet al te druk te maken, morgen na laten kijken bij de huisarts.
Dankje, boerderijgeit.
Als het glad afgerond en beweeglijk is, is het waarschijnlijk niets kwaadaardigs. Het zou trouwens heel goed kunnen dat je huisarts je doorstuurt voor een mammografie. Daar moet je niet heel erg van schrikken, want is vooral voor de zekerheid.
Betjebig, is zo'n mammografie een soort echo? Zal wel in het ziekenhuis gebeuren denk ik. Hoop dat ik de uitslag gelijk hoor.
Ik vandaag een echo gehad

Uitslag krijg je niet meteen.

Ze mogen bij echo ook niks zeggen.moet via je eigen huisarts

Succes
Je zegt dat je moeder voor je gaat bellen, dus ik denk dat je nog (heel) jong bent. Borstkanker komt heel weinig voor bij heel jonge vrouwen. Wel zal een huisarts mogelijk toch voor zekerheid kiezen en aanvullend onderzoek laten doen. Schrik dus niet als je arts je verder wil laten onderzoeken op korte termijn.

Ik was 18 toen ik wat voelde en de huisarts wilde me binnen een paar dagen onderzocht hebben (was vlak voor kerst) en ging zelf bellen met ziekenhuis. Ik schrok me rot! Dat is ondertussen ruim 25 jaar geleden, er was dus echt niets aan de hand, op wat onrustig klierweefsel na.
quote:kiwiwi schreef op 20 februari 2014 @ 00:39:

SuccesPaar jaar geleden heb ik ook een echo gehad en ze bespraken ter plekke wat ze zagen. Ik had dus meteen de uitslag.
Oke apart

Mij zeiden ze dat ze niks mochten zeggen. Had echo in het ziekenhuis.

Ik wou natuurlijk weten waarom

Ze zei als het slecht nieuws is, willen we tijd maken voor de patiënt, en vragen kunnen beantwoorden en dat kan dan niet altijd kwa tijd

Vandaar ze nu niks meer zeggen
Oh, dat is schrikken! Het is hopelijk (en waarschijnlijk!) niets, maar goed dat je naar de huisarts gaat.

Ik heb ook ooit op jonge leeftijd (21) een bobbeltje gevoeld, en ondanks mijn leeftijd en de vorm etc. van het bobbeltje (glad, beweeglijk) ben ik toch doorgestuurd naar het ziekenhuis. Bij jonge vrouwen doen ze meestal geen mammografie omdat het borstweefsel het dan vaak moeilijk maakt om het goed te zien werd mij verteld, dus er werd een biopsie gedaan. Het was niets ernstigs gelukkig, gewoon een opgezette klier. Sterkte!
quote:kiwiwi, 5 uur geleden

Hier ook direct (na de mammografie en tijdens de echo) de uitslag, ze wilden mensen niet in onzekerheid laten zitten. Als de uitslag slecht zou zijn, zou ik al heel snel op een speciaal spreekuur terecht kunnen waar alles (met meerdere artsen) werd besproken.

Sterkte TO!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Idem als Himalaya bij mij.

Ik denk dat het verschil er in zit wie de echo en mammo doen. Bij mij was het de radioloog zelf dis die kan en mag eea ook beoordelen. Aks het gedaan wordt door een echoscopist mag die natuurlijk geen diagnose geven.

Succes to!
Ik ga zo naar de huisarts, zie er tegenop.
Nou, sterkte gewenst.

Wel fijn dat je zo snel terecht kunt, zeg.

Het kan ook zijn dat hij/zij je over bijvoorbeeld 2 weken terug laat komen, zonder nu direkt iets te doen.

De borsten veranderen iedere maand onder invloed van je cyclus, dus herbeoordelen geeft vaak weer een ander beeld.

Hou je ons even op de hoogte?
Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Zit in de wachtkamer
Succes, TO!
Sterkte Bettiepage!
Succes en sterkte!
Succes
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ben weer terug. Volgens de dokter was het een cyste. Dokter vond goed dat ik geweest was, je moet altijd goed opletten op zulke dingen.

Ben opgelucht
Gelukkig meid!!
Als je zoiets hebt en je wordt doorverwezen voor verder onderzoek, ga dan altijd naar een speciale mammapoli en niet naar een 'gewoon' ziekenhuis. Bij een mammapoli krijg je direct alle vereiste onderzoeken en daarvan gelijk de uitslag. Zit je niet extra lang in spanning.
Fijn! En inderdaad goed dat je geweest bent. Beter 5 keer te vaak dan 1x te weinig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven