Bruiloft stukje ideeen?

20-02-2014 15:44 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

een vriendin van mij gaat in juni trouwen. Nu willen we met 5 meiden (vriendinnenclubje sinds de middelbare school) een leuk stukje/filmpje doen voor de bruiloft, alleen we weten niet zo goed wat. We hebben voor 2 andere vriendinnen uit hetzelfde clubje al eens een lipdub gedaan en een filmpje gemaakt over de middelbare school met leraren hiervan.

Heeft iemand nog leuke/originele ideeën?

Groet, SDD
Ehhh... Gewoon niet doen!
Lipdub?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En jullie vriendin vindt dat ook leuk?
quote:blijfgewoonbianca schreef op donderdag 20 februari 2014 15:45 Lipdub?Ja, gemaakt op jullie oude middelbare school en dan als filmpje presenteren!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 februari 2014 @ 15:45:

Lipdub?

Een lipdub wordt gemaakt door personen of een groep mensen te filmen die een liedje aan het meezingen of playbacken zijn. De audio wordt achteraf tijdens de post-productie vervangen door die van het originele nummer. Er wordt meestal een vorm van een draagbare stereo gebruikt, zoals een iPod of boom box. Uiteindelijk lijken de meeste lipdubs op eenvoudige videoclips, hoewel vele toch goed voorbereid en geproduceerd zijn. Soms zelfs met de hulp van een productiebedrijf en met professionele steadycams. De meest populaire lipdubs worden zo gefilmd dat ze uit een lang en continu shot bestaan, waarin de camera reist door verschillende kamers en situaties in bijvoorbeeld een kantoorgebouw, school of universiteit.

wikipedia.nl
We gaan het gewoon wel doen! Alleen wel iets leuks. Lipdub en school vallen dus af omdat we dat al eens gedaan hebben
Maar een bruiloft draait toch om het bruidspaar of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je niet verkeerd. Het bruidspaar heeft aangegeven het leuk te vinden als er enkele 'stukjes'(heel breed) gedaan worden.
Wil het bruidspaar dit wel? Overleg even met de ceremoniemeester. Ik wilde per sé geen stukje op ons trouwen.

Ik zou als stukje een flash mob (heet dat zo?) doen! Een dans instuderen en de DJ dit op een gegeven moment laten draaien!

http://www.youtube.com/re ... ing+flash+mob+dance+&sm=1
Op onze bruiloft was het leukste een zelfgeschreven lied, maar dat was ook gewoon echt heel goed gedaan. Dan moet je het wel een beetje kunnen en ook grappige teksten kunnen maken.

Niet zoals dit dus, dat was niet grappig, eerder heel lullig

http://www.youtube.com/watch?v=MuEAnxtvs1U
Grief is just love with nowhere to go
quote:pimpelmeesje67 schreef op donderdag 20 februari 2014 15:45 Ehhh... Gewoon niet doen!Het hoeft natuurlijk niet zoiets te worden als "de A is van....". Maar inderdaad, lipdub kan erg leuk zijn, sowieso iets met (bekende) muziek zodat de andere gasten ook iets herkennen. Ik zou het in ieder geval wel leuk vinden. Dat mijn vriendinnen er tijd en moeite in hebben gestoken om iets leuks in elkaar te zetten, dat is toch hartstikke lief?!
Een ABC'tje!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zie dat er ingegaan wordt op het wel of niet een stukje doen. Uiteraard wil het bruidspaar dit, anders zouden we dit niet doen, ik ben niet op zoek naar discussie over wel of niet stukje doen

Ik ben meer op zoek naar inhoudelijke reacties. Ik zie al een paar leuke ertussen staan, bedankt!
Een aflevering (kort max. 5 minuten) van hun tv programma maar dan met stukjes over hun zelf.
Misschien een stukje met wat scenes spelen die gaan over bepaalde gebeurtenissen/hoogtepunten uit hun levens?

Op een grappige/karikaturale manier?

Met wat standaarduitspraken van ze erin en wat bekende anekdotes?

Jullie zouden je kunnen verkleden als hun en hun familie.

Of misschien poppen o.i.d. maken waarmee je ze kunt spelen?

Eventueel muziek erbij die bij hun past ("hun" liedje of muziek uit de tijd toen jullie jonger waren ofzo? iets waar ze fan van waren/zijn?)
quote:Nouschi schreef op 20 februari 2014 @ 15:56:

Een ABC'tje!

En ondertussen serveer je wraps

Van mij geen zinnige tips want ik ben van de anti-stukjes maffia. Vind ze altijd stom en een verstoring van de feestvreugde.Voor de betrokkenen wil het nog wel eens leuk zijn misschien maar voor de andere 95% van de gasten niet.
Een presentatie maken op je tablet...leuke muziek er bij! Foto's van het bruidspaar en wat leuke teksten.

Ik heb zelf een hekel aan stukjes, maar ik moet eerlijk zeggen dat bij mijn best een leuk stukje is gedaan.

bruidspaar moest aan een tafel zitten met een krant voor de man en een story voor de vrouw. Op tafel lag een oud kleed (wat je vroeger veel zag) en in de krant en story stonden tekstjes die ze moesten voor lezen: daarin stond hoe ze elkaar ontmoet hadden etc.

Weet je nog lieverd... toen we ...
Oooh ja een ABC'tje

Mag ik meedenken aaaaah toe
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
ja, ik heb een idee: niet doen. Het is amateuristisch, niet te verstaan, vals en niet te volgen voor de rest, stoort het feest en ga zomaar door.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
quote:dolfje schreef op 20 februari 2014 @ 18:51:

[...]

En ondertussen serveer je wraps

Van mij geen zinnige tips want ik ben van de anti-stukjes maffia. Vind ze altijd stom en een verstoring van de feestvreugde.Voor de betrokkenen wil het nog wel eens leuk zijn misschien maar voor de andere 95% van de gasten niet.inderdaad, meestal hebben de uitvoerders veel lol, het bruidspaar kijkt gegeneerd, en de rest praat/eet verder
Als het bruidspaar zélf heeft aangegeven het helemaal leuk te vinden als jullie iets opvoeren, OK, vooral doen. Maar anders zou ik ervan afzien. Meestal doe je er niemand een plezier mee. Niemand zit te wachten op een aantal meiden die een oubollig, flauw en vaak eindeloos durend, zeker omdát het niet echt geestig is, iets opvoeren/ten gehore brengen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nogmaals want het wordt kennelijk nog niet goed begrepen:

Ik zie dat er ingegaan wordt op het wel of niet een stukje doen. Uiteraard wil het bruidspaar dit, anders zouden we dit niet doen, ik ben niet op zoek naar discussie over wel of niet stukje doen.

Weet dat mensen graag hun mening geven maar daar vraag ik niet om, dan stel ik voor om een eigen onderwerp hierover te beginnen. Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven